2013-10-09, 23:49
Medlem
Jafan89s avatar
Så hur känner ni inför den nya Champen som ska släppas?

Personligen tycker jag att den känns som en väldigt upp pumpad Tristana med lite Ziggs inblandat, den verkar ha otroligt stark range och kan critta med AOE, hög AS på den andra.

Stark snare, äckligt lång range på en slow/poke och för att avrunda en global ulti, också den med AOE.

Den verkar dock sakna en tillförlitlig disengage, dvs sålänge den inte lyckas få en assist/kill eller minorna mot någon som inte har en gapcloser redo.

Som någon skrev, så verkar s4 handla om mycket long range.
Citera
2013-10-09, 23:53
Medlem
Åh blir så besviken. Var i promotion till silver två. (Ja garva ni lol, är usel) Stod i champion pick. Då får datorn för sig att starta om sig och fixa windowsuppdateringar. Det var mitt andra promotion då jag förlorade det andra. Är just nu på 82 LP och kan inget göra än att försöka vinna mig upp i promotion igen. Oerhört bittert när det händer.
Citera
2013-10-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Åh blir så besviken. Var i promotion till silver två. (Ja garva ni lol, är usel) Stod i champion pick. Då får datorn för sig att starta om sig och fixa windowsuppdateringar. Det var mitt andra promotion då jag förlorade det andra. Är just nu på 82 LP och kan inget göra än att försöka vinna mig upp i promotion igen. Oerhört bittert när det händer.
Been there done that under guld promon, det suger helt och hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89

Personligen tycker jag att den känns som en väldigt upp pumpad Tristana med lite Ziggs inblandat, den verkar ha otroligt stark range och kan critta med AOE, hög AS på den andra.

Stark snare, äckligt lång range på en slow/poke och för att avrunda en global ulti, också den med AOE.

Den verkar dock sakna en tillförlitlig disengage, dvs sålänge den inte lyckas få en assist/kill eller minorna mot någon som inte har en gapcloser redo.

Passiva känns ganska värdelös, q verkar bra och ultin riktigt rolig. Känns som hon kommer vara ok på low elo, men en väldigt hög potential att bli extremt op med lite mekanik.
Citera
2013-10-10, 00:48
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89

Hon känns väll helt okej, ska man använad den lång rangen så måste hon ju ha en blå buff och det går väll jobba runt men jag tycker inte hon verkar sådär överdrivet stark. Kommer antagligen få några nerfs/buffs innan/alldeles efter hon släpps så.

Hennes ulti verkar lite väl "meh" tycker jag. Den fungerar väll, men jag föredrar hellre en Ashe ulti isf, det är inte direkt att träffa alla ultis som är lång range.

Att S4 verkar handla mycket om lång range .. är bara konstigt av dig att skriva redan nu. Det är väll snarere så att S3 har handlat nästan bara om lång range alternativ Twitch/vayne, och nu på slutet tri-force starka gubbar. Lucian har ju till exempel väldigt medelmåttig range och han är nog nästa AD som blir fotm med Triforce.

Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Har du kommit till promo två gånger så lär du komma dit en tredje gång och du får väll helt enkelt tänka tredje gången gillt! Glöm inte bort att du inte har tappat någon MMR, utan bara LP.
Citera
2013-10-10, 00:48
Medlem
AIKDaniels avatar
Satt i loading screen å så krascha lol, när jag ska logga in igen så står det att det är en patch på 30 min som börjar ladda ner, vad i helvete är det här?!
Citera
2013-10-10, 01:09
Medlem
h4xors avatar
Hur bygger ni nida? Lirar henne rätt mkt och har riktigt fin win ratio, men blir flamead över min build rätt ofta. Jag bygger athenes och inte tear och de är ett jäkla gnäll om att de tkr att man ska bygga tear. Jag gillar mana reg samt cdr som man får av athenes och sköld de får jag av barrier som jag oftast kör med.

athenes -> rabadons/hourglas -> voidstaf
Citera
2013-10-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Hur bygger ni nida? Lirar henne rätt mkt och har riktigt fin win ratio, men blir flamead över min build rätt ofta. Jag bygger athenes och inte tear och de är ett jäkla gnäll om att de tkr att man ska bygga tear. Jag gillar mana reg samt cdr som man får av athenes och sköld de får jag av barrier som jag oftast kör med.

athenes -> rabadons/hourglas -> voidstaf
Jag tycker tear behövs, jag bygger typ:
Tear -> Dorans -> Morellonomicon / Athenes -> boots -> raba -> seraphs -> random
Citera
2013-10-10, 01:22
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Tear -> Dorans -> Morellonomicon / Athenes -> boots -> raba -> seraphs -> random

Jo, jag tycker också tear är ett måste på ap nid. Dock förstår jag inte varför man skulle köpa en athene efter tearen. Det goa med nida är ju att hennes W i cougar har så kort cd, så om man skuttar runt ett tag så har man den strax fullstackad.
Citera
2013-10-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Har du kommit till promo två gånger så lär du komma dit en tredje gång och du får väll helt enkelt tänka tredje gången gillt! Glöm inte bort att du inte har tappat någon MMR, utan bara LP.

Får hoppas på det, siktade på guld innan slutet på season tre. Började köra ranked rätt sent och harvade ju i brons fem men är snart i silver två så det kan gå!
Åhfan. Det visste jag faktiskt inte. Skönt att ha med sig nästa gång jag går på ranked!
Citera
2013-10-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ft.
Jo, jag tycker också tear är ett måste på ap nid. Dock förstår jag inte varför man skulle köpa en athene efter tearen. Det goa med nida är ju att hennes W i cougar har så kort cd, så om man skuttar runt ett tag så har man den strax fullstackad.
CDR op.
Citera
2013-10-10, 02:01
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo

Citat:
Ursprungligen postat av ft.

Man tappar rätt mkt early game på att gå en tear? Jag får ju fina stats varje match även när jag förlorar (vissa derps går ej att carrya ). Men ändå flamear de mig för att jag inte bygger tear.
Citera
2013-10-10, 09:44
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Man tappar rätt mkt early game på att gå en tear? Jag får ju fina stats varje match även när jag förlorar (vissa derps går ej att carrya ). Men ändå flamear de mig för att jag inte bygger tear.
Alla champs som bygger en Tear early-game tappar rätt mycket i styrka pga att Mana inte ger några combat-stats (Förutom på Ryze). Är bland annat därför man inte bygger Tear på alla champions längre - Muramana är ju en jättebra item och den gör bra damage, men tar alldeles för lång tid att stacka upp.

--

Jinx är ute nu förresten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in