2011-11-20, 01:12
Medlem
Är det inte mystiskt att en av Niklas familjemedlemmar skriver såhär på fejjan samma dag som Nathalie försvinner;

Citat:
******* Granberg
is a monster
May 15, 2008 at 6:59pm
Citera
2011-11-20, 01:18
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishGirl
Är det inte mystiskt att en av Niklas familjemedlemmar skriver såhär på fejjan samma dag som Nathalie försvinner;

Självklart kan det ha funnits tydliga indikationer, antingen på tidigare misshandel, eller på något som hände (eller redan hade hänt!) just den dagen. Kan rentav detta facebookmeddelande indirekt ha bidragit till Nathalies förtida bortgång, eller kan det möjligen vara en bekräftelse på det redan inträffade, då delgivit till denna familjemedlem? (hemska tanke!)

Det var ju tidigare tal om försvunna födelsedagspengar. Kan det möjligen ha varit detta som avsågs med meddelandet?
Senast redigerad av Mandelbrot 2011-11-20 kl. 01:23.
Citera
2011-11-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Självklart kan det ha funnits tydliga indikationer, antingen på tidigare misshandel, eller på något som hände (eller redan hade hänt!) just den dagen. Kan rentav detta facebookmeddelande indirekt ha bidragit till Nathalies förtida bortgång, eller kan det möjligen vara en bekräftelse på det redan inträffade, då delgivit till denna familjemedlem? (hemska tanke!)

Det var ju tidigare tal om försvunna födelsedagspengar. Kan det möjligen ha varit detta som avsågs med meddelandet?

Kanske, men hur lätt är det att ensam gräva ner en person i en åker? Kanske han fick hjälp av denna familjemdelem..?
Citera
2012-07-04, 21:36
Medlem
mjohan84s avatar
Kan någon vänlig själ lägga upp fup-en?
Citera
2013-08-06, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Det finns ju en allmän bestämmelse om strafflindring i BrB för den som varit under 21 år vid gärningstillfället. Regeln ska dock tillämpas i större utsträckning ju yngre man är, dvs ju yngre desto större rabatt. I vilken utsträckning den kommer att ha betydelse för NG som var 20 är svårt att säga.
Varf skall man få ungd-rab som mörd flera år eft att man bliv mynd ?
Helt fel, lisvt skall gälla från det datum du fyller 18+blir mynd. Så funkar det förmodl på de flesta
andra ställen, sen kan ju myn-åld variera ngt beroende var man befinner sig. Granberg borde aldr
släppas ut levande.

DET HÄR LANDET !
Citera
2013-09-27, 15:13
Medlem
Vad gör han idag? Sitter inne än?
Citera
2013-09-28, 07:18
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sessish
Vad gör han idag? Sitter inne än?
http://www.expressen.se/gt/rattegang-mot-nathalies-mordare/
Han dömdes väl till tio år har jag gör mig ? Vet att han har haft permisar , suttit sedan 2008 och straffrabatt lär bli av ... Så något år till så är han en fri man.

Ser hennes mor dagligdags , skäms nästan över att vara man när man ser henne .
Svin som honom har förstört mångas liv.

Som du ser i länken intervjuas fd kåkfarare som är släkt med Nathalie . Så frågan är om det är N de hittar på havets botten nästa gång
Citera
2013-09-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
http://www.expressen.se/gt/rattegang-mot-nathalies-mordare/
Han dömdes väl till tio år har jag gör mig ? Vet att han har haft permisar , suttit sedan 2008 och straffrabatt lär bli av ... Så något år till så är han en fri man.

Ser hennes mor dagligdags , skäms nästan över att vara man när man ser henne .
Svin som honom har förstört mångas liv.

Som du ser i länken intervjuas fd kåkfarare som är släkt med Nathalie . Så frågan är om det är N de hittar på havets botten nästa gång

Detta fall känns inte alls länge sedan, så det du skriver känns nästan overkligt även om jag inser att det stämmer. För mig får han gärna sitta ett bra tag till, men är han dömd till tio år, och bara behöver sitta 2/3, så lär han vara ute om drygt ett år.
Citera
2013-09-28, 14:27
Medlem
Playkings avatar
:
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Det ska bli spännande att se om någon av Magnusson/Salenkvist/Rosenkvist/Aronsen gör någonting åt saken nu när en ung tjej i deras släkt blev så brutalt mördad eller om det bara är tomt snack på de resande

Ja jag undrar jag men enl. skriverier här på FB så skall ju vissa individer ur just dessa släkter ha en hel del erfarenheter av mord alt. döda människor så det skulle väl inte bekymra dem särskilt mycket. Dem jag tänker på har ju ställt till med så mycket jävelskap så att det räcker för flera genarationer framöver. För övrigt är väl inte alla resande släkt med varandra (även om man ibland undrar.)
Citera
2013-10-08, 19:06
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Detta fall känns inte alls länge sedan, så det du skriver känns nästan overkligt även om jag inser att det stämmer. För mig får han gärna sitta ett bra tag till, men är han dömd till tio år, och bara behöver sitta 2/3, så lär han vara ute om drygt ett år.

Som sagt killen är snart ute och har redan haft permisar , måste kännas som ett hån i den stackars moderns hjärta, hoppas att romanos skipar rättvisa i detta.

Niklas Granberg kommer vi alltid att komma ihåg oavsett om denne byter alias, vi glömmer inte..
Killen som tog ett dödande brottargrepp på sin tjej, kanske går han samma öde toppmötes som Holger
Citera
2013-10-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Han dömdes bara till nio år så 2/3-delar av det är sex år! Ute och springer nästa sommar...
Citera
2013-10-08, 21:07
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Straffet är inte ens avtjänat och daltarna har redan fixat lägenhet till han, only in Sweden

Lars Niklas Granberg, född 1987-08-21
Gustaf Adolfs väg 19 lgh 1301
392 38 Kalmar

http://www.ratsit.se/19870821-Lars_Niklas_Granberg_Kalmar/vSgF66-41VUATGISnXYu9JsMjOtfAdSrPntPkKqfV44
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in