Citat:
Ursprungligen postat av
Noicer
Intressant tråd eftersom som många faktiskt tror att han är skyldig till våldtäkt och /eller någon form av sex med minderårig. Känner ni till fallet och hur han anmäldes? Han har säkert knullat runt en hel del men ni hittar inte många jurister i det här landet som försvarar vare sig åtal eller hovrättsdom. Hela fallet bygger ju på en falsk anmälan som åtta år senare leder till åtal för en annan uppenbart påhittad historia av MDL.
Finns det någon FUP eller material från rättegången? Jag har aldrig skaffat mig en bild av rättsfallet. Jag skulle verkligen ha lätt för att tro det om Beltran, speciellt så som det framställdes i massmedia. Samtidigt vet jag idag att svensk massmedia ljuger patologiskt, samt jag är fullt medveten om att Sverige inte når upp till kriterierna för en rättsstat och de mest uppenbara övergreppen mot åtalade brukar inte minst ske i samband med sexualbrottsfall. Ja, med tanke på Assange, så behöver personen inte ens vara åtalad. Läser man tråden, så framförs det väldigt tvärsäkra påståenden som inte är förenliga med varandra, så rimligtvis måste någon ha fel.