2013-10-08, 18:22
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Närbutiksblatten är mitt stora hatobjekt just nu. Ett fitt-dåligt försök att köra en "Ica-Stig" med små sketcher och återkommande karaktärer. Givetvis också ett integrationspolitiskt korrekt inlägg i blattefrågan. Blatten i närbutiken är flitig, klok och rolig. Jag har aldrig sett en kiosk-turk som är någotdera.
Och samtidigt ska den svenske polismannen framstå som så urbota korkad och metrosexuell att det finns inte, "för hög teleräkning" och stickar egna mössor... Blatten räddar dagen med comviq!

Tack vare denna reklam tappar Comviq/Tele2 mig som kund när iPhone 5s kommer ut... Men de sög ändå
Citera
2013-10-09, 15:08
Medlem
SweetAsss avatar
Det går en reklam för EM möbler. Tror det är lokalt, men ej säker. Jag stör mig på att dom har skrivit helt fel på ett ställe där jag bor, alltså där man ser vart EM möbler finns. DVÄRGSÄTT har dom stavat det till, det heter DVÄRSÄTT.Hur fn kan dom ha missat det innan dom lade ut reklamen??!!!
Citera
2013-10-09, 16:33
Medlem
insectqueens avatar
Senast redigerad av insectqueen 2013-10-09 kl. 16:34. Anledning: felpost
Citera
2013-10-09, 16:42
Bannlyst
Reklamen för rosa bandet när dom filmar massa kvinnor som får säga några ord var.. Stör mig som f*n på muslimen i slöja som säger "att dom har bröstcancer" och ser dyster ut.. Dessutom ser det dubbat ut...
Citera
2013-10-09, 18:45
Medlem
MartinStLouiss avatar
Den nya Zalando-reklamen som går på tv där en grupp kvinnor blir stoppade av två poliser. Märks tydligt att reklamfilmen är dubbad, vilket gör den ännu sämre.
Citera
2013-10-11, 15:55
Medlem
Okq-fucking-8!
Helvete va irriterande den är. Hatar att han försöker knyta an till svenska folket med att "nu när bilen är tankad kom och mys med en kopp kaffe". Wow ja gillar ju också kaffe!!!!

Btw tror jag att kunden blir tvungen att BETALA för kaffet som den anställde tillsynes bjuder på.
Citera
2013-10-12, 23:43
Medlem
Gamblors avatar
Just nu känner jag hatkärlek mot Grandiosas pizzarullereklam. Jag tycker den verkar jävligt god, men trots att muppen i reklamfilmen säger att den är framtagen för att ätas med bara en hand så använder han båda händerna!
Citera
2013-10-13, 21:32
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Zalando kan ju inte göra nåt rätt. De två senaste Zalando-filmerna är så jävla sjukt dåliga. Först den där brudarna stoppas av snuten, "ni måste vara påverkade av Zalando", och nu den där det finns en "manlig" version (för killar kan ju tydligen OCKSÅ handla på Zalando...).

Om brudarna framställs som fjantiga fnitter-stereotyper som bara idiotshoppar hela tiden, så är killarna raka motsatsen. I en BAR (baren är ju manligt territorium) sitter de hårda männen och gruffar grottaktigt manligt (för män kan ju inte prata) om att de beställt på Zalando. Och bartendern kommer och gruffar om att han minsann också handlat, men eftersom han är "ny på Zalando" kan han inte hålla tillbaka ett tjejigt gällt skrik, varpå de båda andra gruffande och manligt menar att han är en "amatör".

Faktiskt jävligt konstigt att inte nån anmält de här reklamerna för könsdiskriminering, de befäster ju förlegade könsroller åt båda hållen.... Fast antagligen bryr sig inte folk, reklamen är för dum för att lägga ner engagemang på...

Håller med dig där. Såg zalandoreklamen med män för första gången idag. Så sjukt dåligoch ja det är trist att de målar upp både männen och kvinnorna enligt någon slags stereotyp mall.

Undrar var reklamen kommer ifrån?

En annan reklam jag stör mig på är nordicbet reklamen med Börje Salming. Alla som blir medlemmar får kalsonger. Jag tycker det är trist att de antar att det enbart är män som är med på betingsajter. Nej jag finner det inte direkt sexistisk.
Citera
2013-10-14, 08:12
Medlem
Mad monks avatar
Comviq reklamen var länge mitt största hatobjekt en landsförrädares klargörande att det är blattens tid här i Sverige. Men efter att ha sett coops senaste reklam så står den definitivt högst över de värsta skit som reklammakarna producerat.
Citera
2013-10-14, 20:24
Medlem
Även jag hatar Comviq-reklamen med tobaksaffärsturken. Den får mig att vara nöjd med att inte ha Comviq. Men så är väl deras målgrupp "förorten" och inte sådana som mig.
Citera
2013-10-14, 22:05
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Jackpotjoy när du vill ha sköj! Vad är det för dialekt gubbfan i reklamen försöker efterrapa?

Bra då är vi inte ensam, vart har dom hittat mongot med rösten
Citera
2013-10-15, 09:18
Medlem
Felix-reklamen där random ungjävel som råkar heta Felix pratar om "min" nya Felix-skitprodukt. Den mest irriterande är den fule i ful blond pagefrisyr som berättar om "min nya potatisgratäng". Han sluddrar när han pratar och ska säga tre ynka ingredienser (potatis, grädde och krydda) och klarar inte ens det utan att tappa bort sig. Hatar för övrigt ALLA reklamer med nån form av unge i, de kan inte prata ordentligt, säger fel och har fan alltid irriterande jävla röster/tonlägen.

Den allra värsta Felix-reklamen är dock med en vuxen "Felix" som står i lunchrummet på sitt jobb och tar fram "min nya färdiga soppa" och då kommer hans hjärndöda felknullade kollega och säger "åh TACK" och bara TAR hans soppa. Vad i helvete! Vilken normal människa skulle bara gå fram och ta sin kollegas lunch ur händerna på honom? Och sen sätter sig fi****n och äter hans soppa med en självgod jävla min i ansiktet, och "Felix" försöker hukande gå fram för att med en tafatt gest påpeka att det faktiskt var hans soppa, men är för jävla feg så han ger upp och går sin väg. Hungrig och utan lunch.

Ja, jag vet, det går inte till så i riktiga lunchrum, det är meningen att det ska vara roligt. Men det ÄR fan inte roligt!!! Jag vill avrätta både ynkryggen och hans kollega.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in