2013-10-06, 04:27
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Okej, han fick stryk, men var det oprovocerat?

Rent juridiskt är det ganska ointressant med provokation, eftersom jag lärt mig att känsloargument inte beaktas inom svenskt rättsväsende. Det som beaktas är dock nödvärnet, och komplikationen ligger i vem som utövat nödvärnet. Den döde, eller den som överlevt slagsmålet ?
Citera
2013-10-06, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Okej, han fick stryk, men var det oprovocerat?
Ser han skrivit det, men svårt förstå någon kan slå sönder någon sådär utan att det förekommit ett
hetsigt ordbyte dessförinnan eller liknande.

Är det inte det som är grejen med hatbrott? Att de ofta är oprovocerade?
Citera
2013-10-06, 07:27
Medlem
Bara Glads avatar
Exakt. Förövaren.

http://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%A4ng

gäng s, -et (plural)
sällskap, grupp

!= en person. Om så är fallet är Anders Breivik ett nazistgäng, men så är inte fallet. Eftersom Anders Breivik är en enda person. Hajar du?

Klart att detta var politiskt motiverat dock. Han kände väl igen killen som SD:are vilket är tragiskt, men där argumenten tar slut kommer nävarna fram
Senast redigerad av Bara Glad 2013-10-06 kl. 07:30.
Citera
2013-10-06, 07:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
Nej, det är det inte och det är till 99% svenskar som drabbas och där gärningsmännen/mannen är invandrare.
Sker flera varje vecka och en del slutar riktigt jävla illa.

"Hey jävla svenne, ge mig cigg" Pang* och sen om man har tur så hoppar dom inte på en när man ligger på marken.
Instämmer helt, kan också bara vara så som BO skrev att han nochalerade GMs rop efter honom och fortsatte till taxin. Det som förvånar mig mest är i fall det stämmer att det bara var en GM, enda förklaring jag kan komma på är att GM kände sig riktigt säker på sin kampsportskunskaper. Riktigt tragiskt är det i alla fall, hoppas BOs föräldrar eller andra som känner honom inte släpper det här.
Citera
2013-10-06, 08:25
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat. Se moderatormeddelande innan du postar, här avhandlas brottet.

/Mod
Citera
2013-10-06, 08:45
Medlem
Om det framkommer i en läkarundersökning att den tidigare misshandlen är orsaken till han död är detta en skandal av episka mått. Polisen lär ju ha svårt att motviera sin ovilja att utreda det tidigare brottet. Sannolikheten att detta ärende försvinner som en naturlig död är överhängande. Jag hoppas att involverade personer ligger på som iglar.
Citera
2013-10-06, 09:07
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Om det framkommer i en läkarundersökning att den tidigare misshandlen är orsaken till han död är detta en skandal av episka mått. Polisen lär ju ha svårt att motviera sin ovilja att utreda det tidigare brottet. Sannolikheten att detta ärende försvinner som en naturlig död är överhängande. Jag hoppas att involverade personer ligger på som iglar.

Det kommer obduktionen att visa. Övertygad om att det kommer fram till slut.
Citera
2013-10-06, 09:12
Bannlyst
Citat:
Källor uppger för Avpixlat att förövaren hade afrikansk bakgrund. Polisen behandlade fallet med arrogans och ville inte ta tag i det hela. Förundersökningen lades ned varpå Erik överklagade, men inget hände. Samma källa uppger att polisen i Uppsala behandlat både SD och SDU väldigt illa under lång tid
http://avpixlat.info/2013/10/06/sdu-...sistiskt-vald/
Så ung och så onödigt våld.Rip.
Citera
2013-10-06, 09:27
Medlem
randomdues avatar
Det första jag tänkte på när jag läste denna titeln var att det var vänster terrorister som slagit ihjäl han. Men man får vänta på mera information innan man drar den slutsatsen.
Citera
2013-10-06, 09:29
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdue
Det första jag tänkte på när jag läste denna titeln var att det var vänster terrorister som slagit ihjäl han. Men man får vänta på mera information innan man drar den slutsatsen.

Verkar ha varit en neger som ville göra en Horst Wessel.
Citera
2013-10-06, 09:33
Medlem
Vore det inte bättre att vänta med att slå på stora trumman till dödsorsaken fastställs? Detta kan bli politiskt sprängstoff och det vet etablissemanget. Tänk om obducenten i fallet får ett telefonsamtal där han blir erbjuden ett väldigt bra jobb nån annanstans, bara han får det att se osannolikt ut att det var misshandeln som orsakade dödsfallet?
Citera
2013-10-06, 09:52
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det kommer obduktionen att visa. Övertygad om att det kommer fram till slut.

Frågan är om en obduktion kan utröna så mycket mer än att dödsorsaken är en hjärnblödning (Om så är fallet.)

Utifrån detta blir det väl sen en ren bedömningssak om det hör samman med tidigare trauma.

Någon rättsläkare som hänger här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in