• 6
  • 7
2013-10-03, 21:41
Medlem
Karjalainens avatar
Själv föredrar jag den starka varianten av Åbosenap på tub. Tyvärr tillverkas den nuförtiden i Polen.
Citera
2013-10-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Det värsta med platsflaskor är de generande pruttljud som kommer när senapen eller ketchupen är nästan slut.

Själv har jag slutat med ketchup men använder fortfarade dijonsenap och Johnnys grovstarka på plastflaska, men lovar att sluta med de generande pruttflaskorna. Jag hatar söt senap förresten.

Håller med. Det är ju upprörande.
Ja visst är det upprörande, dagligen hör man om klimatkatastrofer, läckande kärnkraftverk men inte ett ord om senapstuben..........eller var det en flaska?
Citera
2013-10-04, 01:35
Medlem
Helvete vad sugen jag blev på korv med bröd
Citera
2013-10-04, 02:06
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karjalainen
Själv föredrar jag den starka varianten av Åbosenap på tub. Tyvärr tillverkas den nuförtiden i Polen.

Den smakar inte alls som den brukade. Den starka Aurasenapen är mer likt originalet av ett bra skäl. De har gamla receptet som är lite modifierad då de blev stämda.
Citera
2013-10-04, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffid
Ja visst är det upprörande, dagligen hör man om klimatkatastrofer, läckande kärnkraftverk men inte ett ord om senapstuben..........eller var det en flaska?
Bah, klimatkatastrofer, läckande kärnkraftverk, tsunami plus kärnkraftsolycka i Japan, polarisar som smälter bla bla bla... Det är ju småpotatis. Allt är bra så länge det finns senap hemma som inte låter prrrt fffff pffff prrrt.
Citera
2013-10-04, 03:44
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Den smakar inte alls som den brukade. Den starka Aurasenapen är mer likt originalet av ett bra skäl. De har gamla receptet som är lite modifierad då de blev stämda.

Ja jävlar... http://www.tifood.se/AuraSenap/

Och på tub som det ska vara, keramikkrus och glasmugg i all ära men Riktig åbo senap på tub med en finsk grillkorv och lite kokkaffe i skogen är livet.
Citera
2013-10-04, 04:43
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Ja jävlar... http://www.tifood.se/AuraSenap/

Och på tub som det ska vara, keramikkrus och glasmugg i all ära men Riktig åbo senap på tub med en finsk grillkorv och lite kokkaffe i skogen är livet.

Jupp!
Citera
2013-10-05, 15:54
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase

...det enda som händer är att man lyckas få ut ett fint streck. När det är dags för person nummer två att ta senap är ursprungsproblematiken återkommen.

Skitsnack. Funkar klockrent 10/10 ggr även för person nr. 2. Du måste göra fel.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in