2013-10-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Fick en flaska Givenchy play intense i present och den doftar otroligt gott! En riktigt potent eau de toilette som räcker i 8-10 timmar.
Har fått en del komplimanger och jag rekommenderar den kvällstid.
Så just nu använder jag Armani code på dagarna och Givenchy play på kvällar och festliga tillfällen
Vad doftar den som?
Citera
2013-10-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Vad doftar den som?
Skulle säga toner av kaffe, citron. Doftar som en klassisk cologne först som sen övergår i en söt doft efter ett tag men fortfarande väldigt maskulint och inte överväldigande.
Prova den först och se om du gillar den
Citera
2013-10-06, 15:59
Medlem
vanwilders avatar
Köpte nyligen rocky mountains - dsquared, men känner att den inte passar riktigt som en parfym för dagsbruk. Har tittat lite på Hugo boss - energise och calvin klein - eternity aqua.
Är dessa två något att ha?
Lite sugen på L'Homme Libre Yves Saint Laurent också, eller är den mer för "speciella sammanhang"?
Citera
2013-10-07, 10:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanwilder
Köpte nyligen rocky mountains - dsquared, men känner att den inte passar riktigt som en parfym för dagsbruk. Har tittat lite på Hugo boss - energise och calvin klein - eternity aqua.
Är dessa två något att ha?
Lite sugen på L'Homme Libre Yves Saint Laurent också, eller är den mer för "speciella sammanhang"?

Har inte testat någon av dessa men efter en snabb kik på fragrantica så får man uppfattningen av att alla är mer sommardofter. Inte tänkt ta nåt med lite mindre citrus nu på hösten/vintern?
Burberry - London är en här ganska populär vinterdoft som är perfekt att använda närsomhelst. Marc Jacobs - Bang är en annan kryddig/träig doft, mycket trevlig. Dior - Fahrenheit Absolute kanske kan vara något?
Citera
2013-10-07, 11:48
Medlem
meistros avatar
Är det någon som vet om det är lagligt att säja dekanterade parfymer i Sverige?
Citera
2013-10-07, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meistro
Är det någon som vet om det är lagligt att säja dekanterade parfymer i Sverige?
Varför skulle det inte vara det?
Citera
2013-10-07, 19:36
Medlem
meistros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Varför skulle det inte vara det?

Det är inte tillåtet på Tradera: http://www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=2076#parfym

Men frågan är om det är tillåtet alls enligt svensk lag. Om man t.ex. vill sälja dekanterade parfymer i en fysisk butik eller online?
Citera
2013-10-07, 21:20
Medlem
vanwilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har inte testat någon av dessa men efter en snabb kik på fragrantica så får man uppfattningen av att alla är mer sommardofter. Inte tänkt ta nåt med lite mindre citrus nu på hösten/vintern?
Burberry - London är en här ganska populär vinterdoft som är perfekt att använda närsomhelst. Marc Jacobs - Bang är en annan kryddig/träig doft, mycket trevlig. Dior - Fahrenheit Absolute kanske kan vara något?
Blir en London då, tror jag passar på att beställa Cerruti Pour Homme (100kr 50ml) också. Cerruti till vardags och London till mestadels kväll.
Du har inte testat Cerruti Pour Homme?

Dessa två passar väl bra för 18-20 åringar?
Citera
2013-10-07, 22:19
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanwilder
Blir en London då, tror jag passar på att beställa Cerruti Pour Homme (100kr 50ml) också. Cerruti till vardags och London till mestadels kväll.
Du har inte testat Cerruti Pour Homme?

Dessa två passar väl bra för 18-20 åringar?

Burberry London ser jag inga problem med iaf. Cerruti har jag ingen aning om. Har du ingen butik du kan testa i?
Citera
2013-10-08, 12:43
Medlem
Har ni förslag på någon enkel och billig parfym som är hållbar och som finns i de flesta butiker, som tex Åhlens?
Citera
2013-10-08, 21:52
Medlem
Bultmans avatar
Jag funderar på att beställa några sampler av Penhaligons, är det någon som vet om de här är prisvärda?

http://stores.ebay.co.uk/Perfumista-Co/Penhaligons-/_i.html?_fsub=4157932014&_sid=430741394&_trksid=p4 634.c0.m322
Citera
2013-10-08, 22:55
Medlem
NirvanAs avatar
Mitt bland all hype av diverse exklusiva nischparfymer måste jag ändå slå ett slag för DHI, som jag gång på gång underskattar men märker nu när vi går in i mörkare och kallare tider hur bra den faktiskt är på alla grundpunkter: Doft, Hållbarhet, Projektion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in