2013-10-09, 19:24
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekka
en 18-årig kille i Hultsfred bli nu utskickad frång sverige efter sex år här. Helt korrupt enligt mig hur kan man göra såhär mot en människa.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/utvisas-efter-sex-ar-i-hultsfred

Känner mig död” 18-årige Abr*him Jabate* bor i Hultsfred sedan sex år, men nu ska han utvisas till Liberia trots att han bara har bott där några månader, som nyfödd.

Videon får mig att falla en tår och en känskla hur det skulle vara i hans situation.

Hur i helve*e tänker migrationsverket ?
Vad finns det som säger att han talar sanning? Kan ju mycket väl vara så att hans historia inte stämmer, och att han bott i Liberia ända tills han kom till Sverige. Vi vet ju inget annat än vad han själv berättar, och det han själv berättar är naturligtvis det som han behöver säga för att ha störst chans att få stanna i Sverige.

Alla som jobbar i anknytning till asylindustrin vet detta.
Citera
2013-10-09, 20:56
Medlem
Tycker det är fruktansvärt att grabben skall behöva bli utvisad.

Man kan ju bara hoppas på att det går igenom med överklagandet.
Citera
2013-10-09, 23:00
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Regelverk som politiker har beslutat om? Varför fortsätter Reinfeldt och Ullenhag pracka på oss med sina floskler om att Sverige ska vara ett öppet och fint land med mångkultur? Vill gärna veta vad Reinfeldt tycker är så öppet när man utvisar en människa som i alla fall ser sin framtid i Sverige, och som har sina vänner här.

Jag är också emot den enorma invandring vi har i Sverige. Men hellre att killen i videon får stanna i Sverige än att bevilja PUT till alla syrier eller ta in horder av somalier.

Ni som försöker leka politiskt inkorrekta har fan inget jävla hjärta. Det är skillnad på oanpassade somalier och han i videon, som enligt mig ger intrycket av att ha anpassats bra i Sverige.

Med tanke på att du din lilla satanist har skrivit detta:
Citat:
1. Helt klart mitt folks land.
2. Aldrig i livet, svenskar har diskriminerat oss invandrare i decennier. Möjligtvis inte diskriminera på det sättet, men ni ser oss som att vi inte är värda någonting, oavsett om det är Annie Lööf eller dödsknarkarnazisten från någon nazisthåla.
3. Född i Sverige.
4. Eritrea
5. Jag skulle döda så många svenska blåögda jag ser. Vi ska visa att vi invandrare inte ska ses som att vi inte är en beståndsdel för det här landet. Ni svenskar skiter fullständigt i oss invandrare. Jag blir överlycklig av att folkmordspolitiken fortsätter långsamt dag efter dag. Jag längtar tills den dagen vi är majoritet. Då ska ni svenskar inte ha något att säga till om. Finns mängder med trådar på flashback som bevisar med underlag från SCB, att invandrare redan är 33 % i det här landet. Bland 0-4 åringar är vi i majoritet i Malmö, Göteborg, Botkyrka, Södertälje och snart även i Stockholm.

Jag går med nersänkt huvud varje dag och längtar tills den dagen lagen är vid min sida, där jag kan utplåna varenda svensk jag ser. Ni tror att allt är frid och fröjd, men vänta när vi invandrare blir i majoritet. Då blir det att åka av och vi kommer att döda er sakta sakta för all orättvisa ni behandlat oss med. Det är ingen idé att ni ens avlar fler ariska barn, för de ska få ett helvete i framtiden.
https://www.flashback.org/p45587265#p45587265

så borde du få respass med den här snubben. Ditt snyftande är falskt och ihåligt, du är en värdelös och riktigt vidrig människa.

Anathema Maranatha.
Citera
2013-10-09, 23:02
Medlem
Cp-skadat blattebarn tillbaka i Sverige. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17629216.ab
Man blir ju förstummad. Den gode Jonas Gardell har skänkt pengar och gjort detta möjligt.
Samtidigt kan man läsa om hur 96 årige A*na N*lsson har fått lämna sitt hus, undrar hur mycket Jonas betalade till det?
Citera
2013-10-09, 23:02
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XanX
I översta videon säger han att han inte har någonstans att ta vägen. Dock nämner han en farmor i grannlandet.

Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Jag är själv stark emot invandringen vi har sett senaste decenniet. Men hur fan kom man fram till att skicka honom till Libera? känner han någon där? han sa ju att han blev uppfostrad i Guiena av morföräldrarna.

Från Sveriges Televisions artikel:
Citat:
Ursprungligen postat av Smålandsnytt i Sveriges Television
Abrahim Jabeth säger efter mötet på polisstationen att polisen informerade om vad utvisningsbeslutet från 2009 innebär nu när han har fyllt 18 år.

- Utvisningsbeslutet är alltså 4 år gammalt. Har Abrahim under den tiden gjort några försök att erhålla visum till Guinea?

Eftersom han säger sig vara uppvuxen i Guinea, så borde han kunna känna sig hemma där. Dessutom har han ju släktingar där.

Abrahim har gått i svensk gymnasieskola. Förhoppningsvis kan den utbildningen hjälpa honom hitta försörjning hemma i Afrika. Ännu hellre, så kan Abrahim göra en insats för att bidra till ett bättre samhälle i hemlandet.
Citera
2013-10-09, 23:25
Medlem
Despiracys avatar
Tycka vad man vill om utvisningen - men bör inte migrationsverket jobba LIIIITE snabbare än såhär? Det är fan ett akut ärende, det kommer skada killens psyke att nu, istället för 6 år sedan - bli hemskickad eller ej. Slarvigt arbete av våra myndighet.
Citera
2013-10-10, 00:20
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Tycka vad man vill om utvisningen - men bör inte migrationsverket jobba LIIIITE snabbare än såhär? Det är fan ett akut ärende, det kommer skada killens psyke att nu, istället för 6 år sedan - bli hemskickad eller ej. Slarvigt arbete av våra myndighet.

Han fick beslutet för FYRA år sedan, dvs. han har överklagat och försvårat och dragit ut på tiden.
Han är den som försvårat och skapat situationen då han vet att det finns människor som är lätta att dupera och det vet hans advokat också (som rakar in bra med pengar på sån här verksamhet).

Dessutom är chansen stor att man får stanna om man håller på och jävlas och får dessa duperade rättshaverister på sin sida, bara titta på hur de försöker propagera för en snubbe som skulle åkt hem för FYRA år sedan. Troligtvis har han även fått avvisningsbeslut redan första året, kan inte tänka mig att det tog två år att faställa att han skulle avvisas, ärenden med unga brukar ha prioritet, så det är mer än en hund begraven här, troligtvis en hel kennel.

Som sagt inget slarvigt arbete, det är att de ens får överklaga som är problemet och det finns ingen hejd på överklagandet och det är migrationsdomstolar och annan smörja, allt för att så många som möjligt av dessa barbarer ska få stanna. Han likt de flesta muslimer kan inte ta ett nej.
Citera
2013-10-10, 01:20
Medlem
a-lusions avatar
Abrahim, 18, Utvisas efter sex år i Hultsfred

Såg precis ett klipp på SVT där en kille väntar på att bli utvisad. Själv tycker jag det är fel att han ska behöva åka "hem" då han ser ut som en bra grabb & kan prata flytande svenska. Sverige skickar tillbaka fel personer till sitt hemland.

Så flashback vad tycker ni? rätt/fel?

LÄNK: http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=562&articleId=1515347& type=embed&contextSectionId=562&autostart=false
Citera
2013-10-10, 01:23
Medlem
Känns ändå som har integrerat sig ganska okej, kan språket och så. Dock har man ju ingen aning om vem han är utanför kameran. Känns dock som att dom kan utvisa halva Hisingen och Angered istället för denna neger.
Citera
2013-10-10, 01:28
Medlem
kinesarsles avatar
Felet ligger i att han har behövt vänta i sex jävla år på besked. Nej, det är inte rätt att skicka hem någon efter sex år.
Citera
2013-10-10, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Felet ligger i att han har behövt vänta i sex jävla år på besked. Nej, det är inte rätt att skicka hem någon efter sex år.

Han borde ha skickats hem direkt. Precis som alla ökenråttor.
Citera
2013-10-10, 01:55
Medlem
Bandhundens avatar
Grabben verkar ju ganska sund och välanpassad så en sån kan vi ju inte ha här, kretinerna på migrationsverket är ju mer intresserade av att behålla kriminellt slödder och avskum som är ute och rånar och ställer till med djävulskap. Då denna grabben verkar ganska välanpassad är han givetvis inte välkommen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in