Citat:
Ursprungligen postat av
Rafina
Känner Dråsna att det "börjar brännas"? Kan hon förnimma doften av tändvätska igen - och börjar tappa fattningen? Det har ju faktiskt inte skrivits så mycket om Dråsna som hon låter påskina - är nog mest här på FB det skrivs. Men det kan ju vara hennes kvällsläsning här på FB som gör att hon känner att hon kommer att vara frihets(ins)kränkt på livstid. Nu verkar hon ju dock vara singel igen, så varför inte anmäla sig till nästa säsong av "Ensam dråsna söker"? Kanske kan hon slå sig ihop, och skaffa barn med, en ny liten lögnare? "Tell me lies, tell me sweet little lies......!":

Att Grandiåsa är lite 'inskränkt', är väl knappast något vi här i tråden måste bekymra oss om.
Citat:
Ursprungligen postat av @Grandiåsas Blogg
Kommentaren häromdagen i en rättssal är ett ypperligt exempel
Enligt min källa, (tack gode gud för PM, och tack alla som PM:ar mig om allt möjligt och omöjligt), så var nog Aftonhorans beskrivning av det hela mer rättvisande än att som Grandiåsa kalla det en 'kommentar'.
Grandiåsa medger själv i detta blogginlägg här att hon var i rättssalen och att hon tog sig friheten att från åhörarbänk 'kommentera' skeendet; Därvidlag finns inga fel i Aftonhorans artikel.
1. Som åhörare i en rättssal kan man inte yttra sig i målet, enligt den ordning som gäller.
2. När man ställt sig upp på golvet och börjat skrika i salen och Ordföranden ber dig vara tyst, har du att rätta dig efter detta.
3. Om du, som Grandiåsa, fortsätter att spotta saliv och skrika. får du som, tydligen skedde, ett ultimatum: "Var tyst eller lämna salen".
4. Det kan knappast ingå i begreppet 'kommentar' att efter detta ultimatum, fortsätta sitt utbrott.
5. Det uppstod en minst sagt förvånad och oförstående stämning i rummet när dörren sopats igen med en hög smäll när Åsa lämnade salen, enligt uppgift.
Jag har inte tolkat den situation som Grandiåsa beskriver som en 'kommentar' utan som ett obalanserat försök att störa ordningen i salen eller påverka målet. Bara ett av dessa syften tycks ha uppfyllts... Allt detta går med stor sannolikhet att verifiera genom ljudupptagningen, med reservation för att Grandiåsa, efter en fråga till min källa, ska ha stått en bit ifrån mikrofonerna...
Jag lutar mot att lita mer på Aftonhorans rödvinspimplande, (@Vresrosen; Antagligen billigt lådvin) rubriksättare än på Grandiåsas förskönande beskrivning.