2013-10-07, 23:14
Medlem
glaadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .The.Dude.
Någon som vill lira survival på ps3? Är med i Flashback crew ps3.

Jag är på, heter glaaden på psn.
Citera
2013-10-07, 23:16
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .The.Dude.
Någon som vill lira survival på ps3? Är med i Flashback crew ps3.

Jag är på! Är dock inte med i "PS3crewet".
Citera
2013-10-07, 23:17
Medlem
rAppmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trig
När någon kommenterar som du gjorde nu.. De vill säga, att du låtsas att du känner mig. Du säger att jag är cynisk och tråkig. Det tyder på grav inkompetens.

Och om vi ska gå tillbaka till ämnet.. jag har försökt ringa på klockan, men det finns ingen.
Vet inte vem du svarade till nu eftersom du inte citerade någon, men du staplade upp "fakta" som du trodde stämde, men som var så äckligt fel att det är skrämmande.

Först och främst krävs det att personen som äger lägenheten är inne på samma server som dig, när du ser att han är i sin lägenhet går du fram till den och det brukar då vara en blå cirkel som man går in i. Man får någon option i stil med "Buzz <spelare>", när man trycker den får ägaren till lägenheten avgöra om denne vill släppa in dig eller inte.
Citera
2013-10-07, 23:18
Medlem
therifs avatar
Tänkte skriva av mig om online-läget, så här efter sex dagar och drygt 30 timmars spelande.

Först och främst, har nått rank 25 och har redan låst upp de flesta klädesplaggen känns det som. Kör med väst och skjorta, så känner att klädesaffärerna snart inte kommer besökas lika frekvent längre. När jag når rank 30 ska dock en fluga köpas, så det ser man fram emot.

Angående uppdragen har jag äntligen börjat få lite mer utmanande jobb. Tidigare var det "hämta knark, kör tillbaka med det när du blivit av med snuten". Nu är det betydligt mer avancerat än så. Tänker inte spoila, men efter level 20 ungefär blir hela spelet än mer underhållande.

Jag har blivit av med min gubbe en gång. Då stängde jag av konsolen och gjorde annat någon timme. Sedan var han tillbaka. Tråkigt för er som inte har samma tur, men kom alltid ihåg att inte skapa en ny gubbe på slot 1. Och kolla Socialclub. När jag såg att min egen karaktär låg kvar där kände jag mig väldigt säker på att han skulle komma tillbaka.

Annars är det väldigt kul att bara köra runt. Där dyker ofta upp något att göra; kan vara en låda som släpps ner eller en lyxig bil som Simeone vill ha som halva servern slåss om. En Deathmatch då och då sitter inte heller fel, även om jag är väldigt skeptisk till auto aim i det spelläget. Känns som skicklighet inte är så speciellt viktigt, snarare ett bra skydd, tajming och tur.

Om det är något jag inte gillar är det inte spelet i sig, jag tycker Rockstar har en bra struktur på skiten och jag tror verkligen GTA Online kommer bli riktigt, riktigt bra när allt fungerar som det ska. Nej, det jag inte direkt är så förtjust i är spelarna. Där finns någon "jag-ska-sabotera-för-andra-trots-att-jag-inte-tjänar-något-på-det-genom-att-döda-alla-som-kör-förbi- mig" -mentalitet. Blått två - tre gånger har jag kunnat köra förbi spelare jag inte känner utan att de vänt på bilen och jagat mig. Vanligtvis bryr jag mig inget nämnvärt om någon lycklig jävel dödar mig. Om de däremot tar min bil, då brukar det bli hus i helvetet.

Jag hade gärna sett ett posse-liknande system i Online-läget som det som finns i Red Dead Redemptions multiplayer. D.v.s. man går ihop en grupp spelare, och lirar tillsammans. Gärna med någon form av crew förankning. Till exempel kan ju alla som ingår i samma crew bli ett posse per automatik när man lirar på samma server. Eller så kunde Rockstar åtminstone sett till så vilket crew man ingår i syns på mappen, på något sätt. Den runda, vita, ikonen kunde ju bli i ens crew-fäger? Just nu tycker jag det känns som att crewen bara spelar roll på Socialclub och i menyerna när taggen syns efter nicket. Man vet ju nästan aldrig vem som är med vem och var.

