2013-10-03, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Det är inte så konstigt att Åsa slipper undan. Även om hon vetat vad som försiggått så är ju det inte olagligt i sig och att hennes del i det hela inte räcker till medhjälp eller ännu längre känns naturligt. ML är nog alldeles för mycket kontrollfreak för att släppa in någon annans händer i hans affärer.

Näringsförbudsbeslutet är väl det som är mest att se fram emot just nu. Läkaryrket blir det nog inte så mycket av vare sig legitimationen ryker eller inte men ett näringsförbud skulle nog kunna vara förödande för Brasa. Hur avgörs den saken?

Jag utgår ifrån att även myndigheter och framtida arbetsgivare läser denna tråd.
Citera
2013-10-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Twitter har betydligt färre verktyg än tex Facebook för att skydda din person och det du skriver.
Om du vill försvinna, så har du bara ett till buds stående medel, och det är att "Avaktivera kontot". Då försvinner du helt och hållet.

Förutom detta så har du bara två andra saker att ta till, och det är att blockera personer, som då inte kan se dina tweets, och du ej heller deras, och ni kan inte heller kontakta varandra via PM. Detta är dock inte lika effektivt som blockera funktionen på tex Facebook, utan ni kan fortfarande se varandra profiler.

Slutligen, så finns möjligheten att "Skydda dina tweets". Om du väljer det så kommer bara de du godkänner att ta emot dina tweets. Dina framtida tweets kommer inte visas publikt. Tweets som redan har postats kan fortfarande vara publikt synliga på vissa ställen dock.

Med tanke på att Åsa försvunnit helt och hållet på Twitter, så har hon använt sig av det första alternativet. Det finns dock inget som säger att hon inte skaffat sig ett nytt konto under ett nytt namn. med tanke på hennes Twitterberoende, så är väl också det det troliga alternativet. Håll koll på Twitterkontona hos de som hon brukade interagera med, så finner ni nog ganska snabbt hennes nya konto.

Den som hittar troligt nytt namn kan väl skriva det här ? Dr Åsa läser denna tråd !!!!!!!
Citera
2013-10-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Vem av DrÅsa och DrBrasa är kontroll freaket tror du? Vem är det som "freakar ur" på twitter att hon minsann är baktalad på flashback. Det är inte DrBrasa

Är det någon som vet vad hon arbetar med?
Citera
2013-10-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Nu verkar det som att uttrycket 'anekdotisk' kom från hennes Twittrande. Tittade man på tidpunkten för Twittret hade det skickats kl 9.55 tror jag. Enligt uppgifter så var förhandlingen försenad något och kom inte igång förrän efter 9.00. Läser man i Aftonbladet ska hon också hållit på med sin mobiltelefon i rättssalen. Grandiåsa Twittrade således inne i rättsalen om 'anekdotiskt'. Före sitt utbrott.

Jag tycker att det är 'vederlagt'* redan i tråden att Grandiåsa använder ord på det minst 'optimalaste'** sättet utan att förstå deras rätta innebörd...

Som jag fått det återberättat, på ett trovärdigt sätt, är att hon vid sitt utbrott anklagade rätten och i första hand åklagaren att han inte kunde använda 'hypoteser' som bevis. 'Hypoteser - mothypoteser' hade inget bevisvärde. Hon ska också efter att Ordföranden /Rådmannen bett henne vara tyst eller lämna salen, fortsatt sitt utbrott. Innan hon rusade ut och slog igen dörren med en smäll, som en barnrumpa, hann hon i alla fall, enligt min källa, även ge rätten namnet på ett akademiskt verk de borde läsa för att bättre förstå sitt jobb. En utskällning med en akademisk referens!

*Nej, jag vet att 'vederlagt' inte ska användas så här.
**Nej, jag vet att 'optimal' inte bör kompareras.

Hm...det är så där narcisister kan bete sig när de inte får som de vill. Har erfarit många exempel på liknande situationer och få reda på bakgrund från trovärdig källa i dessa fall.
Citera
2013-10-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Nej det där (och de där personerna) skiter jag i. Folk som har problem med flashback gör gemensam sak och skyller på ett nersvärtat "alias". Det är deras sätt att "trasch talka" forumet i förhoppning om att sänka dess kredibilitet. De har inget annat verktyg att försvara sig med.

