2013-10-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking
Nä, allergisk mot korkade människor bara.
Någon som är för dum att kunna läsa stora hrt tråden med 112 sidor som är precis ovanför din tråd ska inte spela duktig.
Men titta, även på google kan man hitta info, https://www.google.se/#q=hrt+testo+dosering

Så vad du lider av förutom att du är rent korkad, och förmodligen lite allmänt slö och efterbliven vill jag inte ens veta.

Men då vi redan kommit fram till att informationssökande inte är din starka sida kan jag ge dig ett tips. 250mg/1ml Testosteron E var 5e-7e dag är vanligt i din situation. Vilket jag förmodligen själv kommer ligga på livet ut.

haha ok jag är slö å dum. (jag sökte på helt fel saker visste inte det hette trt osv)
tack för info. ska kolla upp det mera.

nån som vet om det finns möjlighet att få "trt" av nåt slag genom läkare med mina nivåer? (12)

läst att det finns delade meningar om testosteron E & C. av vilken anledning väljer du E?
Så du tar inga "pauser" utan kör detta hela tiden?
Citera
2013-10-02, 16:35
Bannlyst
kom nyss hem från ett besök hos Mr anabola Thord R.
Ingen större förändring i att få tätare injektioner som jag redan misstänkte från första början. Innan jag hann nämna tätare injek.. NEJ det går inte!!

-Vi har vår plan och riktlinjer att följa, finns inte en chans att få tätare just nu fick jag till svar

Efter tjat och symtom som inte blev bättre kunde Mr anabola gå med på från 12v till 11v, en vecka i taget var hans krav, i bästa fall 10v intervall men absolut inte lägre. Men först måste jag lida i ytterligare 4mån innan man ska ta nya prover inför 4:de injec, blir första gången sedan TRT.

Hursomhelst, Jag tror jag träffat på fel läkare som vägrar lyssna och drar sina egna slutsatser. Misstänkliggör alla sina patienter och utgår att de är missbrukare. Mr Anabola Thord R. är yrkesskadad och det märker man när han tar upp Anabola i varannan mening när han ska förklara saker och ting. Avfärdar allt man säger och att man ska ta en sak i taget då det tar tid eftersom det inte är någon quick fix. Att jag får lida vidare bryr han sig inte om då blodvärden är det enda han går efter.

Man kan ju undra varför man inte börjar i andra änden med 6-8v intervall där man gör noggranna kontroller för att undvika allt för högt HB om det visar sig uppstå biverkningar. Jag hade tom printat ut alla mina HB värden under alla mina år som blodgivare. Lägsta värdet ligger på 136-145 där emellan brukar jag ligga. Det brydde han sig inte så mycket om.

Nu överväger jag att byta läkare igen, tänker ha mina 6-8v intervaller och tänker fan inte acceptera bli behandlad på detta sätt. Nu blir det till att anmäla och klaga. Någon annan som har erfarenhet därifrån?
Citera
2013-10-03, 17:01
Medlem
Gått på Tostrex (20mg) i 5 veckor nu och jag hade 9.3 på proverna efter 1 månads användning. Mina prover innan behandlingen (under flera års tid) 12,11,11, 9.5, 10.2

Min läkare ringer upp mig och säger. Det verkar som testosteronet inte har plockats upp. Frågan är om du vill fortsätta eller lägga ner behandlingen.

Är inte det en konstig fråga?

Han säger inte att det är en väldigt låg dos jag går på nu (20mg) Det har jag tagit reda på själv med internet.

Inte för att jag har något emot att börja lågt men han borde ju informera mig om det.
Citera
2013-10-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Gått på Tostrex (20mg) i 5 veckor nu och jag hade 9.3 på proverna efter 1 månads användning. Mina prover innan behandlingen (under flera års tid) 12,11,11, 9.5, 10.2

Min läkare ringer upp mig och säger. Det verkar som testosteronet inte har plockats upp. Frågan är om du vill fortsätta eller lägga ner behandlingen.

Han säger inte att det är en väldigt låg dos jag går på nu (20mg) Det har jag tagit reda på själv med internet.

Inte för att jag har något emot att börja lågt men han borde ju informera mig om det.