För övrigt är idag första dagen som spelet fungerat problemfritt för mig. Cloudet har varit uppe, allting har sparats hela tiden. Det enda problemet jag har är att jag då och då får spelet omstartat på grund av "problem" med min lagringsenhet. Tämligen märkligt då jag inte har något problem med min lagringsenhet. Har ändå köpt ett 32GB USB att lägga över spelet på. Och om det inte hjälper har jag ändå ett USB att lägga nerladdade filmer och porr på, så win-win även om det inte har någon effekt.

Jag tycker även det är synd att man inte kunde ställa in längd och vikt när man skapade sin karaktär. Det hade gjort gubben mer personlig, och jag avskydde verkligen verktyget man använde sig av vid skapandet av sin karaktär. Jag håller dock inte med om att alla karaktärer ser likadana ut. Långt ifrån, jag har aldrig sett någon som ser ut precis som min karaktär. Bland annat tack vare alla klädes kombinationerna som finns tillgängliga.

Avslutningsvis, är det bara jag som saknar möjligheten att köpa ett safe house ute på vischan? Fick bli en pundar-lya för 80 lax för min del, men jag hade älskat att kunna köpa en husvagn i Sandy Shores, Paleto Bay eller Grapeseed. Eller åtmnstone något motell rum i området. Spelet känns lite fokuserat kring Los Santos, och Blaine County kommer lite i skymundan, anser jag.

För övrigt har jag ingen aning varför jag skrev detta. Brist på liv, troligtvis. Ska i alla fall dra igång spelet nu igen. Heja Heja.
Citera
2013-10-07, 23:24
Medlem
RashanBashans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Något förslag på vilken lägenhet man ska inhandla? Går det att sälja lägenheten senare? Har snart 200k, vet inte om jag orkar samla ihop till de allra dyraste varianterna.

du får tbx ~~50% av de spenderade dollarna när du köper en ny lya
sen är nog de dyraste lyorna bara "skryt". de ser alla likadana ut, bara olika utsikt.
Kör på den billigaste lyan med 10 slot garage.
Senast redigerad av RashanBashan 2013-10-07 kl. 23:28.
Citera
2013-10-07, 23:26
Medlem
albostyles avatar
Har R* gått ut med när heists släpps samt när man kan göra egna race osv?
Citera
2013-10-07, 23:33
Medlem
Är det fler som bara kommer in på servrar där det inte är några andra spelare på utan bara en själv?
Citera
2013-10-07, 23:36
Medlem
rockstarkillas avatar
Funkar det inte att käka/dricka under uppdrager som är på "hard"?
Citera
2013-10-07, 23:39
Medlem
Det finns många lägenheter som ligger runt 120-130k har jag märkt, vad är det som ingår i dom egentligen? Får man garage och isåfall hur stort?
Citera
2013-10-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Det finns många lägenheter som ligger runt 120-130k har jag märkt, vad är det som ingår i dom egentligen? Får man garage och isåfall hur stort?

Jag köpte en lägenhet för ca 146k och fick 6 platser! Det står i annonserna hur många platser det finns.
Citera
2013-10-07, 23:52
Medlem
SavageRSs avatar
Blev precis av med min karaktär. Inte kommit långt, bara ett par timmar spelade rank 9.

Någon annan som fått tillbaks sin karaktär?
Jag har inte skapat något ny ännu, om jag gör det så blir det inte samma "slot".
Känns som att de borde finnas någonstans eftersom att allt sparas online? Kommer de kanske vid en uppdatering?

MVH
Citera
2013-10-07, 23:55
Medlem
PUSClFERs avatar
På tal om lägenheter; har någon köpt en lägenhet för ~$130000 och fått ett fönster som går att se ut igenom? Min lägenhet har gardinerna fördragna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in