2013-10-03, 15:53
Medlem
Har kontaktat Tele2 två gånger nu men då deras kundtjänst är kass och jag förstod noll så frågar jag här istället. Min bindningstid går ut i början av januari och jag har nu sagt upp det tre månader i förväg. Går det bra att byta operatör direkt efter att bindningstiden går ut, eller måste jag vänta tills efter januari, dvs. ha abonnemanget januari ut?
Citera
2013-10-03, 21:18
Medlem
estatuss avatar
Bytte just från Comviq kontantkort till Tele2 abonnemang. Under hela dagen har båda SIM kortet ej fungerat. Ringde Tele2 två ggr idag, första gången sade dom att nummerflytten redan är klar i deras register men gjorde en omstart och sade att kortet ska fungera efter 30min.

En halvtimme senare funkar det fortfarade inte. Ringde dom igen och fick svar att dom skulle "ställa om" något och att kortet skulle fungera 1-4h senare. Ungefär 5 timmar senare fungerar det fortfarande inte. Är säker på att jag hade fått/kommer få 2 viktiga samtal på torsdag/fredag men kommer troligen inte hinna få dessa pga detta...

Har någon haft nummerflytt till Tele2 abonnemang förr? Brukar det ta mer än 24h att göra en sådan nummerflytt?
Citera
2013-10-04, 10:56
Medlem
estatuss avatar
Tar och besvarar min egna fråga fort; det var inte Tele2s fel som det inte funkade, även om kundservicen på Tele2 inte lät så ohyggligt ambitiösa. Mobilen var problemet - den kunde inte automatiskt ställa om nätverksinställningarna för det nya SIM kortet så man fick göra det manuellt. Vad jag gjorde i detta fall var att stoppa in SIM kortet i min gamla mobil (icke android), såg att det fungerade, sedan satte jag in det i min android och vips så funkar det där med.

Ett tips för er som gör liknande och har problem att få igång kortet.
Citera
2013-10-04, 19:42
Bannlyst
Är abbonemanget "kompis student" som finns på mecenat ett bra abbonemang? 3gb surf. Jag ringer aldrig och om jag gör det så är det via viber
Citera
2013-10-04, 20:08
Medlem
miko_ms avatar
Har en fråga om tele2 mobilförsäkring: Har köpt en Iphone 5, den är på väg och tecknat ett abbonemang med försäkring till mobilen. Där står det om den bl.a går sönder eller blir stulen får jag mot en viss summa pengar en ny motsvarande telefon. Dvs troligtvis en Iphone 5.
Men nu har Iphone 5 utgått och det står att dom: "Inte väntar några fler leveranser av den modellen mer i framtiden". Betyder det att man får en Iphone 5s ifall något händer?

Dom är ju ganska ömtåliga och stöldbenägna, vill ju inte få något annat än en motsvarande ifall det händer något med mobilen..
Citera
2013-10-04, 20:14
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miko_m
Har en fråga om tele2 mobilförsäkring: Har köpt en Iphone 5, den är på väg och tecknat ett abbonemang med försäkring till mobilen. Där står det om den bl.a går sönder eller blir stulen får jag mot en viss summa pengar en ny motsvarande telefon. Dvs troligtvis en Iphone 5.
Men nu har Iphone 5 utgått och det står att dom: "Inte väntar några fler leveranser av den modellen mer i framtiden". Betyder det att man får en Iphone 5s ifall något händer?

Dom är ju ganska ömtåliga och stöldbenägna, vill ju inte få något annat än en motsvarande ifall det händer något med mobilen..
Tvivelaktigt. För att det, av försäkringsbolagens dokumenterade erfarenhet, aldrig är så farligt att vara en iPhone som när en senare modell nyligen lanserats. Skadorna och stölderna ökar mångfaldigt.
Citera
2013-10-04, 20:18
Medlem
miko_ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Tvivelaktigt. För att det, av försäkringsbolagens dokumenterade erfarenhet, aldrig är så farligt att vara en iPhone som när en senare modell nyligen lanserats. Skadorna och stölderna ökar mångfaldigt.

Varför svarar du?
Och med det svaret?
Vad vet du?
Haha
Citera
2013-10-04, 20:24
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Varför svarar du?
Och med det svaret?
Vad vet du?
Haha
och din dryghet beror på att du inte fick det svar du ville ha? Att du inte kan få din telefon för att på så sätt få en "uppgradering" till nästa modell?

Det står också, av det du själv skriver, att du kan få en summa pengar. Om det inte finns en telefon av samma modell så får du med största chans en summa pengar och sedan själv välja om du vill vara telefonlös eller försöka köpa en ny telefon av valfri modell.
Citera
2013-10-04, 20:36
Medlem
miko_ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
och din dryghet beror på att du inte fick det svar du ville ha? Att du inte kan få din telefon för att på så sätt få en "uppgradering" till nästa modell?

Det står också, av det du själv skriver, att du kan få en summa pengar. Om det inte finns en telefon av samma modell så får du med största chans en summa pengar och sedan själv välja om du vill vara telefonlös eller försöka köpa en ny telefon av valfri modell.

Nej, jag är dryg för att du uttalar dig utan att veta ett skvatt. Skriver i en tråd där anställda på tele2s kundtjänst besvarar kunders frågor. Vill då inte har påhittad fakta från någon random person.
Där har du svaret på min dryghet.