Kroppen tar upp ca 10% transdermalt. En normal manskropp producerar ca 5-7 mg testo per dag.
Din dos ger dig 2 mg testo. Är det ingen läkare som kan det här, eller?
Citera
2013-10-03, 19:23
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo

Be om att få Nebido istället, då kommer det hända grejer.

/ Leif
Citera
2013-10-04, 11:32
Medlem
Varit på Hc för nu för andra test fick svar av läkaren nu att mitt andra testosteron test låg precis över 8, första låg precis över 6. Och det var tydligen lågt värde enligt henne för min ålder 30+

Hon skulle nu remittera mig vidare, för utredning/behandling.

Frågan är nu om jag ska ta ut papperen och vända sig emot min privata läkare för att skynda på detta eller ska jag låta henne skicka mig vidare?
Citera
2013-10-04, 14:53
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Varit på Hc för nu för andra test fick svar av läkaren nu att mitt andra testosteron test låg precis över 8, första låg precis över 6. Och det var tydligen lågt värde enligt henne för min ålder 30+

Hon skulle nu remittera mig vidare, för utredning/behandling.

Frågan är nu om jag ska ta ut papperen och vända sig emot min privata läkare för att skynda på detta eller ska jag låta henne skicka mig vidare?

Kör på båda spåren, better safe than sorry. Har du otur remitteras du till en idiot som inte vill behandla dig.
Citera
2013-10-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Kör på båda spåren, better safe than sorry. Har du otur remitteras du till en idiot som inte vill behandla dig.
Ja, med lite tur kommer du, om du väljer den offentliga vägen, att vara korrekt medicinerad och välinställd om 1, kanske 2 år. Är du inte så sugen på det så kör privat, inget 100%-igt men mindre risk för träskallar.
Citera
2013-10-04, 15:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betn
Ja, med lite tur kommer du, om du väljer den offentliga vägen, att vara korrekt medicinerad och välinställd om 1, kanske 2 år. Är du inte så sugen på det så kör privat, inget 100%-igt men mindre risk för träskallar.

Helt riktigt.

/ Leif
Citera
2013-10-04, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Betn

Helt korrekt. Att det ska ta såpass lång tid inom offentliga sjukvården är skandal. Träskallen jag går till nu bad mig bita i det sura äpplet för det fanns inget han kunde göra. Har dock kontaktat vårdenhetschefen som skulle ta upp saken med träskallen och förhoppningsvis remittera mig vidare till någon med förnuft.
Citera
2013-10-04, 22:04
Medlem
Min förra läkare där jag bodde tidigare som först satte mig på Nebido var noga med att jag skulle ha 10v intervall på injektionerna. Verkar som kommunikationen eller informationen om min behandling inte nått min nya läkare då hon satt ett 12v intervall. Det lustiga är att jag har träffat henne för några veckor sedan.. det står nämligen 12v på paketet ja hämtade ut idag.

Jag kommer ändå att ta efter 10v för att fortsätta med samma intervall. Men känner nu efter 7-8 att jag "gått in i väggen" med kraftiga humörsvängningar o deppig o trött osv. så som jag känner nu skulle 8v vara optimalt för mig.

Ska ta ett snack med henne, känslan under samtalet vi hade var att hon säkert skulle gå med på det, vi har bara kontakt kanske 1 gång i halvåret så jag får sköta mig själv. Men antar att man bör rådgöra med läkaren som skriver ut receptet så man inte står utan sen
Citera
2013-10-10, 11:19
Medlem
Nu har jag blivit remiterad vidare, fick inte med mig papperen från båda testen pga av strul med skrivare.

Men fick titta och skriva av dom..

Hade lite bråttom så fick bara med lite siffror.

Test ett då det bara kollades testovärde :6.6 nmol

Test två kollades det mer värden:

Testosteron totallt: 8.8nmol,ref värde 7.6-31mnol

Lh: 5.2
Psa:0.8
Hb:163

Pshbg:12 ref 10-80

P-testreon/shbg: 0.70

Dr jenneqvist eller annat proffs kan någon tyda dessa siffror åt något håll!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in