2013-10-08, 22:03
Bannlyst
Det är så att jag är hemkommen från skol-dm turnering. Vi kom vidare till andra omgången förra veckan och spelade andra omgången i fredags respektive idag. De flesta grupper har tre lag, men vår grupp hade fyra lag. Tre lag hamnade på 6 poäng däribland vi. Eftersom det är inbördes som gäller så slutade lag 2 före oss eftersom de vann mot oss, lag 1 vann mot lag 2 vilket innebär att lag 1 har bättre inbördes vilket således innebär att lag 2 inte kan sluta etta. Men vi hade bättre inbördes än lag 1 eftersom vi vann den matchen, så nu undrar jag vad som bestämmer vilket lag som slutar etta? Hur ska målskillnad kunna sålla bort andra lag så att det tillslut finns en seriesegrare, då respektive inbördesmötena innebär att ingen kan komma etta?
Citera
2013-10-08, 22:16
Medlem
H4NDL4RNs avatar
Om allt är jämnt så är det GJORDA mål,
är även detta samma så kommer det att lottas.
(har jag för mig)
Citera
2013-10-08, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H4NDL4RN
Om allt är jämnt så är det GJORDA mål,
är även detta samma så kommer det att lottas.
(har jag för mig)
Jo vissa lag hade bättre målskillnad. Men kan tyckas orättvist om t.ex. lag 2 ska behöva åka ut på målskillnad när de har bättre inbördes än lag 1.

Problemet från början var att gruppen var innehållandes fyra lag, istället för tre i normala fall.
Citera
2013-10-08, 22:20
Medlem
H4NDL4RNs avatar
Kan tyckas orättvist, men det är fan värre att falla under en lottning eller slantsingling.
Citera
2013-10-08, 22:42
Medlem
anteri17s avatar
Om det är inbördes borde det vara inbördes målskillnad efter inbördes poäng (vilket är lika många för vardera tre lag). Har man som första stadga att inbördes gäller, borde också inbördes målskillnad gå före total målskillnad.
Citera
2013-10-08, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Om det är inbördes borde det vara inbördes målskillnad efter inbördes poäng (vilket är lika många för vardera tre lag). Har man som första stadga att inbördes gäller, borde också inbördes målskillnad gå före total målskillnad.
Har läst förordningarna och där står det.

1. inbördes
2. målskillnad
3. gjorda mål
4. lottning

Inbördes målskillnad är totalt irrelevant då lagen inte möter två gånger. Således räcker inbördes.
Citera
2013-10-09, 00:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Har läst förordningarna och där står det.

1. inbördes
2. målskillnad
3. gjorda mål
4. lottning

Inbördes målskillnad är totalt irrelevant då lagen inte möter två gånger. Således räcker inbördes.

Nej. I de flesta fall är det inbördes målskillnad som steg två efter inbördes möten. Man gör bara en tabell över de tre matcher som de tre lagen har spelat mot varandra (alltså två var). Är det lika går man till inbördes gjorda mål. Är det lika väl där så är det total målskillnad. Obs, detta är bara standard. Jag vet inte hur det är i ditt fall, men inbördes målskillnad kanske ingår i inbördes möten.

Skriv resultaten mellan lagen som hamnade på samma poäng då. Så får vi se varför lagen som gick vidare just gick vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in