2013-10-03, 09:47
Medlem
stickan888s avatar
M.Fransson?

Citera
2013-10-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickan888
M.Fransson?

Nej det är inte den M.fransson som sitter anhållen.
Han har ingen facebook.
Citera
2013-10-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Ja för ingen annan kan väl radera dina inlägg på din egna fb-wall?
Även om fb (face) inte är snabba vid vissa saker, så kanske kommentarerna försvinner i väntan på granskning om de anmäls inom en viss kategori?
Tex, om man anmäler ett (eller flera) inlägg som anses vara stötande mot en själv, kanske det inte prioriteras lika fort.
Lägger du däremot en anmälan om brott mot barn, skulle jag tänka mej att det blir högre prioriterat o tas bort även om texten inte innehåller nått i den kategorin.
Jag tänkte att det finns nått "filter" typ.
Faan vad svammligt, men hoppas att du förstår hur jag tänker?

Men det konstiga här,är ju att inläggen var inte det minsta stötande mot någon...
Det ena var emanuel som skrev att han inte ville va vän med nån på fb som var vän med henrik.
Det andra var på björns sida där bruno genom guns fb,skrev att hans son var oskyldig.
Diskussionen gick väldigt lugnt tillväga. jag hann läsa den innan det försvann..
Citera
2013-10-03, 11:13
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Men det konstiga här,är ju att inläggen var inte det minsta stötande mot någon...
Det ena var emanuel som skrev att han inte ville va vän med nån på fb som var vän med henrik.
Det andra var på björns sida där bruno genom guns fb,skrev att hans son var oskyldig.
Diskussionen gick väldigt lugnt tillväga. jag hann läsa den innan det försvann..

De kan ju ha ringt myndigheter bett att få inlägget på Facebook borttaget, vet inte men tror polis/myndigheter har belägg att kunna göra så, om man kontaktar dem.

De är ju lite tänket "oskyldig tills motsatsen bevisas" ....bra i de fallen där utpekade och uthängda är oskyldiga.

I detta fall har kanske pappan till misstänkt GM eller advokat ordnat det så....
Citera
2013-10-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil

Jo, jag såg oxå att det var skapligt oskyldiga inlägg.
Det jag menade var att OM inläggen är anmälda i någon "grövre kategori" så kanske inlägget försvinner automatiskt, oavsett vad det innehåller.
När du anmäler nått på facebook, får du kryssa i varför du anmäler o bocka i vilken kategori det gäller.
Citera
2013-10-03, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
De kan ju ha ringt myndigheter bett att få inlägget på Facebook borttaget, vet inte men tror polis/myndigheter har belägg att kunna göra så, om man kontaktar dem.

De är ju lite tänket "oskyldig tills motsatsen bevisas" ....bra i de fallen där utpekade och uthängda är oskyldiga.

I detta fall har kanske pappan till misstänkt GM eller advokat ordnat det så....

Nää,inte på en timme.. polis och myndigheter har inte tid med sånt trams.
Jag vet en tjej som fick massa okvädingsord på sin fb. hennes mamma försökte på alla sätt och vis
att anmäla eller få bort inläggen. Ingen brydde sej. Så hon tog bort sitt fb till slut.
Vore väldigt intressant att få veta hur inläggen försvann iaf.
Citera
2013-10-03, 11:20
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Jo, jag såg oxå att det var skapligt oskyldiga inlägg.
Det jag menade var att OM inläggen är anmälda i någon "grövre kategori" så kanske inlägget försvinner automatiskt, oavsett vad det innehåller.
När du anmäler nått på facebook, får du kryssa i varför du anmäler o bocka i vilken kategori det gäller.

Facebook brukar vara så långsamma bara på att behandla anmälningar som kommer in.

Inga inlägg försvinner automatiskt vad jag vet, någon måste anmäla.
Citera
2013-10-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Facebook brukar vara så långsamma bara på att behandla anmälningar som kommer in.

Inga inlägg försvinner automatiskt vad jag vet, någon måste anmäla.

Jag menade automatiskt, när de anmäls.

Men ja, jag är nyfiken på varför de försvann o vem som fixade det.
De verkar inte vara någon av BjH eller EH.
Citera
2013-10-03, 11:36
Moderator
blomvattnares avatar
Det är inte så ovanligt att inlägg försvinner på Facebook. Ibland är de borta för gott och ibland finns de plötsligt där igen. Dock verkar det vara vanligare med något äldre inlägg än med färska.
Det är antagligen någon bugg hos Facebook som gör att det blir så.

Om det beror på det i just detta fall vet jag förstås inte.
Citera
2013-10-03, 11:37
Medlem
Vad spelar det för roll ang det borttagna inlägget..?
Citera
2013-10-03, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srorku
Vad spelar det för roll ang det borttagna inlägget..?

Alltså på G brors fb
Citera
2013-10-03, 11:46
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lebanon-Levi
+1
Givetvis ska inte dessa primater skaffa barn.
Hur tror du ungen kommer fostras av en misslyckad dubbelmördare och drogtorsk?
Här kommer ju samhället få betala miljoner för något som är dömt på förhand. Detta vill jag inte vara med att betala.

Förstår du?
Jag förstår detta mycket väl ,,men det jag menar är att vissa här på Flashback hackar på ett barn som inte ens är fött ,,och detta barn har väll inte bett om att få bli fött till denna värld ! Eller??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in