2013-10-02, 20:56
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Själv har jag enormt svårt att välja mellan vilken jag föredrar av doak/walnut och doak/mink suede... Någon annan som har ett avgörande argument att anföra för eller emot dessa?

Ingen?

Varför denna omotiverade noja, är det Kopparstaden som har satt griller i huvudet på dig? Vi var ju rörande överens om att oak/walnut var den ultimata kombon. På en derbykänga ska man inte hålla på och fjanta med mocka.
Citera
2013-10-02, 21:39
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Wow, det här ser jag mycket fram emot. Kan du berätta lite om vilka ställen du ska besöka och vad du ska göra?

Ska till Kettering och besöka Loake- och Gaziano & Girling-fabriken, för att skriva artiklar till bloggen. Det blir nog schysst.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Nu har jag samlat på mig en del skor under veckan.
Bilderna är snea men det tar jag inget extra för...

AS Exclusive Moore - http://tinypic.com/r/dy7pyg/5 Vacker sula imho.

http://tinypic.com/r/wit5z7/5 - Längst bak har vi Church's Sovereign. Har fått utstå alldeles för mycket med tanke på att det är en innesko.

Andra raden: Crockett&Jones Grenville 2. Loake 1880 Aldwych och Crockett&Jones Northcote

Första raden: Crockett&Jones Grasmere, Herring Rewe samt Alfred Sargent Moore.

ska också tillägga att ytterligare ett par är på ingång. http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&shoeid=7083&colourid=3755&brandid=6 som jag bör få imorgon.

Mycket imponerande samling på så kort tid, får man säga! Trevligt att du slog till på Herring/As-skon. Behöver du bara en känga till för att klara dig ett tag.
Citera
2013-10-02, 22:14
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Varför denna omotiverade noja, är det Kopparstaden som har satt griller i huvudet på dig? Vi var ju rörande överens om att oak/walnut var den ultimata kombon. På en derbykänga ska man inte hålla på och fjanta med mocka.

Nej då, nej då - inga griller i huvudet. I motsats till Kopparstaden tycker jag - precis som du - att doak/walnut är supeläcker. Ja, kanske rentav den vackraste versionen av Galway. Men samtidigt har jag mer och mer fått smak för mocka-versionen... Den är ju inte fy skam den heller precis.

Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Ska till Kettering och besöka Loake- och Gaziano & Girling-fabriken, för att skriva artiklar till bloggen. Det blir nog schysst.

Det blir det säkert. Kul! Ska du passa på att besöka någon av factory-shopsen i Northampton? Hör av dig isf, jag har nämligen telefonnummer och kontaktuppgifter till JL:s butik.
Senast redigerad av hoodog 2013-10-02 kl. 22:17.
Citera
2013-10-02, 22:17
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Nej då, nej då - inga griller i huvudet. I motsats till Kopparstaden tycker jag - precis som du - att doak/walnut är supeläcker. Ja, kanske rentav den vackraste versionen av Galway. Men samtidigt har jag mer och mer fått smak för mocka-versionen... Den är ju inte fy skam den heller precis.

Spar mockan till den dagen det blir dags för en oxfordkänga, det är där den hör hemma.
Citera
2013-10-02, 22:19
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Spar mockan till den dagen det blir dags för en oxfordkänga, det är där den hör hemma.

Jo, det är precis så jag resonerat tidigare också. En tvåtons-känga med mocka är så pass mycket mer balmoral än derby. Men samtidigt är Galwayen i mink suede snygg den med...
Citera
2013-10-02, 22:45
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG

Mycket imponerande samling på så kort tid, får man säga! Trevligt att du slog till på Herring/As-skon. Behöver du bara en känga till för att klara dig ett tag.

Man tackar!

Jag ser verkligen fram emot artikeln på bloggen sen.

Jag har en rizzo-känga från förra säsongen som får hoppa in när det är som slaskigast och äckligast väder. Vistas dock endast i stadsmiljö så räknar iskallt med att klara mig med Northcote, Grasmere och Rizzon nån gång ibland. Annars får jag besöka Larssons igen och köpa ett par Islay från C&J

för övrigt nån som har erfarenheter av galoscher, har fått intrycket att det egentligen bara är skit.?
Senast redigerad av Mr.Keke 2013-10-02 kl. 22:48.
Citera
2013-10-02, 22:49
Medlem
Octopussys avatar
Undrar lite samma sak som Hassenpfeffer. Finns det något fin vintersko som är fodrad på samma sätt som Edward Green Galway med shearling?
Citera
2013-10-02, 22:58
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Jo, det är precis så jag resonerat tidigare också. En tvåtons-känga med mocka är så pass mycket mer balmoral än derby. Men samtidigt är Galwayen i mink suede snygg den med...

Jag tycker du ska ta den som du gillar mest. Förstår inte varför det skulle passa bättre med mocka på en oxford än en derby? Mocka är ju ett material för vardagssko och det är väl precis det en derbykänga är? I min värld är det ingen skillnad på grain, mocka eller läderskaft mer än olika utseenden.

Håller dock med om att en tvåtons oxfordkänga ser mkt bättre ut med mockaskaft än grainskaft. Jag har ägt ett par CJ Somerville i brunt läder +brun mocka som jag sålde innan jag använt dem för att jag fick mer än jag gav och hade bestämt mig för att köpa GG Canterbury och de var grymt snygga.
Citera
2013-10-02, 23:02
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopussy
Undrar lite samma sak som Hassenpfeffer. Finns det något fin vintersko som är fodrad på samma sätt som Edward Green Galway med shearling?

Ja, har sett att JL har en chukka i mörkbrun mocka med shearling. Den är riktigt fin och jag har försökt få både Skoaktiebolaget och Epaulet att "pressa" carmina att göra en sån grupp-MTO. Carmina erbjuder ju shearlingfoder fast bara på en modell...minns inte vilken.
Citera
2013-10-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Svart mocka är ingen höjdare.
Svart är en formell färg på skor och mocka är ett informellt material, det blir en clash som inte riktigt funkar i mina ögon,
Köp en brun Tetbury i mocka eller svart version i läder.
Tack för svaret! (Tack till Knullklasson också givetvis) Jag får fundera lite på det här. Jag återkommer med bild när jag fått de jag bestämt mig för!
Citera
2013-10-03, 03:58
Medlem
Hur bra kvalité har skorna från R.M Williams?

Väldigt tacksam för svar.
Citera
2013-10-03, 05:48
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av implict
Hur bra kvalité har skorna från R.M Williams?

Väldigt tacksam för svar.

Ruggigt bra kvalitet! Klämde och kände ganska länge på ett par häromdagen. Funderar på att inhandla ett par själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in