2013-10-04, 14:37
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwarg
låter tryggt. skönt då kan jag sova gott!
Lugna puckar. Det är lätt att noja över sådana saker just för att det kan ske ganska plötsligt och se värre ut än vad det är, men det är i princip bara kosmetiskt slitage.
Citera
2013-10-04, 14:48
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balling
Nej, och jag skämdes tillräckligt redan över att ställa den dumma frågan om skokrämen redan...

Låt gå, det får väl vara ditt straff.

Som den osnutne ungdomsligisten jag är vilar jag självklart benen på bordet när jag åker tåg. Så länge konduktören inte ser, det vill säga.
Citera
2013-10-04, 14:49
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Någon som vet hur ett par Carmina på Oscar-lästen är i storlekarna? Har vanligtvis 8.5, men SkoAB har bara 8 inne. Dock skall den enligt ett mail vara rymlig, främst i tån.

[url]http://www.skoaktiebolaget.se/news/carmina-80249-tanned-grained-calf#commen/url]
Tån är rymlig men insteget är rätt lågt.
Citera
2013-10-04, 14:58
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Hej! Ha nyligen köpt ett par bruna läderkängor. Har impregneringsspray, borste och så vidare, men vad ska jag använda för skokräm? Alla krämer jag har är svarta, går det ändå? Jag vågar inte testa. Måste man ha någon särskild skokräm för brunt läder? Kanske en dum fråga.

Nu när du har fått svar på övriga frågor bör du undvika impregneringsspray på läder. Den ska du ha till mocka, inget annat.
Citera
2013-10-04, 16:10
Medlem
ballings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nu när du har fått svar på övriga frågor bör du undvika impregneringsspray på läder. Den ska du ha till mocka, inget annat.

De rekommenderade att man skulle använda det. Varför menar ni att man inte skall göra det? Missfärgningar eller?
Citera
2013-10-04, 16:17
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
De rekommenderade att man skulle använda det. Varför menar ni att man inte skall göra det? Missfärgningar eller?
Vad är det för pajasaffär du varit hos?

Impregneringen du har köpt innehåller antagligen silikon som man bör undvika. Gör den inte det kommer den i vilket fall täppa igen skinnets porer vilket gör skorna omöjliga att putsa och dessutom förstör skinnets förmåga att andas. Vad är det för skor förresten? Är det inte full grain spelar det egentligen ingen roll. Då är skinnet ändå täckt med plast.
Citera
2013-10-04, 16:35
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Vackraste, elegantaste, gudomligaste, finaste, lyckligaste, härligaste, underbaraste, otroligaste, bästa, främsta, stekigaste, skönaste, sexigaste och smakfullaste skon någonsin!!!

När du brer på så kan man ju nästan tro att du inte är helt uppriktig... Jag hade nöjt mig med att du t.ex. talat dig varm för färgvalet när Pörr uttryckte tvivel. Nu citerar jag fritt ur minnet men jag har för mig att du sade att "grått är det nya bruna" och "det är varje gentlemans förbannade plikt att ha ett par grå kängor i garderoben".

Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Mycket ska man se innan ögonen faller av. Vore kul med bilder på hur du bär de där.

Jag vet knappt själv hur jag ska använda dem än. I kombination med färgskalan rosa->lavendel->lila är en idé. Tillsammans med min kritstrecksrandiga överrock. Det är inte mycket i min nuvarande garderob som de passar med dock.

Innan ni tror att jag har tappat förståndet helt, den här kängan är inte köpt i syfte att vara så användbar som möjligt. Ansåg mig egentligen ha skor så det räckte redan innan det här inköpet och spexade till det lite. Det är helt okej om de bara bärs vid något enstaka tillfälle. Stod inte i valet mellan den här kängan eller något annan, det var den här kängan eller inget alls. Åtta par var målet, det här blev nummer nio (att jag planerar att sälja två par är en annan sak).
Citera
2013-10-04, 16:36
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Haha, det är inget skoblock utan nåt svart plaströr. Fanns i skon när jag öppnade lådan.

Fick sådana med mina Meermin. Vet inte om syftet är något annat än att bara hålla silkespappret i tån på plats.
Citera
2013-10-04, 16:41
Medlem
Spodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Tån är rymlig men insteget är rätt lågt.

Tack!
Citera
2013-10-04, 16:45
Medlem
Har nagon erfarenhet av Loake Wharfdale? (http://www.pediwear.co.uk/loake/products/6158.php) Har försökt googla för att hitta nagot men har inte ens hittat annat än produktbilder. 1600kr är väl ett godtagbart pris för 1880-Loakes?
Senast redigerad av ml9 2013-10-04 kl. 16:47.
Citera
2013-10-04, 16:52
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
När du brer på så kan man ju nästan tro att du inte är helt uppriktig... Jag hade nöjt mig med att du t.ex. talat dig varm för färgvalet när Pörr uttryckte tvivel. Nu citerar jag fritt ur minnet men jag har för mig att du sade att "grått är det nya bruna" och "det är varje gentlemans förbannade plikt att ha ett par grå kängor i garderoben".

Jag vet knappt själv hur jag ska använda dem än. I kombination med färgskalan rosa->lavendel->lila är en idé. Tillsammans med min kritstrecksrandiga överrock. Det är inte mycket i min nuvarande garderob som de passar med dock.

Innan ni tror att jag har tappat förståndet helt, den här kängan är inte köpt i syfte att vara så användbar som möjligt. Ansåg mig egentligen ha skor så det räckte redan innan det här inköpet och spexade till det lite. Det är helt okej om de bara bärs vid något enstaka tillfälle. Stod inte i valet mellan den här kängan eller något annan, det var den här kängan eller inget alls. Åtta par var målet, det här blev nummer nio (att jag planerar att sälja två par är en annan sak).
Du måste börja lägga upp bilder.
Citera
2013-10-04, 17:00
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwarg
http://postimg.org/image/78pngp3fj/

http://postimg.org/image/4nc1jypdf/

http://postimg.org/image/s9gc6th8l/

http://postimg.org/image/62ehbn8af/
Du borde dessutom överväga ett byte till gummipedaler, eller annan trampyta när du cyklar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in