Personligen ser jag det på ett helt annat sätt; mina rutiner är "lite" annorlunda.
Så här ser en genomsnittlig dag ut för mig:
- 05:30 Upp, träning en timme, sedan frukost och göra sig redo för att arbeta
- 08:00-20:00 Arbete (ibland kan det bli ända till 02:00, men det är bara några gånger per kvartal)
- 23:00 läggdags (jag brukar sikta på 23:00, även om det blir senare ibland)
Helger består utav socialt umgänge, arbete om det behövs (i varje fall några timmar per helg), eller resor, ibland besöker jag vänner i Zürich (fyra timmar med TGV), har en hel del vänner i Bryssel också (cirka en timme dit) och självklart ganska många i Paris.
Jag gillar mitt liv, eller rättare sagt jag älskar mitt liv. Visst, vissa kvällar är ibland lite trista då min flickvän är värre än mig när det gäller arbete (hon har inte kommit hem ännu och det är därför jag är här just nu).
Så om du frågar mig varför man arbetar så mycket, så är min motfråga hur kan man inte vilja arbeta mycket? Hur kan man inte vilja sträva efter att bli så framgångsrik som möjligt? Jag har fortfarande tid att resa om jag vill (ska till New York i fem dagar om två veckor), sedan till Kalifornien i december, man får ju trots allt 30 dagar ledigt per år! Det är faktiskt mer än vad jag känner mig komfortabel med..