2013-10-07, 14:13
Medlem
Kardnialvokals avatar
Men alltså omg Pajnispung, vem tror du Berny ÄR? 50 000 läsare per dag, du kan väl ändå inte tro på det själv? Hahahhahaha du måste vara hennes största fan utan konkurrens.
Citera
2013-10-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Men alltså omg Pajnispung, vem tror du Berny ÄR? 50 000 läsare per dag, du kan väl ändå inte tro på det själv? Hahahhahaha du måste vara hennes största fan utan konkurrens.

Pajnispung har skrivit över läsare i månaden som jag ser Men hur hon skulle tjäna 50 000 på det är en fråga...
Citera
2013-10-07, 15:11
Medlem
Jag skiter fullständigt i vad Berny Pålsson får ut i månaden, får hon ut 50 000 (även fast jag inte tror det), så jaha, vad roligt för henne. Då blir det bara ännu konstigare att hon aldrig kunnat ta hand om sina djur. Det är jättebra att hon börjat gå längre med Theus & nej, ingen är expert på hundar bara sådär, jag lär mig något nytt varje dag. Tycker bara det är så sabla konstigt att hon med hennes ANDRA collie till exempel inte förstod vikten av pälsvård. Men det är kanon om hon verkligen tagit till sig & sköter allt det nu.
Men det hindrar ju inte att det finns vissa saker man kan ifrågasätta. & jag är säker på att flera i tråden råkat ut för henne så att säga.
Men det är klart, det är enklare att tro att alla är anonyma, avundsjuka "haters"...
Citera
2013-10-07, 17:55
Medlem
Gingyrs avatar
Alla begår vi misstag, främst drabbar de oss själva. Hennes "misstag" har däremot främst drabbat andra individer i ganska jävla stor utsträckning. De "misstag" du tar väldigt lätt på innefattar bland annat bedrägeri, stöld, vandalism, misshandel, djurmisshandel. Hon är en fitta.

Jag vet inte om även du, likt Berny, begår sådana "misstag" som att knivskära andra människor, men det gör fan inte jag och mest troligt inte någon annan heller i denna tråd.
Citera
2013-10-07, 18:20
Medlem
Gingyrs avatar
Pajnispung, även du borde kunna tänka efter och dra slutsatsen att Berny har begått flertalet, enligt lag, straffbara brott. Hon är en brottsling.
Och en fitta.
Citera
2013-10-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonFly...
Och du Pajnispung... "Vi misslyckas alla hela tiden" skriver du. Vilka VI är det som enligt dig misslyckas HELA TIDEN? Och vad är misslyckande? Att blåsa andra människor på pengar? Att låta djur leva i misär? Att strunta i att betala tillbaka sina skulder? Är det det som enligt din definition är "misslyckanden". I alla andra sammanhang kallas det för brott. Och ja, jag har inte gjort något av ovanstående "misslyckanden" så jag kastar lätt första stenen.

Ja, de sakerna är misslyckanden. Att begå brott är att misslyckas, du håller inte med?

Smokemeaway: jag skrev att hon kanske har 50.000 LÄSARE, inte får ut 50 papp i månaden.
Senast redigerad av Pajnispung 2013-10-07 kl. 22:06.
Citera
2013-10-07, 23:14
Medlem
Pajnispung: Nej, jag håller inte med. Att (som Berny) ägna sig åt misshandel, bedrägeri och djurplågeri kallar jag inte för "att misslyckas". Min definition är snarare att hon beter sig som en egocentrisk empatilös idiot. Helt otroligt hur du trivialiserar hennes vidriga beteende.
Citera
2013-10-08, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonFly...
Pajnispung: Nej, jag håller inte med. Att (som Berny) ägna sig åt misshandel, bedrägeri och djurplågeri kallar jag inte för "att misslyckas". Min definition är snarare att hon beter sig som en egocentrisk empatilös idiot. Helt otroligt hur du trivialiserar hennes vidriga beteende.
Hur är det att trivialisera genom att kalla det ett misslyckande+ det är ju just vad det är. Om någon går ut och mördar en medmänniska skulle jag kalla det också ett misslyckande. Ett misslyckande med att bete sig väl i livet, utvecklas och så vidare. Förstår du hur jag menar? Jag underdriver inte gärningarna utan menar de är ett misslyckande.
Citera
2013-10-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Ja, de sakerna är misslyckanden. Att begå brott är att misslyckas, du håller inte med?

Smokemeaway: jag skrev att hon kanske har 50.000 LÄSARE, inte får ut 50 papp i månaden.

Ah ok! Jag var slarvig & läste bara de allra senaste inläggen där det stod det. Sorry.
Jag förstår vad du menar & håller med om att det är misslyckanden. Sedan har hon väl ändå skärpt sig betydligt jämfört med vad som hände när hon var tillsammans med A... (Ursäkta igen, sitter på tåg & är för lat för att göra två inlägg...)
Jag bryr mig bara om att hunden är glad
Citera
2013-10-08, 11:43
Medlem
Enligt dig Pajnispung: "men vi misslyckas alla hela tiden, det är mänskligt. Ingen av oss är perfekt så må den förste utan synd kasta stenen".
Det du menar är alltså: "men vi alla plågar djur, är parasiter, misshandlar, lurar av folk pengar, manipulerar hela tiden, det är mänskligt.

Ja, du trivialiserar och har en mycket skev världsbild.

Ville mest kolla om Pajnispung har så låga förväntningar på mänskligheten som hen tycks påskina. Har nu fått det bekräftat och ska inte tjata om begreppet "misslyckas" mer. Tack för mig.
Citera
2013-10-08, 12:11
Medlem
Måste också bara hoppa in och fråga en sak. Många har under den här trådens historia försvarat Bernys agerande med uttalanden i stil med "vi gör alla misstag", "är ni själva perfekta?" "låt den som inte har någon synd kasta första stenen" och så vidare.

Jag har svårt att tro någon i den här tråden anser sig själv vara perfekt. Det krävs en ganska stor dos av patologisk narcissism för det. Men jag förstår inte hur ni som uttrycker er på det här sättet kan likställa det faktum att ingen människa är felfri med att vara kriminell? Tror ni att det är vanligt att begå brott? Normalt? För i så fall borde det enligt ert resonemang vara helt okej för er att "kasta stenar" om man inte begått de brott (både moraliska och legala) som Berny har begått. Den här trådens majoritet kan INTE bestå av personer med Bernys "synder" på sitt samvete, för då skulle samhället se jävligt annorlunda. Det är ju just det som är grejen: brottslingar är osolidariska. Om alla betedde sig som Berny skulle samhället kollapsa inom några dagar.

Jag kan faktiskt hålla med om att engångsförbrytelser kan räknas som misstag, men i Bernys fall rör det sig om att upprepa samma beteenden in absurdum och att vägra vilja lära sig av sina, just det, misstag.
Citera
2013-10-08, 12:39
Medlem
Precis, Hanochintejag.
Egentligen är det väl självklarheter och inte något som behöver en djupgående analys. Det är något som de allra flesta människor förstår. Det är bara Panjnispung vi försöker upplysa och vara övertydliga med. Men det är nog bara bortkastad tid och energi tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in