2013-10-05, 17:11
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Tror Emma stack på grund av Bernys ältande av Nicklas, och att dessutom behöva se sin flickväns döda ex stirra mot en i soffan från en kudde måste kännas konstigt. Lite som om han typ var med i deras förhållande...

Hahaha åh herregud, det har jag inte ens tänkt på men det har du helt rätt i. Du är fan expert på att se nya dimensioner av absurditet.

Roligt att se hur ofta hon börjat uppdatera om vilka timlånga promenader hon går med Theus men bilderna hon lägger upp på honom är alltid desamma där han sitter vid kanalen utanför henne. Jag betvivlar faktiskt att hon är ute och går flera timmar med honom trots att hon är sjukskriven, vilket i sig är för jävligt. Jag har själv ett heltidsjobb och jag skulle inte drömma om att låta min hund ligga understimulerad och deppa om dagarna. Jag tror helt enkelt hennes tolkning av "timlånga" skiljer sig kraftigt från vår och det säger jag för att jag är övertygad om att Berny är mytoman. Inget hade gjort mig gladare om Theus fått en god omvårdnad med timlånga promenader men jag tror faktiskt inte han får det.
Citera
2013-10-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Nej men snälla, nu drar du ju dumhet till en ny nivå; självfallet har hon fått kuddfodral från ett tryckeri där hon lämnat in foton av Nicklas som sedan tryckt trycket på diverse saker hon vill ha. Det begriper en 3-åring.

Alltså... Du missar helt min poäng här. Oavsett om hon nålat fast en bild eller har printat ett jädra kuddfodral så är det väl själva grejen med att ha sitt döda ex på en kudde lite bisarrt?
Tycker inte vi behöver förolämpa varandra, det var onödigt av dig!
Citera
2013-10-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nijichou
Alltså... Du missar helt min poäng här. Oavsett om hon nålat fast en bild eller har printat ett jädra kuddfodral så är det väl själva grejen med att ha sitt döda ex på en kudde lite bisarrt?
Tycker inte vi behöver förolämpa varandra, det var onödigt av dig!

Jojo, hade en dålig dag där, det har du rätt i och visst är det lite absurdt men kanske är det hennes sätt att känna att han finns nära.

On T: Erkänn nu dock; hur många härinne läser bloggen? Alla, I presume? Well om ni inte märkt det så har hon reklam på bloggen, vilket innebär att hon tjänar pengar var gång någon går in där, alltså tjänar hon pengar på er; sina haters. Smart, I'd say.
Citera
2013-10-06, 00:24
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
On T: Erkänn nu dock; hur många härinne läser bloggen? Alla, I presume? Well om ni inte märkt det så har hon reklam på bloggen, vilket innebär att hon tjänar pengar var gång någon går in där, alltså tjänar hon pengar på er; sina haters. Smart, I'd say.

Har inte märkt någon reklam, men så kör jag med adblock, o om jag inte minns fel så tjänar man inget på den där reklamen, eftersom det är blogg.se som sköter om den (det är altså blogg.se som tjänar pengar, inte Bärny), man kan dock aktivera något, som gör att har man tillräckligt många visningar så kan man få PRO teman o dyl, men inga rena pengar...
Senast redigerad av BlotGoth 2013-10-06 kl. 00:28.
Citera
2013-10-06, 01:32
Medlem
William Hainess avatar
Citat:

Även om hon tjänar pengar på att folk läser bloggen, vem förlorar egentligen mest?

Berny, som säljer ut sin egen integritet för några kronor per klick eller den som går in på sidan och tycker att hon är tossig? Nu lär hon inte tjäna många ören på de som går in på bloggen, men jag tycker inte att hon är den som tjänar något oavsett om det så skulle vara 100 kronor per klick. Men å andra sidan så värdesätter jag min integritet rätt högt.

