2011-03-18, 14:02
Medlem
skrudiss avatar
Jag bumpar denna ack så förbisedda tråd, lagom till släppet av 20 års-jubileumet av en av mina absolut favoritalbum: Screamadelica.

Tidigare idag hämtade jag upp mitt exemplar av boxen; innehållandes t-shirt, art card, albumet på vinyl och cd samt en dvd, en turntable-matta och lite singelremixer. Nåväl, trots att boxen var mindre än väntat (särskilt jämför med Stone Roses-boxen på cirka sju kilo!) och att jag hade förväntat mig ett utförande i plåt (nu var den i plast), så tycker jag att det är väl värt pengarna. Jag har inte hunnit mer än att ta ut t-shirten och börjat spela det remastrade albumet. Skivan låter faktiskt fräsch, men basen kanske är lite väl tung. Trots att jag spelar skivan lågt är det nästan så att jag är rädd att irritera grannarna.

DVD:n har jag hört ska vara intressant, men jag får vänta med den efter att jag har tentapluggat. Likaså blir det med den lilla boken som medföljde.
Citera
2011-03-18, 23:34
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Jag bumpar denna ack så förbisedda tråd, lagom till släppet av 20 års-jubileumet av en av mina absolut favoritalbum: Screamadelica.

Tidigare idag hämtade jag upp mitt exemplar av boxen; innehållandes t-shirt, art card, albumet på vinyl och cd samt en dvd, en turntable-matta och lite singelremixer. Nåväl, trots att boxen var mindre än väntat (särskilt jämför med Stone Roses-boxen på cirka sju kilo!) och att jag hade förväntat mig ett utförande i plåt (nu var den i plast), så tycker jag att det är väl värt pengarna. Jag har inte hunnit mer än att ta ut t-shirten och börjat spela det remastrade albumet. Skivan låter faktiskt fräsch, men basen kanske är lite väl tung. Trots att jag spelar skivan lågt är det nästan så att jag är rädd att irritera grannarna.

DVD:n har jag hört ska vara intressant, men jag får vänta med den efter att jag har tentapluggat. Likaså blir det med den lilla boken som medföljde.

Grymt!

Vad fick du ge för hela kalaset? Äger så klart skivan sedan tidigare, men blir ju sugen på superboxen. Allt som kan tänkas röra Screamadelica är per automatik värt att införskaffa.
Citera
2011-03-19, 08:28
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Grymt!

Vad fick du ge för hela kalaset? Äger så klart skivan sedan tidigare, men blir ju sugen på superboxen. Allt som kan tänkas röra Screamadelica är per automatik värt att införskaffa.

Passande användarnamn!

Jag betalade cirka 1200 kr. Tror faktiskt att det blev billigare (att beställa genom Bengans fysiska butik) än att betala och beställa genom en internetsida.

Du bör absolut skaffa boxen. Ett helt fantastiskt album!
Citera
2011-03-20, 15:32
Medlem
Mjauskis avatar
Tycker att 20 års-jubileumsboxen är riktigt fet, märker verkligen en skillnad i ljudet. Kevin Shields har ju bland annat varit med och mixat. Live-inspelningen ifrån 91' är riktigt nice också, blir ännu mer taggad på att åka ned till Hultsfred för att se dem köra igenom hela skivan nu.

Hade dessutom glömt bort hur grymt låten Screamadelica var/är också, var fint att "återupptäcka" den.

http://www.youtube.com/watch?v=T-ZC_EeqtWE
Citera
2011-03-20, 16:23
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Är Farleys Come Together-remix med på jubileumsboxen? Den är så sjukt bra. Förmodligen en av 90-talets bästa mixar.
Citera
2011-03-20, 20:02
Medlem
Columbias avatar
Screamadelica och XTRMNTR är det solklart bästa det här bandet gjort. Som de flesta band har de gått ned sig efter deras storhetstid, och även om de senare singlarna är bra, hoppas jag att nästa albumet inte blir så poppigt.
Citera
2011-03-27, 10:44
Medlem
Hooblers avatar
Dom ska köra Screamadelica i sin helhet på hultsfred i sommar, synd att det ska va så jävla dyrt om man bara vill se ett band men känns inte som man vill missa så drar nog ändå. såg dom på berns för två års sen och det va en mkt bra spelning.
Citera
2011-03-27, 11:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimly
Håller med dig att Screamadelica är den bästa skivan
Screamadelica är mer eller mindre den enda skivan jag lyssnar på.

Jag rökte på (och fick en jävligt bra kick) för första gången till Inner flight, Slip inside this house och Higher than then sun a dub symphony. Kan verkligen rekommendera Inner flight till att röka på till.
Citera
2011-07-29, 01:53
Medlem
Hirvis avatar
Dom var helt sjukt jävla bra på Hultan, blev helt kär och ska se dom igen på Munchenbryggeriet!
Citera
2013-10-10, 21:13
Medlem
Etheriels avatar
Jag har sedan tidigare varit ett stort fan av Happy Mondays, Stone Roses osv. men blev bara besviken när jag lyssnade igenom Screamadelica. Förstod inte alls storheten.

Nu, ca 2-3 sedan jag hörde den första gången så gav jag den ytterligare en lyssning och HELVETET vilken bra skiva! Fantastiskt bra.
Citera
2013-11-26, 18:28
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etheriel
Jag har sedan tidigare varit ett stort fan av Happy Mondays, Stone Roses osv. men blev bara besviken när jag lyssnade igenom Screamadelica. Förstod inte alls storheten.

Nu, ca 2-3 sedan jag hörde den första gången så gav jag den ytterligare en lyssning och HELVETET vilken bra skiva! Fantastiskt bra.
Den är 10 gånger bättre live också, ibland nästan lite för avskalad på skivan.

Ikväll är det dags igen på Debaser Medis.
Citera
2013-11-26, 18:34
Medlem
Ska bli kul som fan att se dom ikväll, har tyvärr inte sett dom sen way out west 2007. Har ju hänt lite sen dess, (nya band medlemmar osv) får se om dom fortf kan leverera....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in