Citat:
Det här var ju för övrigt ett annat gammal kul inlägg från dig BehindRayban och egentligen borde vi kanske inte vara såna ovänner som vi så snabbt blev, eftersom vi tycks dela vissa åsikter trots allt. Men misskrediteringar av folk och fä genom att benämna dem "fyllon" reagerar jag spontant emot. Det är snarare en instinktiv reaktion än ett inlärt beteende. Däremot har jag lite svårt att tänka mig att Boboslacke, Frånstedt och Jallai skulle tillhöra några "kommunistiska kretsar." Det tror jag är en mycket stark förenkling av hela saken. Tror du t.ex Frånstedt hade fått jobb på Securitas om han hade varit kommunist? Den här trion är nog ute i annat ärende, förutom inkomstbringande bokförsäljning, men vad har jag absolut ingen aning om. Jag är ju gubevars bara en felklippt, bulldoppande humanist och inte någon som är barnsligt förtjust i nya bandvagnsmodeller. Därav min totala okunskap. 

1. Det är väl ändå en ganska snäll beskrivning jämfört med "lögnaktig pajas lika trovärdig som Bagdad Bob".
2. Ifall du läser det övriga som jag skrev om Jallai så kommer du att inse hur begränsad dennes kompetens är i sammanhanget av dennes försök att uttala expertis. I övrigt kan man ju inte förebrå denne för att han "hittar kända vrak", "säljer böcker" osv. osv. det är en del av dennes nye framtvingade levnadsförhållanden.
3. Huruvida Frånstedt är kommunist är det ingen som vet och jag har aldrig uttalat. Däremot finns det tonvis med kommunister i bevakningsbranschen både på Securitas och deras konkurrenter, därom råder det inget tvivel utan handlar om PK politik från bolagen, då dessa fått sina tillstånd indragna annars. Man får inte diskriminera politiskt i Sverige enligt lagen.
4. Regimbyte, som vanligt.