Jag fokuserade bara på DrÅsa:s agerande i rättsalen. Det är bara det jag hade fokus på. Ursäkta om jag rörde ihop det för er.

Det visa bara hur bra Flashback är.
Citera
2013-10-03, 22:41
Medlem
Känner Dråsna att det "börjar brännas"? Kan hon förnimma doften av tändvätska igen - och börjar tappa fattningen? Det har ju faktiskt inte skrivits så mycket om Dråsna som hon låter påskina - är nog mest här på FB det skrivs. Men det kan ju vara hennes kvällsläsning här på FB som gör att hon känner att hon kommer att vara frihets(ins)kränkt på livstid. Nu verkar hon ju dock vara singel igen, så varför inte anmäla sig till nästa säsong av "Ensam dråsna söker"? Kanske kan hon slå sig ihop, och skaffa barn med, en ny liten lögnare? "Tell me lies, tell me sweet little lies......!":
Citera
2013-10-03, 23:15
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafina
Känner Dråsna att det "börjar brännas"? Kan hon förnimma doften av tändvätska igen - och börjar tappa fattningen? Det har ju faktiskt inte skrivits så mycket om Dråsna som hon låter påskina - är nog mest här på FB det skrivs. Men det kan ju vara hennes kvällsläsning här på FB som gör att hon känner att hon kommer att vara frihets(ins)kränkt på livstid. Nu verkar hon ju dock vara singel igen, så varför inte anmäla sig till nästa säsong av "Ensam dråsna söker"? Kanske kan hon slå sig ihop, och skaffa barn med, en ny liten lögnare? "Tell me lies, tell me sweet little lies......!":

Att Grandiåsa är lite 'inskränkt', är väl knappast något vi här i tråden måste bekymra oss om.

Citat:
Ursprungligen postat av @Grandiåsas Blogg
Kommentaren häromdagen i en rättssal är ett ypperligt exempel

Enligt min källa, (tack gode gud för PM, och tack alla som PM:ar mig om allt möjligt och omöjligt), så var nog Aftonhorans beskrivning av det hela mer rättvisande än att som Grandiåsa kalla det en 'kommentar'.

Grandiåsa medger själv i detta blogginlägg här att hon var i rättssalen och att hon tog sig friheten att från åhörarbänk 'kommentera' skeendet; Därvidlag finns inga fel i Aftonhorans artikel.

1. Som åhörare i en rättssal kan man inte yttra sig i målet, enligt den ordning som gäller.
2. När man ställt sig upp på golvet och börjat skrika i salen och Ordföranden ber dig vara tyst, har du att rätta dig efter detta.
3. Om du, som Grandiåsa, fortsätter att spotta saliv och skrika. får du som, tydligen skedde, ett ultimatum: "Var tyst eller lämna salen".
4. Det kan knappast ingå i begreppet 'kommentar' att efter detta ultimatum, fortsätta sitt utbrott.
5. Det uppstod en minst sagt förvånad och oförstående stämning i rummet när dörren sopats igen med en hög smäll när Åsa lämnade salen, enligt uppgift.

Jag har inte tolkat den situation som Grandiåsa beskriver som en 'kommentar' utan som ett obalanserat försök att störa ordningen i salen eller påverka målet. Bara ett av dessa syften tycks ha uppfyllts... Allt detta går med stor sannolikhet att verifiera genom ljudupptagningen, med reservation för att Grandiåsa, efter en fråga till min källa, ska ha stått en bit ifrån mikrofonerna...

Jag lutar mot att lita mer på Aftonhorans rödvinspimplande, (@Vresrosen; Antagligen billigt lådvin) rubriksättare än på Grandiåsas förskönande beskrivning.
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-10-03 kl. 23:18.
Citera
2013-10-03, 23:54
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ny uppgift idag: Brasas deslegitimationsärende avgörs den 31 oktober.
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Är det IVO eller socialstyrelsen som avgör det???

