2013-10-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gayatrimantra
fan du verkar ju va helt tappad mannen!!... varför sitta o skriva ut såna idiotiska frågor på flaschback?!! låt dom va vad faaaan!!!! jag har också vart med o det kommer visas i nov-dec, o jag lider verkligen med alla som ställer upp.... i vårat fall fick vi inte ens nån hjälp m.m och sen ska man tydligen behöva ta intelligens befriade komentarar från div ..som du.. löst folk!!

Haha ja ALLA frågor kommer verkligen upp :s haha men ja, nö, det stämmer inte!
Citera
2013-10-03, 13:09
Medlem
Bra - Linda på dom bara - ta inte skit från idioter.

Klar att du inte varit KöpeFixDam i Skurup - skillnad om
du skulle bott i Hufvudstaden om folk hade dessa idiotfantasier.
If so hade du kunnat jobba ett par veckor o ni varit skuldfria.
faller på sin egen orimlighet (baserat på hur jävla många
D(esperata) R(unkare) det finns i landet - utan D R inga
köpefixdamer - utan knarkare - svårt att vara knarklangare).

Klart vi kan lämna våra barn till Dig - Du har ju barn själv
och verkar vara väldigt mån om Cash - så varför skulle du
behandla andra barn som skit - alt inte klara av dessa.

Däremot finns det massor av föräldrar av båda könen som
inte klarar av att ha barn - men för att få skaffa barn ställs
noll krav. Jfr körkort/vapen osv
Citera
2013-10-03, 13:36
Medlem
BjeerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gayatrimantra
fan du verkar ju va helt tappad mannen!!... varför sitta o skriva ut såna idiotiska frågor på flaschback?!! låt dom va vad faaaan!!!! jag har också vart med o det kommer visas i nov-dec, o jag lider verkligen med alla som ställer upp.... i vårat fall fick vi inte ens nån hjälp m.m och sen ska man tydligen behöva ta intelligens befriade komentarar från div ..som du.. löst folk!!
Ditt inlägg och det faktum att du har medverkat i programmet tyder verkligen på hög intelligens.
Citera
2013-10-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaRomeroo
mwn vad va det du inte förstod?? Jag har arbetat på förskolan och nu f0tt praktik på skola. Allting efter vi kom hem från usa! Om du teoe på allt som skrivs är det synd om dig. Men son sagt. Jag har det fixat! Vad gör du om dagarna?

Jag har jobbat i skola i många år. Tror (teoe) inte direkt på allt som skrivs, hur menar du med det, förstår inte alls vart du får det ifrån? Det är den erfarenheten jag har av skolan. Men det är klart i ett mindre samhälle kanske det är lurigt att hitta personal. I vilket fall, du skall ju stå lämplig som lärare. Hoppas att du gör det men jag har fortfarande svårt att tro att folk gärna lämnar sina barn till en människa som framställs som så oansvarig som du alltså. Tro mig, jag fattar att det kan vara vinklat på tv osv. men det är så du framställs. Sedan om det är efter att du kom hem från staterna jojo, men nu finns det här ute om dig. Det är så jag tänker. Hoppas det går grymt ändå men kan ju tänka mig att föräldrar hör av sig annars är det dem som inte tänker. Hade jag sett ett sådant här program om någon jag lämnar mina ungar till hade jag nog hört av mig. Speciellt om det bara rör sig om en praktikant.
Citera
2013-10-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Bra - Linda på dom bara - ta inte skit från idioter.

Klar att du inte varit KöpeFixDam i Skurup - skillnad om
du skulle bott i Hufvudstaden om folk hade dessa idiotfantasier.
If so hade du kunnat jobba ett par veckor o ni varit skuldfria.
faller på sin egen orimlighet (baserat på hur jävla många
D(esperata) R(unkare) det finns i landet - utan D R inga
köpefixdamer - utan knarkare - svårt att vara knarklangare).

Klart vi kan lämna våra barn till Dig - Du har ju barn själv
och verkar vara väldigt mån om Cash - så varför skulle du
behandla andra barn som skit - alt inte klara av dessa.

Däremot finns det massor av föräldrar av båda könen som
inte klarar av att ha barn - men för att få skaffa barn ställs
noll krav. Jfr körkort/vapen osv

