Citat:
Ursprungligen postat av
Kardnialvokal
Jag förstår inte, vilken reklam? Nu har jag förvisso Adblock så det kan vara därför jag inte ser någon. Men okej, ponera att hon har några små reklambanners på sin blogg, oavsett så måste folk faktiskt KLICKA på dem för att hon ska tjäna ca 2 öre på det klicket. Hur många besökare kan hon ha per dag? 500? Låt oss säga 1000 högt räknat. För generositetens skull kan vi säga att 50 av dessa faktiskt klickar på reklamen. Om hon tjänar (åter igen, generöst räknat) 50 öre per klick tjänar hon 25 kronor en bra dag. Om vi låtsas att hon genomsnittligen tjänar 15 kronor per dag på detta så blir det hela 450 kronor i månaden. Helt skattefritt! Nej jag får väl ta och hålla med Pajnispung då. Tack vare oss haters så är Bönan i princip ekonomiskt oberoende resten av sitt liv. Hon är så smart och vi så dumma. Ska gå och ställa mig i skamvrån nu.
Äh, det är ändå bara reklam som blogg.se (inte B) tjänar på

i regel, hon kan ju ha köpt pro blogg.se (för typ 500kr/år) o lagt in egen reklam, men då är vi ändå tillbaka på, som du säger, att folk faktiskt måste KLICKA, för att hon ska tjäna något, ytterst få såna där affiliate program har reklam som man tjänar på enbart visningar...
men iaf, jag undrar om det kommer bli något mellan B och den där mystiske vännen som hjälpte henne massor i sommar (följde med på läkartider osv) verkade ju inte som om det var Emma direkt, för då skulle hon väl skrivit det, ist för "underbar vän" eller va det stod =)