Det verkar vara HSAN som fattar beslutet.

Det ska ha varit Brasa själv som uppgav 31 Okt som datum för beslut.

Citat:
Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd. HSAN är en statlig, domstolsliknande myndighet som prövar så kallade behörighetsfrågor avseende legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal, det vill säga:

-Prövotid
-Återkallelse av legitimation eller annan behörighet att utöva ett yrke inom hälso- och sjukvården
-Indragning eller begränsning av förskrivningsrätt
-Ny legitimation eller annan behörighet
Citera
2013-10-04, 11:11
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Jag utgår ifrån att även myndigheter och framtida arbetsgivare läser denna tråd.
Ja, som jag skrev så är hans läkarkarriär nog över. Men i hans fastighetssammanhang eller andra områden där han kan tänkas vilja verka som affärsman har han ingen och behöver ingen arbetsgivare så där är nog ett näringsförbud inte så dumt.
Citera
2013-10-04, 11:21
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Ja, som jag skrev så är hans läkarkarriär nog över. Men i hans fastighetssammanhang eller andra områden där han kan tänkas vilja verka som affärsman har han ingen och behöver ingen arbetsgivare så där är nog ett näringsförbud inte så dumt.
Jag har ytters bristfällig kunskap om vidden av ett näringsförbud, men vad jag förstått (rätt eller fel?) av att läsa om andra personer dom fått det, så är det ett förbud som det tas allvarligt på. Visst är det väl så att make/maka eller till och med sambo, kan nekas lån, handel med aktier osv om misstanken finns att hen agerar bulvan åt personen med näringsförbud?
Citera
2013-10-04, 12:36
Medlem
Citat:

Citat:
Den som hittar troligt nytt namn kan väl skriva det här ? Dr Åsa läser denna tråd !!!!!!!

Den fråga du tar upp är intressant och jag har tänkt på saken ofta och länge och gett min syn på saken i en annan tråd om internetnärvaro. Det var ett tag sedan.

Det man först måste göra är att analysera sina egna reaktioner. Om man skulle läsa tråd om sig själv, och svaret för min del blir off course!

Sen måste man värdera det som skrivs och skadan det innebär. Är man en vanlig genomnsnittsperson blir en tråd på Flashback eller en blogg förödande och dominerande. Det enda man kan göra är att se till att det blir ännu mer skrivet, då det inte går att radera. Till slut blir det så mycket att ingen orkar läsa, orden dränks i ett blurr, men man framstår som en intressant person som det skrivs om.

Är det något som är positivt ska man be andra länka till det så att google sorterar, och se till att det som är positivt, kommer på första raderna. Sen framstår man som kontroversiell och omtalad. Positivt om man vill nå ut.

I Dråsnans fall är hon redan känd så att hon får träffar på google är ingen nyhet. Hon borde vara luttrad, och veta att det är inte många som orkar läsa andras bloggar, och om de gör det så undrar de över intresset för Dråsnan, och all den tid dessa personer lägger ner.

En sak som leder till att Dråsnan inser att hon fortfarande når ut och påverkar, med sin blotta närvaro om det så är med IG i uppförande. Jag tror inte det sista utspelet skadar henne, tvärtom. Det var tillräckligt intressant för att bli en tidningsanka. Det visar att hon är en person som tidningarna tycker läsarna vill höra om och det är bra för hennes framtida brödföda. Det enda hon saknar är hårdare hud!
Citera
2013-10-04, 12:46
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

I Dråsnans fall är hon redan känd så att hon får träffar på google är ingen nyhet.

Hon borde oroa sig mindre för var Flashbackarna skriver och oroa sig mer över vad hon själv skriver. Det är ju liksom inte så svårt att kolla upp trovärdigheten i hennes bullshitkarriär som plastikkirurg i Dubai, eller hennes bullshitstipendium från Fulbright. Hennes CV har liksom mer lagade och lappade hål än Titanic. Flashback är en piss i Nilen i jämförelse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in