2013-09-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Jag stör mig så på MIO's reklam med ramsan "30 dagar har november", men de säger ju feeeel! Säkerligen för att det är september just nu, men ändå. Det blir bara fel! *perfektionist*

Stör mig på att dem säger typ "trettioen" med betoning på "en". Alltså "eeeeen".

Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Reklamen för nåt kaffe (Löfbergs lila?) där ett par ungar dansar och så blir dom vuxna typ och sjunger med i låten, låtsasmick och allt ... Den är fan inte frisk

Stör mig också på den. Jag tycker den är jävligt random.
Citera
2013-09-29, 17:26
Medlem
MartinStLouiss avatar
Den nya Bet365-reklamen när en snubbe ska prata o ge information om sidan. https://www.youtube.com/watch?v=wkF00YdBRmU
Citera
2013-10-02, 21:48
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Den nya Bet365-reklamen när en snubbe ska prata o ge information om sidan. https://www.youtube.com/watch?v=wkF00YdBRmU
Är det inte Seth från Johan Falk rullarna? Eller ser jag fel?
Citera
2013-10-02, 22:01
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Är det inte Seth från Johan Falk rullarna? Eller ser jag fel?

Jo, det är han, det sexiga lilla stycket! Haha
Citera
2013-10-03, 01:49
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unicap
Comhem reklamerna med dom där tvillingarna stör jag mig alltid på.
Precis! Och Telenor. Och Zalando. Och Trivago.
Jag ger blanka faan i om skiten är poppis, lägg ner dom!
Senast redigerad av Ihavenoname 2013-10-03 kl. 01:51.
Citera
2013-10-03, 16:23
Medlem
Citat:

Tycker den är rätt informativ. Och jag garvar varje gång han säger "BOOM!". Tycker dock de borde haft med Micke P istället för det där Micke P-wannebeet.
Citera
2013-10-03, 18:05
Medlem
Reklamen för Telenor med "Sören" hatar jag.
Dock undrar jag om den här senaste med Sörens svärfar som han ska hjälpa med datorn över telefon och gubben fattar inget och säger på slutet: "Jag börjar undra om du egentligen kan nånting om datorer"...
Är gubben som spelar svärfarsan samma snubbe som spelade Björne i barnprogrammet Björnes Magasin? För hans röst låter tamme fan likadant som Björnes.
Citera
2013-10-03, 21:46
Medlem
Citat:
Ahahha, tack för att denna tagits upp. Det blir nog inte töntigare än såhär. Jag känner mig smutsig av tanken på att jag antagligen hör till målgruppen för denna reklam.
Citera
2013-10-07, 13:46
Medlem
Gamblors avatar
Reklamen för Aftonbladets webb-tv med det unga paret och tjejen inte kan släppa datorhelvetet med blicken ens i sängen. Jag trodde det var reklam för nån tramsig nätbingo eller modeskit, inte för att Aftonbladet är nåt direkt seriöst...
Citera
2013-10-07, 15:13
Medlem
Zalando kan ju inte göra nåt rätt. De två senaste Zalando-filmerna är så jävla sjukt dåliga. Först den där brudarna stoppas av snuten, "ni måste vara påverkade av Zalando", och nu den där det finns en "manlig" version (för killar kan ju tydligen OCKSÅ handla på Zalando...).

Om brudarna framställs som fjantiga fnitter-stereotyper som bara idiotshoppar hela tiden, så är killarna raka motsatsen. I en BAR (baren är ju manligt territorium) sitter de hårda männen och gruffar grottaktigt manligt (för män kan ju inte prata) om att de beställt på Zalando. Och bartendern kommer och gruffar om att han minsann också handlat, men eftersom han är "ny på Zalando" kan han inte hålla tillbaka ett tjejigt gällt skrik, varpå de båda andra gruffande och manligt menar att han är en "amatör".

Faktiskt jävligt konstigt att inte nån anmält de här reklamerna för könsdiskriminering, de befäster ju förlegade könsroller åt båda hållen.... Fast antagligen bryr sig inte folk, reklamen är för dum för att lägga ner engagemang på...
Citera
2013-10-07, 19:50
Medlem
Golonkas avatar
Närbutiksblatten är mitt stora hatobjekt just nu. Ett fitt-dåligt försök att köra en "Ica-Stig" med små sketcher och återkommande karaktärer. Givetvis också ett integrationspolitiskt korrekt inlägg i blattefrågan. Blatten i närbutiken är flitig, klok och rolig. Jag har aldrig sett en kiosk-turk som är någotdera.
Citera
2013-10-07, 21:25
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Reklamen för Aftonbladets webb-tv med det unga paret och tjejen inte kan släppa datorhelvetet med blicken ens i sängen. Jag trodde det var reklam för nån tramsig nätbingo eller modeskit, inte för att Aftonbladet är nåt direkt seriöst...

Bra att jag inte är ensam! Fruktansvärt irriterande brud det där, tyvärr så finns det nog en hel del såna typer därute som baserar hela sin världsbild på vad de läst i Aftonbladet. Hjärndöda zombier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in