2013-10-09, 01:59
Medlem
Jag tycker att Nya Ämnen fungerar rätt bra för just det, så mig hade det inte gjort något större skillnad.
Citera
2013-10-09, 02:00
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Har för mig att Wikipedia har en sån funktion. Det vore kul om Flashback också hade det. Jag röstar för!
Precis vad jag menar. Det har pratats om förr och jag har läst att det jobbas på men har inte sett något.
Citera
2013-10-09, 02:03
Medlem
latexxxsss avatar
Jag minns att Lunarstorm hade en sådan funktion, som gjorde att man kom in på någon annans krypin.
Flashback borde ha en sådan funktion, som slumpar trådar!
Citera
2013-10-09, 02:04
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag tycker att Nya Ämnen fungerar rätt bra för just det, så mig hade det inte gjort något större skillnad.
Ska testa detta
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Precis vad jag menar. Det har pratats om förr och jag har läst att det jobbas på men har inte sett något.
Vi får hoppas att det går att lösa rent tekniskt. Jag är rädd att jag på den fronten inte kan bidra med något alls.
Citera
2013-10-09, 02:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Nya inlägg är isåfall bättre, då kommer gamla trådar upp och den förändras snabbare.
Citera
2013-10-09, 02:18
Medlem
soulreapers avatar
Det är mycket möjligt att en sådan här funktion ligger i den väldigt långa listan med funktioner att implementera. Det man dock måste minnas när man frågar efter en sådan här grej är att det finns en hel del att göra med Flashback och funktioner som denna måste stå åt sidan för den långa listan av buggar som fortfarande existerar på forumet. Teknikerna jobbar för fullt med att förbättra forumet, mycket av det som görs syns inte utåt men hade de inte gjort det de ska hade det synts. Vi betalar ingenting för att använda forumet och kan således inte heller kräva att nya idéer oavsett hur bra vi anser de vara ska implementeras så snart som möjligt. Fram tills det att en sådan här funktion finns får man använda nya inlägg eller helt enkelt bygga upp ett eget manuellt slumpsystem med tärningar (pma om ni vill ha ett någorlunda genomtänkt manuellt system).
Citera
2013-10-09, 09:29
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Det har varit på tapeten förr att lägga till en funktion som heter "slumpa tråd" eller liknande men har inte fått någon update kring det. När det blir trist att sitta och leta intressanta saker att läsa på aktuella ämnen så skulle denna knapp vara suverän!

Min fråga är då: Var är knappen? Kommer det bli någon? Isåfall, när får vi se den?

Det får vi verkligen inte hoppas. Under förutsättning att resurserna för ändringar är begränsade borde ett sånt förslag hamna mycket långt ner i säcken.
Citera
2013-10-09, 10:29
Moderator
^Eazs avatar
Jag ser ett problem med en sån funktion.

Idiotbumpar i mängder, någon slumpar fram en tråd from 2007 och svarar enbart "LOL!!!!" eller svarar på en relationsfråga från 2008 med "Dumpa horan!" (verkar vara standard svaret i R&S forat).
Citera
2013-10-09, 10:58
Medlem
christerys avatar
Nä, en sån funktion tillför inte nåt. Man hamnar i en tråd utan att veta trådstarten eller ens forumdel och svarar på senaste inlägget med en varning som följd.

Alternativt i början på en 50 sidor lång tråd som man inte ens är intresserad av.

AÄ, NÄ eller NI duger gott till sånt. Blir ju tokfel även då ibland för mig om jag inte kollar vart jag är på väg att hamna.
Citera
2013-10-09, 11:26
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det får vi verkligen inte hoppas. Under förutsättning att resurserna för ändringar är begränsade borde ett sånt förslag hamna mycket långt ner i säcken.
Vad är det som behövs fixas innan det? Verkar som att det finns så mycket buggar på forumet men jag har aldrig märkt något problem.
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Idiotbumpar i mängder, någon slumpar fram en tråd from 2007 och svarar enbart "LOL!!!!" eller svarar på en relationsfråga från 2008 med "Dumpa horan!" (verkar vara standard svaret i R&S forat).
Tänkte skriva hur man skulle lösa det problemet men trodde inte folk är så dumma att dem bumpar upp en 6 år gammal tråd. Antar att man aldrig ska anta något.

En annan grej som borde finnas är en varningsskylt på trådar som varit orörda i mer än t.ex. ett år ifall man ska göra ett inlägg.
Citera
2013-10-09, 11:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tänkte skriva hur man skulle lösa det problemet men trodde inte folk är så dumma att dem bumpar upp en 6 år gammal tråd. Antar att man aldrig ska anta något.

En annan grej som borde finnas är en varningsskylt på trådar som varit orörda i mer än t.ex. ett år ifall man ska göra ett inlägg.

folk är så korkade, gå in i random forum och kolla (nu brukar moderatorer vara duktiga på att radera okynnesbumpar när de blir rapporterade)
Citera
2013-10-09, 11:34
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Då är ju problemet snarare att inlägget bara består av "Dumpa horan!" eller "LOL!!!" än att det är en bump av en gammal tråd. Sålänge ett inlägg besvarar frågeställning, på vilket sätt är det relevant hur gammal tråden är? Eller menar du att relationstrådar snarare är någon form av personlig support åt ts, där svar som inte kan hjälpa denne i verkliga livet - här för att den är för gammal för att ts antagligen ska se tråden - är överflödiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in