2013-10-02, 13:21
Medlem
Luspankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Nej. Usps är amerikanska posten. Svenska posten tar över paketet.

Jaha

Blir det som vanligt då att man får det i brevlådan eller måste man åka och hämta det? I så fall antar jag att man får ett brev i postlådan och då måste jag ändå vänta tills i morgon eller på fredag på att få brevet. Själva paketet måste ha kommit idag, det har varit i sverige i 3 dagar nu så.
Citera
2013-10-02, 13:22
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luspanken
Jaha

Blir det som vanligt då att man får det i brevlådan eller måste man åka och hämta det? I så fall antar jag att man får ett brev i postlådan och då måste jag vänta tills i morgon eller på fredag på att få brevet.
Är det paket så får du en avi och sedan hämtar du ut det hos ditt ombud.
Citera
2013-10-02, 13:24
Medlem
Luspankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Är det paket så får du en avi och sedan hämtar du ut det hos ditt ombud.

Okej, antar att jag får vänta på avin tills i morgon eller på fredag då. Men det är väl inte hela världen.

Tack för hjälpen!
Citera
2013-11-25, 18:06
Medlem
JDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
UPS har inga ombud som tex DHL eller Schenker.. Huben ligger i regel på närmsta flygplats där det finns en "Kundingång" som man kan gå in och hämta paketet. Fick hämta ut mitt paket på Sturup en gång pga att jag inte var hemma när leveransen ringde på dörren. Sedan dess ber jag alltid UPS skicka till mitt jobb istället.Mycket smidigare

Enklaste är att med hjälp av trackingnumret kolla med ups var paketet befinner sig.

Lite off topic men måste ta tillfället att fråga dig hur i helvete du kom till UPS på Sturup? Ligger det inne på flygplatsen? Letade som en idiot där ute men överallt var det ju grindar och skit, så fram kom man ju inte.
Citera
2013-11-26, 08:57
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDK
Lite off topic men måste ta tillfället att fråga dig hur i helvete du kom till UPS på Sturup? Ligger det inne på flygplatsen? Letade som en idiot där ute men överallt var det ju grindar och skit, så fram kom man ju inte.
Ja, UPS hangaren ligger precis bredvid. Står skyltat från sista rondellen innan man svänger upp mot flygplatsen. Samma avfart som till Sturup Raceway. Sedan är det bara att ringa på klockan och dom släpper in dig.
Citera
2014-03-17, 20:35
Medlem
Fy fan vad kasst det är med UPS.
17.03.2014 19:54 Chauffören behöver säkerhetsåtkomst från boende/mottagare för att komma in i byggnaden. / Ett brevkort med begäran om att kontakta UPS har skickats till mottagaren
17.03.2014 15:24 Chauffören behöver säkerhetsåtkomst från boende/mottagare för att komma in i byggnaden.

Hur brukar ni göra i sådana situationer? Man måste ha nyckelbricka för att komma in genom dörren men det går ju att ringa på utanför. Har varit hemma sedan 17...
Hur kommer de göra imorgon? Bor centralt i en storstad och studerar ungefär 2 km från leveransadressen. Riktigt jävla idiotiskt att skicka ett brev med kontaktuppgifter. Ligger ingenting i brevlådan och hade de kommit in i huset och lagt brevet där hade problemet inte funnits, eftersom de då hade kunnat komma upp och lämna paketet...
Citera
2014-03-17, 21:46
Medlem
chaos2fus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Fy fan vad kasst det är med UPS.
17.03.2014 19:54 Chauffören behöver säkerhetsåtkomst från boende/mottagare för att komma in i byggnaden. / Ett brevkort med begäran om att kontakta UPS har skickats till mottagaren
17.03.2014 15:24 Chauffören behöver säkerhetsåtkomst från boende/mottagare för att komma in i byggnaden.

Hur brukar ni göra i sådana situationer? Man måste ha nyckelbricka för att komma in genom dörren men det går ju att ringa på utanför. Har varit hemma sedan 17...
Hur kommer de göra imorgon? Bor centralt i en storstad och studerar ungefär 2 km från leveransadressen. Riktigt jävla idiotiskt att skicka ett brev med kontaktuppgifter. Ligger ingenting i brevlådan och hade de kommit in i huset och lagt brevet där hade problemet inte funnits, eftersom de då hade kunnat komma upp och lämna paketet...

Ring och ge dem portkoden eller ring och ändra leveransadress till ett ställe där du befinner dig.
Citera
2014-03-20, 04:27
Medlem
Nån som vet om det går be de lämna paketet hos närmsta postombud?
Citera
2017-10-13, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trekky76
Nån som vet om det går be de lämna paketet hos närmsta postombud?

Bump.

Undrar detta också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här