2007-11-02, 02:01
Medlem
Zimlys avatar
Undrar ifall det är någon mer än jag på FB som lyssnar på Primal Scream, för er som inte vet vilka dom är så kommer lite youtube klipp..

Country Girl
http://youtube.com/watch?v=8AJB8mfm9Zg

Movin' On Up
http://youtube.com/watch?v=aKFYtUJFYVE

Higher Than The
http://youtube.com/watch?v=arj2WOIvnTk

Some Velvet Morning (Feat. Kate Moss)
http://youtube.com/watch?v=REFdA7yS_8M

Tycker detta band är väldigt bra och väldigt flummigt, mycket med konstiga ljud, plötsliga höga ljud kommer plötsligt...

Och någon som kan rekommendera liknande band?
Citera
2007-11-02, 02:05
Medlem
Nebos avatar
låten swastika eyes är ju en tung klassiker
Citera
2007-11-02, 02:09
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebo
låten swastika eyes är ju en tung klassiker

Bra med är den
Citera
2007-11-02, 02:28
Medlem
Progresss avatar
Det är svårt att rekommendera ett band som "låter som" Primal Scream, iom att de har genomgått ett antal perioder som har låtit helt annorlunda. Först 60-tal/twee-pop, sedan hårdare rock, sedan acid house osv.

Screamadelica är den bästa skivan de gjort.
Citera
2007-11-02, 02:32
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Progress
Det är svårt att rekommendera ett band som "låter som" Primal Scream, iom att de har genomgått ett antal perioder som har låtit helt annorlunda. Först 60-tal/twee-pop, sedan hårdare rock, sedan acid house osv.

Håller med dig att Screamadelica är den bästa skivan
Citera
2007-11-02, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Progress

Ja Primal Scream har verkligen förändrats genom åren. Man hör inte att det är samma band om man jämför deras första skiva med t.ex. XTRMNTR.

Jag tyckte att Screamadelica var jävligt bra när den kom men när jag lyssnar på den idag låter det lite väl sömnigt och oinspirerat. Higher than the sun till exempel lät mycket bättre i mina öron för drygt tio år sedan. Den har daterats helt enkelt.
Citera
2007-11-02, 04:44
Medlem
Zimlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Ja Primal Scream har verkligen förändrats genom åren. Man hör inte att det är samma band om man jämför deras första skiva med t.ex. XTRMNTR.

Jag tyckte att Screamadelica var jävligt bra när den kom men när jag lyssnar på den idag låter det lite väl sömnigt och oinspirerat. Higher than the sun till exempel lät mycket bättre i mina öron för drygt tio år sedan. Den har daterats helt enkelt.

Själv så började jag lyssna på dem för inte så länge sen...
Citera
2007-11-09, 04:28
Medlem
Pompe de velos avatar
En genomgång av Primal Screams bästa skivor och musik som liknar skivornas respektive sound.

Sonic Flower Groove
Close Lobsters - Foxhead Still Stalks This Land
The Sea Urchins - Stardust
The Darling Buds - Pop Said
The Sweetest Ache - If I Could Shine (singel)
Days - Downhill (svenskt och nytt)

Screamadelica
Candy Flip (viktiga!!!!)
Flowered Up
Happy Mondays/Black Grape
The Farm
och en drös svenska band, däribland:
Studio
Air France
Boat Club

XTRMNTR
The Chemical Brothers - Dig Your Own Hole
The Prodigy - The Fat of the Land
Kasabian - Kasabian

fyll på md XTRMNTR-grejer, lite hjärnsläppt vad gäller big beat just nu verkar det som.
Citera
2007-11-09, 16:31
Medlem
Ja Primal Scream är bra speciellt Swastika eyes och Higher than the sun men jag föredrar mycket hellre band som The Stone Roses som jag tycker håller en mer genomgående musikstil.
Citera
2010-02-05, 09:14
Medlem
scwabs avatar
En av Bandbumparna jag gör idag.

Har läst om ett nytt skivsläpp från Primal Scream men hittar inga källor på det nu när jag letar. Kan det vara så att den "nya skivan" egentligen bara var en annan utgåva av deras förra skiva "Beautiful Future"?
Citera
2010-02-05, 11:53
Medlem
rhymenocerouss avatar
Har inte lyssnat på dom så länge. Håller fortfarande på att utforska dom, men jag gillar det jag hört hittills. Rocks var väll än av mina favoritlåtar i somras, den skapar en skön sommar kännsla. Dock är väll kanske Rocks mest lättsmält av deras låtar.
Citera
2010-02-05, 12:13
Medlem
felstavadds avatar
Fick upp ögonen ordentligt för dom på Sonisphere i somras.
Det var lite synd om dem för de spelade precis innan Metallica (tror jag) och vädret var ju lite "fuktigt". Spelningen var bra tyckte jag, många bra låtar och lite halvpsykadelisk upplevelse var det men publiken svek då alla började flytta sig bort mot stora scenen istället.

"Swastika eyes" och "Rocks" är favoriterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in