Om något så är väl hennes tendens att hänga ut sig själv en förlängning i självskadebeteendet.
Citera
2013-10-06, 09:55
Medlem
Citat:

Ha,ha! Nu är ju inte Berny Blondinbella precis, men om nu Berny tjänar några ören på mina klick på hennes blogg, så bjuder jag gärna på det, hon ger ju full valuta tillbaks i form av ren underhållning! Och nästa gång Berny tänder en cigg eller tar en sup ska jag tänka på att det kanske är just mina frekventa läsningar av hennes blogg som har finansierat det! Tänk, det är ju stort att kunna bidra till Bernys försörjning även på annat sätt än via skattepengar!
Citera
2013-10-06, 16:10
Medlem
Kardnialvokals avatar
Jag förstår inte, vilken reklam? Nu har jag förvisso Adblock så det kan vara därför jag inte ser någon. Men okej, ponera att hon har några små reklambanners på sin blogg, oavsett så måste folk faktiskt KLICKA på dem för att hon ska tjäna ca 2 öre på det klicket. Hur många besökare kan hon ha per dag? 500? Låt oss säga 1000 högt räknat. För generositetens skull kan vi säga att 50 av dessa faktiskt klickar på reklamen. Om hon tjänar (åter igen, generöst räknat) 50 öre per klick tjänar hon 25 kronor en bra dag. Om vi låtsas att hon genomsnittligen tjänar 15 kronor per dag på detta så blir det hela 450 kronor i månaden. Helt skattefritt! Nej jag får väl ta och hålla med Pajnispung då. Tack vare oss haters så är Bönan i princip ekonomiskt oberoende resten av sitt liv. Hon är så smart och vi så dumma. Ska gå och ställa mig i skamvrån nu.
Citera
2013-10-06, 17:18
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag förstår inte, vilken reklam? Nu har jag förvisso Adblock så det kan vara därför jag inte ser någon. Men okej, ponera att hon har några små reklambanners på sin blogg, oavsett så måste folk faktiskt KLICKA på dem för att hon ska tjäna ca 2 öre på det klicket. Hur många besökare kan hon ha per dag? 500? Låt oss säga 1000 högt räknat. För generositetens skull kan vi säga att 50 av dessa faktiskt klickar på reklamen. Om hon tjänar (åter igen, generöst räknat) 50 öre per klick tjänar hon 25 kronor en bra dag. Om vi låtsas att hon genomsnittligen tjänar 15 kronor per dag på detta så blir det hela 450 kronor i månaden. Helt skattefritt! Nej jag får väl ta och hålla med Pajnispung då. Tack vare oss haters så är Bönan i princip ekonomiskt oberoende resten av sitt liv. Hon är så smart och vi så dumma. Ska gå och ställa mig i skamvrån nu.

Äh, det är ändå bara reklam som blogg.se (inte B) tjänar på i regel, hon kan ju ha köpt pro blogg.se (för typ 500kr/år) o lagt in egen reklam, men då är vi ändå tillbaka på, som du säger, att folk faktiskt måste KLICKA, för att hon ska tjäna något, ytterst få såna där affiliate program har reklam som man tjänar på enbart visningar...

men iaf, jag undrar om det kommer bli något mellan B och den där mystiske vännen som hjälpte henne massor i sommar (följde med på läkartider osv) verkade ju inte som om det var Emma direkt, för då skulle hon väl skrivit det, ist för "underbar vän" eller va det stod =)
Citera
2013-10-06, 18:00
Medlem
Gingyrs avatar
Bisarrt är rätta ordet ang. fototryck på kudde. Tavla, mugg etc. för någon man sörjer, absolut ok, men kudde känns alltför påtagligt, iom att det blir en mer oundviklig, smått tvångsmässig påminnelse minst två gånger dagligen. I min mening då.

Enda skälet till att jag själv någonsin skulle trycka ett sådant örngott vore om jag medvetet skulle vilja fortsätta älta, istället för att låta mig själv läka med tiden.

Och ur ännu en synvinkel; för Emmas skull så hoppas jag att hon, då de umgicks, inte använde kudden, alt. vände fotot nedåt mot madrassen. Annars hade hon likväl kunnat printat upp trosor.

