2013-10-04, 07:09
Medlem
Jag stör mig så fruktansvärt mycket på denna hype över "squats".
Rubrik i Aftonbladet; "Maries rumpa före och efter squatsen". Vanligt folk på gymmet; "Nä, jag ska köra squats", "jag tycker att frontsquats är en bra övning". SQUATS, SQUATS, SQUATS!!

Det heter förihelvete Knäböj.
2013-10-04, 07:16
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonhakan
Rubrik i Aftonbladet; "Maries rumpa före och efter squatsen". Vanligt folk på gymmet; "Nä, jag ska köra squats", "jag tycker att frontsquats är en bra övning". SQUATS, SQUATS, SQUATS!!

Ahhh ok så det är alltså knäböj som alla tjatar om, bra då vet man det.
2013-10-04, 09:48
Medlem
god.childs avatar
Citat:

Haha äntligen nåt i min smak att störa sig på. Vad som är värre är allt folk som nu helt plötsligt ska köra något som kallas "Cardio". Cardio på crosstrainer, cardio på löpband, cardio på spinningcykel etc. Det heter för fan KONDITION och ska köras ute inte på nåt jävla löpband!
2013-10-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Haha äntligen nåt i min smak att störa sig på. Vad som är värre är allt folk som nu helt plötsligt ska köra något som kallas "Cardio". Cardio på crosstrainer, cardio på löpband, cardio på spinningcykel etc. Det heter för fan KONDITION och ska köras ute inte på nåt jävla löpband!

Jag gillar dig
2013-10-04, 12:06
Medlem
GurkanWTFs avatar
Alla jävla muppar med Gasp linne eller beter Bodies grejer speciellt på sats där har nästa alla... Taniga jävlar som inte utför en övning rätt...
2013-10-04, 12:08
Medlem
Beluas avatar
Citat:

Det trendar av sen när alla hipsters hittar något annat, men ja jag håller med dig. Så fort dessa trendmänniskor upptäcker någon övning som är bra eller så så tror de att de måste lära ut detta till hela världen.
2013-10-04, 12:15
Medlem
Jamaicabananers avatar
Folk som vänder runt öronnivå i grymt- och stamppress.
2013-10-04, 12:18
Medlem
Beluas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Folk som vänder runt öronnivå i grymt- och stamppress.
Syftar du på folk som stönar vid lyft?

Lyfter man tungt tycker jag man har tillåtelse att få ge ifrån sig bestaliska ljud, men ligger man och kör hantelpressar på 20 kg så är det bara störande och en aning fjantigt.
2013-10-04, 12:21
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Jag gillar dig

Jag gillar er båda (se signatur)
2013-10-04, 12:24
Medlem
Jamaicabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belua
Syftar du på folk som stönar vid lyft?

Lyfter man tungt tycker jag man har tillåtelse att få ge ifrån sig bestaliska ljud, men ligger man och kör hantelpressar på 20 kg så är det bara störande och en aning fjantigt.

Nej, på folk som tränar fult.
2013-10-04, 12:36
Medlem
Beluas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
Nej, på folk som tränar fult.
Hur menar du? Folk som svingar upp vikter?
2013-10-04, 12:46
Medlem
Jamaicabananers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belua
Hur menar du? Folk som svingar upp vikter?

Grymt- och stamppress är en hemsnickrad benämning på en felaktigt utförd militärpress. Alltså där hälarna ej sitter ihop, stången ej vidrör nyckelbenen och någon kroppsdel som sitter under skulderbladet rör på sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in