2013-02-25, 23:02
Medlem
Jobbar i receptionen på ett gym...

Finns en gubbe som har på sig samma paltor varje gång han tränar vilket även medför att han luktar 102 år gammal köttfärs. Hans aroma fyller hela jävla salen. Känns oförskämt att fråga honom varför han aldrig byter kläder/tar en dusch. Samtidigt undrar jag hur han kan undgå att själv känna stanken...

Ännu en gubbe med fetisch för militärkläder som alltid har på sig samma militärbyxor och ett grått linne. Hänger i vanlig ordning sin sketna plastkasse med kläder på kroken som är till för yogamattorna. Hade förr som vana att ryta och ha sig när han utförde sina övningar, men har på senare tid blivit väldigt lugn av sig. Även denna man luktar svett, fast inte alls i samma skala som den tidigare nämnda.

Det var minst sagt en obehaglig upplevelse att se en man (även han iförd samma kläder varje träningstillfälle) pressa sin importerade asiat till den ultimata gränsen när han tvingade henne köra minst 10 set endast för biceps. Då jobbade jag inte där men fick bevittna skiten. Inte hade hon tränat tidigare heller. Kan bara föreställa mig vilken smärta hon vaknade upp med dagen efter. Kan även tilläggas att samma man, vid varje träningstillfälle, satte på Ramstein på högtalarsystemet och sket i vad alla andra tyckte!

Nyligen har många unga börjat träna på gymmet. En rad nykomlingar och rätt oerfarna som för det mesta lallar runt medan en del faktiskt gör nytta. Hursom fick jag rycka in och rädda en träningsentusiast som lastat på för mycket på skivstången och därmed inte lyckades lyfta upp den. Han försökte först få kontakt med sin kompis (han hörde såklart inte) men jag såg ju honom klart och tydligt så sprang dit och lyfte upp stången.

Jaa.. och det är ju bara en liten del av allt
2013-02-26, 00:19
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det har dock en kontraproduktiv effekt för muskelbyggandet, bara så du vet. Kondition (uppvärmning t.ex. på löpbandet) precis innan styrkepass är i princip det sämsta tillfället du kan köra kondition på.
Fel tråd att fråga i visserligen men jag vill verkligen veta varför det är så?
2013-02-26, 13:20
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells

Kroppen får signaler som så att säga är i konflikt med varandra. Att helt utesluta kondition är förmodligen optinoja så länge man inte tränar på elitnivå men försök åtminstone lägga träningsformerna på olika dagar.
2013-02-26, 16:35
Medlem
upperkatts avatar
Häromdagen hörde jag några grabbar i 16 års-åldern snacka, varav en uttryckte att han skulle skriva ett blogginlägg där han (ungefär) skulle nämna den absoluta sanningen att man MÅSTE träna till fail för att få några som helst resultat.
Funderade först på om det helt enkelt var ironi, men tyvärr var det nog inte det. Eller så var det helt enkelt på en för hög nivå för mig...
2013-02-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wingsup
Kan även tilläggas att samma man, vid varje träningstillfälle, satte på Ramstein på högtalarsystemet och sket i vad alla andra tyckte!

Fan vad bra initiativ. Man ska tvingas lyssna på biebermusik, techno, hiphop och annan sjukt dålig musik på gympassen hela dagarna. Mycket bättre med lite Rammstein
2013-02-26, 17:07
Medlem
Kosmios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells

Jag är inte jätte kunnig, men jag är rätt säker på att det är på detta vis. När du styrketränar så bränner du på fettet och tar bränsle ifrån kolhydraterna du har tryckt i dig före. Sedan om du helt plötsligt ska motionera efteråt så måste kroppen ta bränsle från någonstans och då tas det bränsle ifrån dina muskler.

Jag är inte helt säker på detta, någon annan får hoppa in som är mer kunnig om jag har fel.
2013-02-26, 17:57
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wingsup
Nyligen har många unga börjat träna på gymmet. En rad nykomlingar och rätt oerfarna som för det mesta lallar runt medan en del faktiskt gör nytta. Hursom fick jag rycka in och rädda en träningsentusiast som lastat på för mycket på skivstången och därmed inte lyckades lyfta upp den. Han försökte först få kontakt med sin kompis (han hörde såklart inte) men jag såg ju honom klart och tydligt så sprang dit och lyfte upp stången.

Äsch att någon behöver hjälp med bänkpressen är väl inget att störa sig på? Sånt händer även den bästa.
2013-02-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huhujaja
Fan vad bra initiativ. Man ska tvingas lyssna på biebermusik, techno, hiphop och annan sjukt dålig musik på gympassen hela dagarna. Mycket bättre med lite Rammstein
Jag hatade dig på mitt förra gym kan jag säga, eller din kvinnliga motsvarighet.

En fitness hårdrocks morsa som dök upp på gymmet sporadiskt och stötte på alla biffar, gick alltid till receptionen när det öppnade och bad de sätta på hårdrock sen gjorde hon en corna och glet ut i gymmet igen, ofta headbangades.
2013-02-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhuligan
Jag hatade dig på mitt förra gym kan jag säga, eller din kvinnliga motsvarighet.

En fitness hårdrocks morsa som dök upp på gymmet sporadiskt och stötte på alla biffar, gick alltid till receptionen när det öppnade och bad de sätta på hårdrock sen gjorde hon en corna och glet ut i gymmet igen, ofta headbangades.

Haha inte fan hade jag gått omkring och stött på folk och headbangat bara för att de hade satt på riktig musik Men det lär ju inte hända då musiken ska anpassas till de efterblivna.
2013-02-26, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se.raks
Körde bänkpress med bara vikter på ena sidan. Kommer fram nån jävla tratt till mig och säger "Du har glömt att sätta på vikter på ena sidan."
Roliga var att han verkade helt seriös också. Fattade sen att den där snubben inte kunde ha alla hästar hemma så som han själv tränade och snackade

Är ny på gymmet.
Får jag ett skott i pannan om ja frågar varför man tränar bänk me endast vikter på en sida?

Ont
När ja gå på gym är de folket som är lika starka som mig men måste lägga på 30 kg extra och fuska för att verka coola
2013-02-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Är ny på gymmet.
Får jag ett skott i pannan om ja frågar varför man tränar bänk me endast vikter på en sida?

Ont
När ja gå på gym är de folket som är lika starka som mig men måste lägga på 30 kg extra och fuska för att verka coola

Jag har gymmat i två år men är väl också ny då för jag har heller aldrig sett nån gymma med vikter bara på ena sidan...

Håller med om det sista, stör mig också på retards som gör helt fel för att öka i vikt.
2013-02-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Äsch att någon behöver hjälp med bänkpressen är väl inget att störa sig på? Sånt händer även den bästa.

Stör mig absolut inte på det. Var bara en liten incident som inträffade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in