2013-10-05, 10:48
Medlem
spoilers avatar
"Migrationsdom-stolens beslut går inte att överklaga: På torsdag ska Maribel, Jorge och dottern Helen, 3, lämna Sverige och åka tillbaka till El Salvador. – De hamnar i klorna på maffian, säger Roland Lindholm på Röda korset i Upplands Väsby där familjen bor i dag."

http://www.metro.se/nyheter/maribels-familj-kan-utvisas-till-maffian/EVHmjd!9qUGq6x79ffo/
Citera
2013-10-05, 18:40
Medlem
Emanciperads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Migrationsdom-stolens beslut går inte att överklaga: På torsdag ska Maribel, Jorge och dottern Helen, 3, lämna Sverige och åka tillbaka till El Salvador. – De hamnar i klorna på maffian, säger Roland Lindholm på Röda korset i Upplands Väsby där familjen bor i dag."

http://www.metro.se/nyheter/maribels-familj-kan-utvisas-till-maffian/EVHmjd!9qUGq6x79ffo/

Du hann före...
Bör detta tolkas som det nu endast erfordras att man - i sitt hemland - blivit drabbad av kriminalitet för att söka skydd i Sverige? Jag har själv inte uppmärksammat fenomenet tidigare, är det någonting jag har missat, eller nalkas det en upptrappning från mediernas håll gällande "Sveriges ansvar"?
Citera
2013-10-07, 22:47
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Först krigade de för självständighet, nu kommer de hit:
Nya Wermlands-Tidningen: Manifestation för flyktingpojke
[indent]Nis kan inte prata och han kan inte äta på vanligt vis. Han får maten via en så kallad peg i magen och han får specialmat, som Besa säger inte ens finns i Kosovo. Där finns heller ingen möjlighet att få hjälp att byta peggen och hon är mycket orolig för vad en flytt till Kosovo skulle innebära för Nis. Hon fruktar för hans liv.

Uppdatering:
SVT Värmlandsnytt: Polisen hämtade Nis

I morgon bitti ska familjen flygas från Göteborg tillbaka till Kosovo. Familjen ska utvisas eftersom det, enligt Migrationsverket, inte finns tillräckligt ömmande skäl för att familjen ska få stanna i Filipstad där de bott i fyra år.
Citera
2013-10-08, 20:31
Medlem
Neger ska utvisas - protester

Hej!
Nu är det så att nån neger ska utvisas i några städer bort. Detta har väckt enorma reaktioner på facebook(iaf min, 40%+ gillat länk osv). Det har varit protester utanför polishuset, osv. Det gamla vanliga tjafset.
Bara jag som tycker att detta är tecken på den gamla vanliga svenska ytligheten? Majoriteten har aldrig ens sett till denna person, men nu när han ska ut, då ska man visa sitt stöd och börja tjuta i tv. Löjligt. Om några veckor är denna person bortglömd.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/utvisas-efter-sex-ar-i-hultsfred

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/hultsfred-demonstrerar-for-abrahim

I översta videon säger han att han inte har någonstans att ta vägen. Dock nämner han en farmor i grannlandet. Samt att hans svenska inte är 100%. Den är bra, kanske tillomed lite dialekt. Men om man kommer hit som ensam flykting borde man ha lika bra svenska som jag har. För om man är ensam och liten = Kan ej sitt eget språk, lär svenska, speciellt när man är 18 är. Av denna slutsatsen utgår jag ifrån att han säkerligen varit hemma flertalet gånger och drar ihop denna snyfthistoria för empati.

Vad tror ni?
Citera
2013-10-08, 20:40
Medlem
RobieBwois avatar
Har Migrationsverket sitt kontor på polisstationen eller varför protestera där? Polisen kan ju inte stoppa det.
Senast redigerad av RobieBwoi 2013-10-08 kl. 20:43.
Citera
2013-10-08, 20:51
Medlem
Quid pro quos avatar
Jag antar att ett så enkelt sakförhållande som att neger inte har några skäl att få stanna inte räcker för facebook-demonstranterna.
Jag kan inte se en enda person på bilderna som jag tror besitter några samhällsbyggande kvaliteter så bara att ignorera.

Hur kan barnen få skolledigt för att störa myndigheterna i deras tjänsteutövning? Någon skolledning/rektor som bör få gå?
Citera
2013-10-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Jag antar att ett så enkelt sakförhållande som att neger inte har några skäl att få stanna inte räcker för facebook-demonstranterna.
Jag kan inte se en enda person på bilderna som jag tror besitter några samhällsbyggande kvaliteter så bara att ignorera.

Hur kan barnen få skolledigt för att störa myndigheterna i deras tjänsteutövning? Någon skolledning/rektor som bör få gå?
Nej, alla är ett gäng helgalkolisterade ungdomar. Intressant tanke med skolledningen där. Kanske något man ska trycka på lite?

Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Har Migrationsverket sitt kontor på polisstationen eller varför protestera där? Polisen kan ju inte stoppa det.
Invandraren skulle gå till polisstationen för samtal om hur hans utvisnings skulle gå till.
Citera
2013-10-08, 21:30
Medlem
vinke4334s avatar
Det är som med alla andra "katastrofer", det kommer vara på 1a sidan i exakt 1 dag sen kommer 99% av alla glömma bort det och gå vidare och gnälla på nästa "katastrof".
Citera
2013-10-08, 22:58
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
”Känner mig död” 18-årige Abrahim Jabateh bor i Hultsfred sedan sex år, men nu ska han utvisas till Liberia trots att han bara har bott där några månader, som nyfödd.

I vanliga fall tycker jag alla dessa kroknästa araber och lakritstomtar gnäller för ingenting, men denna gång får man nog göra ett undantag. Liberia är ingen mysig plats så man förstår att negern känner sig död.

Därmed inte sagt att apajäveln bör skickas till djungeln, men det är begripligt att han känner sig lite nere.

Här är en video för er som inte känner till Liberia.

http://www.vice.com/the-vice-guide-to-travel/the-vice-guide-to-liberia-1
Citera
2013-10-08, 23:07
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Liberia är ju rena rama semestern jämnfört med rinkeby/tensta mm sluta gnäll.
Citera
2013-10-08, 23:45
Medlem
arboratoruss avatar
Kan någon förklara:

Sveriges Television: "Han säger själv att inte har någon som kan ta emot honom i Liberia, och han kan inte språket."

Wikipedia: Liberia: Official languages - English
Citera
2013-10-09, 00:07
Bannlyst
Varför då? Vi har väl negrer så det räcker i det här landet. Det är bara positiv om man vill skicka hem några st negrer.

Det här en typiskt en flykting simulant , kan man få asyl i Sverige men våra liberala regler, då har man inte rätt till asyl så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in