2013-10-04, 22:07
Medlem
Kan börja med att jag sökt men dom första träffarna jag fick var låsta sedan flera år.Så villka kriterier krävs för att någon skall få bli moderator?Varför jag undrar är för att en väldigt kännd nynazist som dessutom driver en kontroversiell sida Som bytt nick en gång under sin moderatortid.Frågan är om detta var inkörningssjukdomar eller om det är okej att äckliga nynassar blir moderator?
Citera
2013-10-04, 22:16
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Hur tillsätts Flashbacks moderatorer?

Läs admin5:s svar, i övrigt kommer du inte att få några detaljerade svar på hur tillsättningsprocessen går till. Dock är det ingen hemlighet att det inte funkar att PM:a mods eller admins och erbjuda sig som mod. Ring inte oss - vi ringer dig, är det som gäller.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2013-10-04 kl. 22:19.
Citera
2013-10-04, 22:22
Medlem
ebqts avatar

Nej, men för att vara seriös. Det enda som krävs är väl att du sköter dig och visar att du klarar av att moderera ett forum. Du ska väl säkert visa att du är aktiv inom en viss forumdel eller flera och att du inte fjantar dig i diskussionerna. Sedan bestämmer admin om du är rätt person för jobbet.

Om admin anser att denne "äckliga nynassen" kan hantera rollen som moderator så får denne chansen. Den politiska tillhörigheten bland moderatorer är nog ganska spridd så du hittar nog både råkommunister och nynazister. Så länge de sköter sin uppgift så är det klart att de ska få bli moderatorer, eller?
Citera
2013-10-04, 22:50
Medlem
Mad monks avatar
Lojal mot admin, Ånkel gunnar och ruskigbuss är nog en bra början iaf.
Citera
2013-10-04, 23:03
Medlem
Tänkte på det obegripliga att m*kael Skillt kunde bli moderator.Helt obegripligt tycker jag.Då kunde man likagärna ge mod rollen till lemasive.Det vore lika seriöst.
Citera
2013-10-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Dom har jag inga klagomål mot.Inga av dom som modererar idag.Det jag undrar över mest är hur en känd nynazist kunde få bli moderator.Obegripligt.
Citera
2013-10-04, 23:20
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Detta var ingen tramstråd så du kan dra.Det bjag mest var nyfiken om var hur en rikskännd nynazist kunde få bli moderator på flashback.Jag hoppas att det var ett historiskt misstag som inte kommer upprepas.

Varför ska ens personliga politiska uppfattning spela någon roll? Det viktiga är ju att man kan agera opartiskt och moderera efter de regler som finns.
Citera
2013-10-04, 23:22
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Dom har jag inga klagomål mot.Inga av dom som modererar idag.Det jag undrar över mest är hur en känd nynazist kunde få bli moderator.Obegripligt.

Men vad är det med de som du har så svårt att fatta?

Så länge personen ifråga kan vara obektiv och sköta sitt uppdrag som mods har det väl ingen betydelse om hen är en nazist eller förvirrad såsse/kommunist??
På ditt sätt att skriva upplever jag det lite som du har svårt för att skilja på saker och ting. Men det brukar oftast ni rödingar har (för det är oftast ni som är totalt omöjliga att resonera logiskt med).

(vill dock meddela att jag inte heller är något större fan av nazister elelr deras minst sagt störda filosofi)

Har för övrigt inget heller emot någon av forumets moderatorer och ÅG är väl en av de vettigaste.
Citera
2013-10-04, 23:28
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Tänkte på det obegripliga att m*kael Skillt kunde bli moderator.Helt obegripligt tycker jag.Då kunde man likagärna ge mod rollen till lemasive.Det vore lika seriöst.

Han var en alldeles utmärkt moderator och kunde skilja på sin egen åsikt och vad regelverket sade. När det gäller politisk åskådning, sexuell läggning, kön, ålder, höger- resp vänsterhänthet m.m så är det inget vi lägger oss i eller bryr oss om.

admin5
Citera
2013-10-04, 23:36
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk

Ja då ligger man ju bra till.

Oavsett privata åsikter och skitsnack utanför forumet så är väl ett av kriterierna hur personen interagerar med den policy som är aktuell. Det är hedervärt att både aktiva modifierare och blivande diskussionsledare satsar så mycket tid och engagemang som de gör, en eloge är ni värda.

Det vore önskvärt att könsfördelningen blir utjämnad i framtiden, den burdusa sidan har fyllt sin kvot med råge och en kvotering skulle vara nyttigt för klimatet på forumet.
En annan aspekt gällande blivande mods är att låta fler aspirera och på det sättet få en mer genomarbetad moderering tack vare att arbetsbelastningen minskar på ordinarie.

Vad finns det för krav på en moderator när det gäller närvaro på forumet?
Citera
2013-10-04, 23:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Detta var ingen tramstråd så du kan dra.Det bjag mest var nyfiken om var hur en rikskännd nynazist kunde få bli moderator på flashback.Jag hoppas att det var ett historiskt misstag som inte kommer upprepas.
Men vafan. Jag som hade fått en hel del respekt för dig under de senaste sex månaderna eller så. Du har gjort en massa vettiga inlägg i Flashback under denna tidsperiod. Så startar du denna tråd.

Ja, jag vet att du har fått svar både från högre och högsta instans redan.

Det spelar ingen roll vem man är på något sätt alls om man klarar att tolka och efterleva regelverket. Jag är ingen expert på det jag kommer säga nu; men sannolikt finns det en nazist som modererar just nu. Flertalet moderater och sossar finns garanterat. Säkert någon som är homo och/eller gillar att bli sexuellt dominerad. Eller nån som hatar AIK. Nån som vanemässigt kör rattfull.

Skäms på dig för trådstarten!
Citera
2013-10-04, 23:59
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Vad finns det för krav på en moderator när det gäller närvaro på forumet?
Tillräckligt hög.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in