2013-10-08, 19:04
Medlem
lehirals avatar
Hallå, råkade anmäla mitt körkort som tappat då jag trodde att man fick välja vad för körkort man anmälde som borttappat, men det fick man ju självklart inte göra (tappat bort mitt skoterkort)
Kan jag skylla på en bekant då? Kostar 150kr annars.. var bara att skriva in personnummer så det är ju skitlätt att jävlas med folk om man inte kan göra det.

Går det att beställa nytt skoterkort på internet? Eller måste man ringa kundservice, hittar det fan inte
Citera
2013-10-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Hallå, råkade anmäla mitt körkort som tappat då jag trodde att man fick välja vad för körkort man anmälde som borttappat, men det fick man ju självklart inte göra (tappat bort mitt skoterkort)
Kan jag skylla på en bekant då? Kostar 150kr annars.. var bara att skriva in personnummer så det är ju skitlätt att jävlas med folk om man inte kan göra det.

Går det att beställa nytt skoterkort på internet? Eller måste man ringa kundservice, hittar det fan inte

Kontakta trafikverket och beställ ett nytt för några lappar!
Citera
2013-10-08, 20:40
Medlem
ThingThings avatar
Du kan inte bara höra om de kan göra saken o-gjord då?

Lär inte vara några problem om du inte gjorde felet för länge sedan.
Citera
2013-10-08, 23:34
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Du kan inte bara höra om de kan göra saken o-gjord då?

Lär inte vara några problem om du inte gjorde felet för länge sedan.
Japp, det jag tänkte göra, ringer kundsupport imorgon Var bara lite fundersam om det faktiskt funkar eller om dom vägrar.
Citera
2013-10-09, 02:45
Medlem
_killahs avatar
Akta så att inte din bekant åker dit på urkundsförfalskning. Då denne isf använt dina personuppgifter. Dom lär ha ditt IPnummer nämligen.
Citera
2013-10-09, 09:18
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Japp, det jag tänkte göra, ringer kundsupport imorgon Var bara lite fundersam om det faktiskt funkar eller om dom vägrar.

Det tror jag inte att de gör om du ber snällt och förklarar situationen, man kommer långt med lite hyfs och en trevlig ton, även med myndigheter och liknande.
Citera
2013-10-09, 14:23
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Det tror jag inte att de gör om du ber snällt och förklarar situationen, man kommer långt med lite hyfs och en trevlig ton, även med myndigheter och liknande.
Japp, behövde bara skicka in brev om att det är uppfunnet igen Jobbigt, men får väl leva med det :P
Citera
2013-10-10, 15:38
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Japp, behövde bara skicka in brev om att det är uppfunnet igen Jobbigt, men får väl leva med det :P

Du menar upphittat eller har du kommit på en ny grej?
Generellt förstår jag inte varför personer väljer det absolut konstigaste sättet att tackla sina problem dvs starta en tråd på FB. Istället för att tänka logiskt och ta kontakt med berörda parter och lösa problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in