Ja ordet bajsattack osv. var lite kul

Läste om dammsugare och kan tillägga att min katt flyr fältet bara jag drar ut sladden till dammsugaren. Jag har aldrig gjort något som skrämt katten, inte medvetet iaf. men den är det värsta katten vet.
Läs denna sida om katter som lägger avföring på fel ställen.
http://www.kattstatus.se/sida19.html
Det finns många orsaker som du får göra "felsök" på, men om katten är sjuk eller har ont i samband med att avföringen ska ut så måste ju en vet. titta på katten, det är väl i princip det enda allvarliga du måste utesluta.
Jag är kluven om du ska ta bort kattburen eller ha den kvar. Det kan vara så att den är en trygg plats för din katt och att den därför sökte sig till den, men å andra sidan kan det varit en slump eller ......fråga katten (skojar)

Låter du den stå framme så lägg in en dagstidning eller offra en liten handduk du sen kan koka ren och ha kvar om den skulle behövas till katten igen.
Såg att du skulle testa Feliway och det tror jag är bra. När du tittar på katten så blinka ofta och långsamt mot den, det är vänligt och kan lugna katten. Den kanske är otrygg än så länge och allt du kan göra för att lugna den är bra. Försök också dra din hand mot kattens nos, över kinden upp mot öronen, där sitter många doftkörtlar som naturligt avger samma ämnen som finns kemiskt i Feliway. Det uppmuntrar katten att använda nosen, du luktar av din katt (vilket människor inte känner) det kan uppmuntra katten att börja stryka sig så mot lite föremål om du har tur, och det är en naturlig Feliway-effekt.
Ditt parkettgolv tål ju inte vad som helst, men en lätt fuktad trasa med ättika kan du nog våga dig på att torka med, det behöver inte ligga kvar någon pöl av ättika. Även bikarbonat kan man strö över och låta ligga kvar ett bra tag för att sen torka eller dammsuga bort det. Men prova kanske på en liten dold yta om det blir märken i trägolvet, men jag tvivlar på det.