2013-10-10, 00:43
Medlem
Mekhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Ännu en klassiker till skogarderoben anlände häromdagen: EG Galways i DOAK/Walnut Country Calf och på 82-lästen.

Scheise! Jävlar vad de är snygga alltså! Jag har inte provat ett par two tone-boots själv dock men jag kan inte hjälpa att tycka att det måste se lite märkligt ut när man väl har de på sig och hur det plötsligt sticker ut ett helt annat skinn där under byxorna.
Citera
2013-10-10, 00:56
Medlem
Skonovis här. Eftersöker en lite formellare sko att ha i vinter. Krav: stilig som samtidigt håller fötterna varma och torra trots massiv snöslask. Är det ens möjligt, eller bör man hålla sig till droskor när snön faller/smälter?
Citera
2013-10-10, 09:26
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Fantastiska kängor rätt igenom. Bara en sådan sak som hur dragremmarna bak på skaftet är sydda. Utsökt. Fast jag undrar om de inte hade varit snyggare i den där mink-mockan? Tror det kan visa sig vara ett gruvligt misstag som du kommer att ångra bittert!

Skön känsla det där när man har prickat helt rätt och inte kan tänka sig något annat. Känner samma sak för mina Poe Cricket som är min dröm-derbykänga. Skulle inte byta bort dem mot vilken G&G, JL eller EG som helst. Kan inte låta bli att snegla på dem och småle lite för mig själv varje gång jag går förbi hallen.

Men nu är du väl tillfreds med skosituationen och bara ämnar ligga lågt och njuta av samlingen?

Vi får jämföra när mina Galways i Dark Oak/Mink Suede kommer i slutet på november
Citera
2013-10-10, 09:44
Medlem
Köpt ett par Church's chelsea boots för någon dag sedan. Är kvalitén så god som den sägs vara? Hur brukar Ni behandla era chelsea boots? Har impregnerat dessa, vid användningen under tiden om det kommer smuts torka med en våt trasa och smörja lädret. Räcker detta, eller brukar ni göra något annat för att hålla era skor i bra skick?
Citera
2013-10-10, 10:00
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Köpt ett par Church's chelsea boots för någon dag sedan. Är kvalitén så god som den sägs vara? Hur brukar Ni behandla era chelsea boots? Har impregnerat dessa, vid användningen under tiden om det kommer smuts torka med en våt trasa och smörja lädret. Räcker detta, eller brukar ni göra något annat för att hålla era skor i bra skick?
Handlar det om mocka eller skinn?
Citera
2013-10-10, 11:45
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Handlar det om mocka eller skinn?
Mocka får vi innerligt hoppas, med tanke på att h*n verkar ha impregnerat dem.
Citera
2013-10-10, 12:05
Medlem
Citat:

Skoblock, vila och lite skokräm emellanåt är allt de behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Det är ju inte riktigt så att skorna går itu och är förbrukade om hen sprejat dem med impregneringssprej och det skulle vara läder.
Citera
2013-10-10, 12:19
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyser--Soze
Det är ju inte riktigt så att skorna går itu och är förbrukade om hen sprejat dem med impregneringssprej och det skulle vara läder.
Nej, en gång är ingen gång, men många verkar nu för tiden få rådet av skohandlarna (Scorett) att impregnera sina skinnskor. Görs det regelbundet så är det klart som korvspad att det skadar materialet.
Hen kan du förresten vara själv, gubbkärring
Citera
2013-10-10, 12:43
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Samtidigt nämner han smörja lädret.

För övrigt verkar skobutiker vara djävulens påfund, tjejen kom hem med ett par skinnskor från en sådan butik i normal prisklass 1000-1500:-, givetvis hade de sagt åt henne att hon skulle smörja in och impregnera dem. Efter att jag undersökt skorna visade det sig att vara någon form av matt hinna (någon form av binder) ovanpå lädret. Varför i helvete ska man impregnera och smörja ett par skor där det yttersta lagret är plast? Vem lär ut denna dumhet i svenska skobutiker? Varför tänker inte personalen själv?
Citera
2013-10-10, 12:52
Medlem
Citat:

Köp skokräm, smörj och gnugga. Upprepa vid behov.
Citera
2013-10-10, 14:08
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Samtidigt nämner han smörja lädret.

För övrigt verkar skobutiker vara djävulens påfund, tjejen kom hem med ett par skinnskor från en sådan butik i normal prisklass 1000-1500:-, givetvis hade de sagt åt henne att hon skulle smörja in och impregnera dem. Efter att jag undersökt skorna visade det sig att vara någon form av matt hinna (någon form av binder) ovanpå lädret. Varför i helvete ska man impregnera och smörja ett par skor där det yttersta lagret är plast? Vem lär ut denna dumhet i svenska skobutiker? Varför tänker inte personalen själv?
Det där är bara klassisk merförsäljning. De har antagligen bra marginal på impregneringen och försöker kränga så mycket som möjligt.
Citera
2013-10-10, 14:37
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Det där är bara klassisk merförsäljning. De har antagligen bra marginal på impregneringen och försöker kränga så mycket som möjligt.
Fast det bör väl handla om falsk marknadsföring om man påstår att produkterna har en effekt de inte har? Skokräm kan ju knappast vårda skinnet i ett par skor om det är plast emellan.

Detta leder till två nya frågor, antingen är personalen i de flesta skobutiker så okunnig att de borde skämmas eller så har de noll integritet och yrkesstolthet och ljuger för sina kunder. Inget alternativ är bra i mina ögon. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in