2013-10-06, 18:56
Medlem
Måste fråga då detta gjort mig väldigt fundersam på sistone.

Jag kollar rätt mycket på lol-turneringar så som worlds, lcs osv samt en del streams när proffsen streamar solo q.. När jag kollar på detta ser jag väldigt sällan buggar och lagg, något jag ofta stöter på när jag spelar själv.
Då menar jag inte lagg som påverkas av min dator elelr internet då båda dessa är felfria och jag kan min sak inom dessa områderna är värt att tillägga.
Buggar som jag och även mina kompisar ofta upplever är t.e.x animations buggar och en del allänna buggar som (låt säga ett random exempel) man blåser av sin ult , animationen sker..CD uppstår men absolut inget händer med ditt target... du är inte ccad.. dom gör inget för att stoppa/absorba/motsäga det överhuvudtaget.
Likadant Pathsystemet.. buggar ofta för mig.. champen fastnar i 1 minion och bara velar omkring i 4-5 sekunder innan den väljer var den ska gå.. hur jag än klickar så funkar inte manuell re-routeing, utan den ska stå där med några sekunders epilepsianfall innan den kommer förbi minionen eller minionen dör.

Som sagt, det är inte min dator eller mitt internet som krånglar, och sällan mina motståndares internet heller.. utan dom står där lika paffa som jag och undrar vad som skett när min champ har gjort hela sin animation för ulten felfritt och jag har fått cd men inget har hänt. Återigen detta var bara 2 exempel som jag kom på nu på rak arm.

Men är lol verkligen såhär kasst på vissa fronter? Jag o många kompisar har dessa buggarna och fler därtill.. minst 1 gång per game när vi lirar Så sjukt trist när man gillar pvp upplägget och allt lol har att erbjuda i övrigt
Senast redigerad av znorlax 2013-10-06 kl. 19:17.
Citera
2013-10-06, 19:52
Medlem
Fallmans avatar
West Ranked funkar EJ? ... när ska de börja fungera igen? tid ?
Citera
2013-10-06, 19:54
Medlem
Skruvadskruvs avatar
EU west servrarna är fan det värsta jag sett, dcar hela tiden i rankat.
Edit: btw tror ni jag kommer få loss forgiven?
Citera
2013-10-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruvadskruv
EU west servrarna är fan det värsta jag sett, dcar hela tiden i rankat.
Edit: btw tror ni jag kommer få loss forgiven?
nope, tror inte det xD elr mina kompisar har fått dc i ranked ingen loss forgiven
Citera
2013-10-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneko
nope, tror inte det xD elr mina kompisar har fått dc i ranked ingen loss forgiven

Fick nyss en loss forgiven.
Citera
2013-10-06, 21:10
Medlem
Nu när bootsen är lite billigare än förut funderar jag på om boots 4 pots är viable. Jag har testat det lite på toplane och det har fungerat ganska bra. Har ni några tankar om det?

Sen har jag börjat spela en hel del Renekton top på sistone och jag måste fråga vad som kontrar honom annat än skills. Hittills har jag i princip alltid kunnat äga min lane ganska hårt förutom när jag spelar mot mycket bättre spelare.
Citera
2013-10-06, 21:23
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrok
Nu när bootsen är lite billigare än förut funderar jag på om boots 4 pots är viable. Jag har testat det lite på toplane och det har fungerat ganska bra. Har ni några tankar om det?

Sen har jag börjat spela en hel del Renekton top på sistone och jag måste fråga vad som kontrar honom annat än skills. Hittills har jag i princip alltid kunnat äga min lane ganska hårt förutom när jag spelar mot mycket bättre spelare.

Bara om du är rädd för ganks och inte vill starta med wards, annars är det risky om du vill gå in för en all in/små pokes
Citera
2013-10-06, 21:24
Medlem
irkens avatar
Citat:

Boots & 4 pots är absolut en viable start - beror ju dock på din lane och vem du möter.

I och med att Renekton är en riktigt lane-bully så finns det väll inga direkta "hard-counters" emot honom, men Elise fungerar väll rätt bra emot honom.
Citera
2013-10-06, 21:37
Medlem
obexs avatar
Bästa dagen på länge i LoL, inga feeders i mitt lag utan alla kan åtminstone spela decent.
7 raka vinster idag. Från 0 lp i guld 2 till guld 1! http://gyazo.com/014cdb5ca628d7d0189e5801732ce4e0
hinner man nå plat innan säsongen är slut? :evilgrin39
Citera
2013-10-06, 21:38
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Skulle säga att det beror väldigt mycket på vad du möter, exempelvis om det är en motståndare med väldigt mycket skillshoots och där det kommer krävas extra mobility för att undvika, då är skor ofta ett bra val, de hjälper också som skydd mot ganks.

Nackdelen med skor är att du helt enkelt inte får de andra sakerna som hjälper på olika sätt, exempelvis bean + pots + ward, svärd + pot eller någon annan start combo.

Men som en väldigt generel regel som får anpassas vid behov:

Skillshoots: Skor
Tung ad: Cloth
genomsnittlig start med sustain: Bean
Mycket trading: Dorans

Men som sagt så finns det mycket att överväga både från vad man själv har och vad motståndaren är för något, i vissa fall så får man helt enkelt börja specializera redan från första början mot en specifik klass, som riven tillexempel.
Citera
2013-10-06, 22:37
Medlem
Hur hanterar ni då ni får en troll pick support i laget då ni kör ADC? Känns nämligen som att jag får det cirka 50% av mina ADC games.

Oftast brukar motståndarna warda lanebushes och därefter freeza lanen så att man inte kan farma alls, brukar då köpa en pink ward för att återfå kontrollen,men blir oftast bara counter pink wardad. Så fort detta händer så hamnar jag väldigt snabbt 30-40 farm bakom motståndaren samtidigt som jag slösat bort 300-400 guld på wards.

Är den enda lösningen att begära hjälp från övriga lanes?

Senaste gamet så låg jag på 0/2/1 och 60 farm bakom motståndarnas varus med 8 kills.(min support lux gick 1/5/0 och cirka 40 last hits efter 20min).
Citera
2013-10-06, 23:05
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuclearninja456
Hur hanterar ni då ni får en troll pick support i laget då ni kör ADC? Känns nämligen som att jag får det cirka 50% av mina ADC games.

Oftast brukar motståndarna warda lanebushes och därefter freeza lanen så att man inte kan farma alls, brukar då köpa en pink ward för att återfå kontrollen,men blir oftast bara counter pink wardad. Så fort detta händer så hamnar jag väldigt snabbt 30-40 farm bakom motståndaren samtidigt som jag slösat bort 300-400 guld på wards.

Är den enda lösningen att begära hjälp från övriga lanes?

Senaste gamet så låg jag på 0/2/1 och 60 farm bakom motståndarnas varus med 8 kills.(min support lux gick 1/5/0 och cirka 40 last hits efter 20min).

När man får en support som inte wardar, som lasthittar och pushar ens lane, sammtidigt som motståndarna spelar bra och wardar, då har man problem..

Det enda man egentligen kan göra, är att försöka ta alla last hits man bara kan från sin support, slänga upp en egen ward, köra väldigt agressivt och försöka hålla motståndarna under deras torn och hoppas att deras junglare bestämmer sig för att inte komma botten. (och framförallt försöka spela bättre änn motståndarna)

Skulle säkert gå att slänga in en ward i motståndarnas jungel om ni får tillfälle, så att eran junglare kan försöka att counterganka om det blir läge för det.

Sedan efter gamet så försöker du spela med en premade om du vet att det är det du vill spela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in