För att svara på ditt nästa felaktiga påstående: Jag har inte påstått att man FÅR någon summa pengar, man betalar en summa pengar en så kallad självrisk på 600 kronor för att få ut samma modell eller motsvarande. Dvs man får inga pengar från försäkringen.

Sen ditt nästa felaktiga påstående: själv välja om du vill vara telefonlös är också rolig.. Hur fan kan man köpa ett abbonemang och sedan välja om man ska vara telefonlös. Hela idén med att teckna ett mobilabbonemang med en mobiltelefon och binda sig (oftast) i 24 månader är att teckna ett mobilabbonemang och ha en mobiltelefon i 24 månader. Med andra ord är det alternativet ett icke existerande val.

Snälla sluta svara här..
Now go get your fucking shinebox
Senast redigerad av miko_m 2013-10-04 kl. 20:40.
Citera
2013-10-04, 23:02
Medlem
Citat:
Sen ditt nästa felaktiga påstående: själv välja om du vill vara telefonlös är också rolig.. Hur fan kan man köpa ett abbonemang och sedan välja om man ska vara telefonlös. Hela idén med att teckna ett mobilabbonemang med en mobiltelefon och binda sig (oftast) i 24 månader är att teckna ett mobilabbonemang och ha en mobiltelefon i 24 månader. Med andra ord är det alternativet ett icke existerande val.

Snälla sluta svara här..
Now go get your fucking shinebox

Du kommer inte kunna få en iPhone 5s om din telefon går sönder nu när den är nylanserad. Du kommer troligtvis att få en iPhone 5c då det är den mest motsvarande modellen - om du ens får en ny telefon. Det kan vara som så att det finns någon iPhone 5 kvar i något lager dessutom. Det kan även vara som så att du får en summa pengar istället.

Du kan välja om du vill vara telefonlös, ingen tvingar dig att införskaffa dig en ny telefon om din nuvarande går sönder och du får en summa pengar från försäkringsbolaget. Ingen tvingar dig för övrigt heller att behålla den telefon du har köpt, likaså tvingar dig ingen att använda det abonnemang du har tecknat. Alltså - valet är existerande. Inget fel med det Emerain sa.

För övrigt är det snarare Solid Försäkringar du ska kontakta om du har frågor om hur ett sådant försäkringsärende kommer att hanteras. Eftersom bedömning görs från fall till fall, kan ingen - inte ens de på Solid svara på exakt vad som kommer hända. Du har dock större chans att få ett korrekt svar därifrån än från Tele2s kundtjänst.

Vad hjälper din dryghet för övrigt? Tror faktiskt att många här i den här delen av Flashback vet mer än många av de personer som jobbar på diverse kundtjänster... För övrigt - om du endast vill ha svar från de som fysiskt jobbar på Tele2, skriv det i ditt inlägg eller ring in till deras kundtjänst istället. Detta är ett forum där vem som helst kan svara.
Citera
2013-10-05, 02:46
Medlem
miko_ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Du kommer inte kunna få en iPhone 5s om din telefon går sönder nu när den är nylanserad. Du kommer troligtvis att få en iPhone 5c då det är den mest motsvarande modellen - om du ens får en ny telefon. Det kan vara som så att det finns någon iPhone 5 kvar i något lager dessutom. Det kan även vara som så att du får en summa pengar istället.

Du kan välja om du vill vara telefonlös, ingen tvingar dig att införskaffa dig en ny telefon om din nuvarande går sönder och du får en summa pengar från försäkringsbolaget. Ingen tvingar dig för övrigt heller att behålla den telefon du har köpt, likaså tvingar dig ingen att använda det abonnemang du har tecknat. Alltså - valet är existerande. Inget fel med det Emerain sa.

För övrigt är det snarare Solid Försäkringar du ska kontakta om du har frågor om hur ett sådant försäkringsärende kommer att hanteras. Eftersom bedömning görs från fall till fall, kan ingen - inte ens de på Solid svara på exakt vad som kommer hända. Du har dock större chans att få ett korrekt svar därifrån än från Tele2s kundtjänst.

Vad hjälper din dryghet för övrigt? Tror faktiskt att många här i den här delen av Flashback vet mer än många av de personer som jobbar på diverse kundtjänster... För övrigt - om du endast vill ha svar från de som fysiskt jobbar på Tele2, skriv det i ditt inlägg eller ring in till deras kundtjänst istället. Detta är ett forum där vem som helst kan svara.

Mjo, trollade lite.. Var inte direkt meningen att mitt inlägg skulle tas seriöst men men...

Vill bara veta hur tele2/försäkringsbolaget nu när jag har beställt en mobil, tecknat ett abonnemang och en försäkring till just den telefonen, resonerar kring en eventuell ersättning.

Jag har faktiskt tänkt lite i de banorna(läs: ditt svar) men är mer nyfiken på hur de allmänt handlar i en sån situation. Nu verkar det som efter lite googlande och skummande i andra trådar att det skiljer sig från fall till fall.

Tack för svaren, både från dig och hen som jag trollade
Citera
2013-10-05, 10:46
Medlem
Hej, tänkte fråga om det går att lyssna på sina meddelande i röstbrevlådan gratis? Känns lite skumt att behöva betala för det. Jag har fastpris, så det enda som förändras på fakturabeloppet är just "samtalen" till röstbrevlådan. På senare tid sitter jag med på en del möten som och kan inte svara på samtal då, så jag måste sitta och lyssna på massa röstmeddelande efteråt. (Fråga mig inte varför de skickar röstmeddelanden och inte sms/mail, har självt försökt få svar på det...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in