2013-10-02, 12:14
Medlem
Luspankens avatar
Vet inte om det är rätt forum, sett liknande trådar här så det borde vara rätt.

Jag väntar ett paket från utlandet och jag spårar det på USPS.com. Står att det är i sverige och att allt är klart. Jag vet dock inte vad som händer nu. Får jag ett sms när det finns att hämta på närmsta ombud eller skickar dom ett brev? Att skicka ett brev tar ju 1-2 dagar så då komemr jag få vänta ännu längre. Vad tror ni?

Det är ett väldigt litet paket, köpte från ebay. Har väntat ivrigt sen förra veckan och jag orkar snart inte vänta mer

edit: Customs clearance processing complete stod det igår förmiddag när jag spårade paketet. Borde det inte ha kommit idag i så fall?
Senast redigerad av Luspanken 2013-10-02 kl. 12:24.
Citera
2013-10-02, 12:44
Medlem
Luspankens avatar
Kommer dom kanske hem med det till mig trots att det är ett litet paket?
Citera
2013-10-02, 12:51
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luspanken
Kommer dom kanske hem med det till mig trots att det är ett litet paket?
Att låta ups skicka hem till där du bor är rätt knepigt. Du får inget meddelande om att dom är på väg till dig, utan det levereras mellan 08:00-16:00. Man gör totalt 3 försök innan det gå tillbaka till närmsta hub där du då får hämta ut det. Alt, så kan du ändra lev adress efter första leveransförsöket.

Hämtar du inte ut det på huben efter 14 dagar så går paketet i retur.
Citera
2013-10-02, 12:55
Medlem
Luspankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Att låta ups skicka hem till där du bor är rätt knepigt. Du får inget meddelande om att dom är på väg till dig, utan det levereras mellan 08:00-16:00. Man gör totalt 3 försök innan det gå tillbaka till närmsta hub där du då får hämta ut det. Alt, så kan du ändra lev adress efter första leveransförsöket.

Hämtar du inte ut det på huben efter 14 dagar så går paketet i retur.

Då kanske det kommer under dagen. Men om dom lägger av det vid närmsta ombud så måste jag ju få ett brev att det har kommit. Om paketet kommit idag så kan jag ju få brevet i morgon eller på fredag
Citera
2013-10-02, 12:57
Medlem
MartinStLouiss avatar
Om UPS levererar till dörren så brukar de ringa när de är på väg annars om det skickas till ett ombud så brukar det komma ett SMS eller avi. Osäker på hur många +dagar extra det kan ta när paketet väl har anlänt till ombudet.
Citera
2013-10-02, 13:01
Medlem
Luspankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Om UPS levererar till dörren så brukar de ringa när de är på väg annars om det skickas till ett ombud så brukar det komma ett SMS eller avi. Osäker på hur många +dagar extra det kan ta när paketet väl har anlänt till ombudet.

Har läst på lite och i de flesta fall verkar det vara hemleverans, inte alltid dock. Drygt att sitta och vänta vid dörren hela dagen när man inte vet om det är nödvändigt
Citera
2013-10-02, 13:02
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
UPS har inga ombud som tex DHL eller Schenker.. Huben ligger i regel på närmsta flygplats där det finns en "Kundingång" som man kan gå in och hämta paketet. Fick hämta ut mitt paket på Sturup en gång pga att jag inte var hemma när leveransen ringde på dörren. Sedan dess ber jag alltid UPS skicka till mitt jobb istället.Mycket smidigare

Enklaste är att med hjälp av trackingnumret kolla med ups var paketet befinner sig.
Citera
2013-10-02, 13:07
Medlem
Luspankens avatar
Citat:
UPS har inga ombud som tex DHL eller Schenker.. Huben ligger i regel på närmsta flygplats där det finns en "Kundingång" som man kan gå in och hämta paketet. Fick hämta ut mitt paket på Sturup en gång pga att jag inte var hemma när leveransen ringde på dörren. Sedan dess ber jag alltid UPS skicka till mitt jobb istället.Mycket smidigare

Enklaste är att med hjälp av trackingnumret kolla med ups var paketet befinner sig.

Brukar se en ups bil utanför här ibland som åker runt så antar att möjligheten finns. Angående spårning av paket så har det varit samma status sen igår förmiddag:

Customs clearance processing complete
Sweden
Citera
2013-10-02, 13:13
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Brukar se en ups bil utanför här ibland som åker runt så antar att möjligheten finns. Angående spårning av paket så har det varit samma status sen igår förmiddag:

Customs clearance processing complete
Sweden
Du kan ju alltid prova att ringa till ups och se vad dom säger:
077-662 2077
Citera
2013-10-02, 13:15
Medlem
Luspankens avatar
Citat:
Du kan ju alltid prova att ringa till ups och se vad dom säger:
077-662 2077

Tror jag har missförstått. Är USPS och UPS typ samma sak? Sidan jag spårar paketet på heter USPS.com.
Citera
2013-10-02, 13:17
Medlem
poxers avatar
Citat:
Tror jag har missförstått. Är USPS och UPS typ samma sak? Sidan jag spårar paketet på heter USPS.com.
Nej. Usps är amerikanska posten. Svenska posten tar över paketet.
Citera
2013-10-02, 13:20
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Nej den har inget med UPS att göra.USPS är jänkarnas motsvarighet till Posten Sverige. Således är det Posten som kommer att leverera ditt paket, och inte UPS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in