Vem vet, kanske har hon redan en sjysst uppsättning fototrosor utöver kuddfodralet. En för varje veckodag, eller så räcker det med en tre-fyra stycken utifall hon är av sådan karaktär att hon byter underkläder mer sällan.
Citera
2013-10-07, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingyr
Bisarrt är rätta ordet ang. fototryck på kudde. Tavla, mugg etc. för någon man sörjer, absolut ok, men kudde känns alltför påtagligt, iom att det blir en mer oundviklig, smått tvångsmässig påminnelse minst två gånger dagligen. I min mening då.

Enda skälet till att jag själv någonsin skulle trycka ett sådant örngott vore om jag medvetet skulle vilja fortsätta älta, istället för att låta mig själv läka med tiden.

Och ur ännu en synvinkel; för Emmas skull så hoppas jag att hon, då de umgicks, inte använde kudden, alt. vände fotot nedåt mot madrassen. Annars hade hon likväl kunnat printat upp trosor.

Vem vet, kanske har hon redan en sjysst uppsättning fototrosor utöver kuddfodralet. En för varje veckodag, eller så räcker det med en tre-fyra stycken utifall hon är av sådan karaktär att hon byter underkläder mer sällan.

Njae, jag håller inte med dig här, tycker det kan vara ett sätt att känna sig nära den man sörjer och att den man sörjer är en del av ens liv.

Vad gäller blogginkomsten så är det nog mer än några hundra hon får in på det (hon har lätt över 1000 läsare i månaden, snarare runt 40-50.000 skulle jag tippa då hon faktiskt gjort sig ett namn på sina böcker även om det må så vara i emokretsar -Remembah: Emos are people too! ) och hon väljer ju själv vad hon delar med sig av sitt liv så allt är på eget bevåg. dessutom är det så mycket facebook och bloggar idag och hon har ju ändock gett ut böcker om sitt liv så vad skulle bloggen göra för skillnad? Om inte annat får man ju se att hon har ett stabilt boende och fortfarande skriver.. alltid något om hon än så misslyckats lite med relationsdelen och beroendet i livet..men vi misslyckas alla hela tiden, det är mänskligt. Ingen av oss är perfekt så må den förste utan synd kasta stenen..
Citera
2013-10-07, 13:07
Medlem
Det jag fascineras över gällande Berny är hennes totala avsaknad av skam i kroppen. Samt hennes definition av olika begrepp så som "duktig". Hon tycker att hon är DUKTIG när hon städar, tvättar och äter keso och inte skjuter heroin. Hon blir dessutom bekräftad från sina fans hur duktig och stark hon är när hon gör sådant som tillhör vardagen för de allra flesta människor.
I likhet med många andra här i tråden så har jag också en historia av psykisk sjukdom, miserabel uppväxt, missbruk osv. det är väl därför många av oss intresserade sig för Berny från början. Men (i likhet med många andra) är jag så jävla trött på henne och hennes enorma ego.
Hon har blivit serverad så extremt mycket, fått så mycket från samhället som vi andra bara kan drömma om. Jag mår ok nu. För att göra det måste jag leva väldigt inrutat och förutsägbart. Exempelvis avhålla mig helt från alkohol, och hela tiden vara medveten och varje dag göra mitt yttersta för att fortsätta tillfriskna. Men Berny däremot, hon och hennes stora ego ska både ha kakan och äta upp den. Både flippa ur och sen förvänta sig att bli omhändertagen utan att anstränga sig. Och sen tycka att hon är så stark och duktig! Och ingen skam i kroppen heller. Hon är sån jävla parasit och skäms inte ens för det.
Citera
2013-10-07, 13:21
Medlem
Och du Pajnispung... "Vi misslyckas alla hela tiden" skriver du. Vilka VI är det som enligt dig misslyckas HELA TIDEN? Och vad är misslyckande? Att blåsa andra människor på pengar? Att låta djur leva i misär? Att strunta i att betala tillbaka sina skulder? Är det det som enligt din definition är "misslyckanden". I alla andra sammanhang kallas det för brott. Och ja, jag har inte gjort något av ovanstående "misslyckanden" så jag kastar lätt första stenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in