Ja nä. Men precis! Hade jag varit prostituerad hade vi ju inte haft skulder ^^

Jaa barn är mitt allt. Skulle aldrig få för mig att sätta NÅGOT BARN ÖHT i någon sorts fara! Tur det finns smarta människor som sig
Citera
2013-10-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeem
Jag har jobbat i skola i många år. Tror (teoe) inte direkt på allt som skrivs, hur menar du med det, förstår inte alls vart du får det ifrån? Det är den erfarenheten jag har av skolan. Men det är klart i ett mindre samhälle kanske det är lurigt att hitta personal. I vilket fall, du skall ju stå lämplig som lärare. Hoppas att du gör det men jag har fortfarande svårt att tro att folk gärna lämnar sina barn till en människa som framställs som så oansvarig som du alltså. Tro mig, jag fattar att det kan vara vinklat på tv osv. men det är så du framställs. Sedan om det är efter att du kom hem från staterna jojo, men nu finns det här ute om dig. Det är så jag tänker. Hoppas det går grymt ändå men kan ju tänka mig att föräldrar hör av sig annars är det dem som inte tänker. Hade jag sett ett sådant här program om någon jag lämnar mina ungar till hade jag nog hört av mig. Speciellt om det bara rör sig om en praktikant.

well! Framtiden får avgöra det eller hur.
Citera
2013-10-03, 16:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Jobb kan hon säkerligen få, även om folk kommer att ha förutfattade meningar. Du säger att du inte minns varför ni sålde mobiler. . . För mig låter det som om du inte reflekterat över vad du gjort utan skyller ifrån dig, "vi var omogna". Ingenting i programmet tydde på att ni lärt er något heller. Jag håller med om att programmet är vinklat, man VET att de måste säga att ni mognat osv på slutet. Men, med det sagt, skall du ha cred för att du står upp för dig. MOdigt!
Av ren nyfikenhet; vad kostar tatueringarna? Ingen baktanke, bara intresserad. I runda slängar?
Citera
2013-10-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeem

Och btw! Är det oansvaligt att ta tag i sitt skit istället för att låta det gå? Varför skulle föräldrarna inte lämna sina barn till mig för jag tar tag i mina problwm??
Citera
2013-10-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jobb kan hon säkerligen få, även om folk kommer att ha förutfattade meningar. Du säger att du inte minns varför ni sålde mobiler. . . För mig låter det som om du inte reflekterat över vad du gjort utan skyller ifrån dig, "vi var omogna". Ingenting i programmet tydde på att ni lärt er något heller. Jag håller med om att programmet är vinklat, man VET att de måste säga att ni mognat osv på slutet. Men, med det sagt, skall du ha cred för att du står upp för dig. MOdigt!
Av ren nyfikenhet; vad kostar tatueringarna? Ingen baktanke, bara intresserad. I runda slängar?

Dom kostar ingenting! Men varför ska jag berätta det för alla?! Jag har lärt mig!! Massor!! Skyller inte ifrån
Mig öht. Men jag minns inte vems ide det va. Vi gjorde ju det för att få snabba pengar obviously!! Cred? Nä jag vill inte ha cred, jag vill bara inte att folk ska kasta skit runt omkring sig..
Citera
2013-10-03, 16:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaRomeroo
Dom kostar ingenting! Men varför ska jag berätta det för alla?! Jag har lärt mig!! Massor!! Skyller inte ifrån
Mig öht. Men jag minns inte vems ide det va. Vi gjorde ju det för att få snabba pengar obviously!! Cred? Nä jag vill inte ha cred, jag vill bara inte att folk ska kasta skit runt omkring sig..
Well, varför ska du skriva här under eget namn? För att folk inte ska kasta skit, när du då pratar förbi vissa saker kan ju folk antas få vatten på sina kvarnar.
Men det är ju typiskt mindre smarta människor "det bara hände, vet ej varför"... Det är ju skönt. . . Då slipper man ta i skiten på riktigt.
Citera
2013-10-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Well, varför ska du skriva här under eget namn? För att folk inte ska kasta skit, när du då pratar förbi vissa saker kan ju folk antas få vatten på sina kvarnar.
Men det är ju typiskt mindre smarta människor "det bara hände, vet ej varför"... Det är ju skönt. . . Då slipper man ta i skiten på riktigt.

det är väldigt nyfikna människor vi har i vårt land!
Citera
2013-10-03, 18:16
Medlem
Trumpeters avatar
Nytt avsnitt om ett par timmar. Lite konstigt det där med Kronofogden och studielånen. Om Kronofogden kan ta pengar dagen efter hon fått dem på kontot förstår jag inte riktigt varför de inte kan göra motsvarande en löneutmätning.

Sandra, 25, bor i södra Sverige och lever på studielån. Samtidigt eskalerar skulderna hos Kronofogden. För att fogden inte ska hinna med att dra pengar från hennes konto är Sandra beredd att göra mycket, bland annat går hon ut mitt i natten den 25:e varje månad för att ta ut studielånet kontant. Om det här fortsätter i samma takt kommer både hennes ekonomi och samboförhållande krossas inom kort. Sandra är sambo med sin Ahmet som hon träffade via internet. Medan Ahmet har ett fast jobb och stadig inkomst shoppar Sandra postorder via nätet och har ett djupt rotat sockerberoende som får henne att konsumera två liter läsk plus godis och ostbågar varje dag. Samtidigt växer skulderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in