2013-10-02, 01:16
Medlem
Hej_tjos avatar
Fungerar väl alltid med lite GTA online humor

Grand theft auto online trailer intro : "In Grand Theft Auto Online, rockstar games is looking to bring the heart of grand theft auto experience to a living offline world with multiple server issues, just what you chose to do in that world, is up to the server status"
Citera
2013-10-02, 01:36
Medlem
ojns avatar
Som sagt: Vissa kommer in. Vissa kommer inte in. Det behöver inte frågas 5 gånger i timmen!
/Moderator
Citera
2013-10-02, 01:36
Medlem
kongo112s avatar
Ni som har kommit in, Ps3 dvs. Hur gjorde ni? Tryckte ni på X när introt laddar, eller gick ni in via "start"
när ni väl hade kommit in på offline?

Allt gott.
Citera
2013-10-02, 01:48
Medlem
WorlocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Ja vad jobbigt att behöva kämpa lite för att få något.
Överanvändning av =

Du kämpar inte, du grindar. Efterblivna ser ingen skillnad på dom två grejerna.
Citera
2013-10-02, 01:54
Medlem
Gagoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Fungerar väl alltid med lite GTA online humor

Grand theft auto online trailer intro : "In Grand Theft Auto Online, rockstar games is looking to bring the heart of grand theft auto experience to a living offline world with multiple server issues, just what you chose to do in that world, is up to the server status"

Haha, humor!

Hursom, ang launchproblemen så är det till viss del förlåtligt av R* i det här fallet.
För det första så har de skapat ett massivt spel, bara i SP-läget, och för det andra är det omöjligt att förutsäga hur pass mycket serverkapacitet man kommer behöva i förväg.

Det är inte ett bra drag att köpa in en massa extraservrar för att sedan behöva skrota dem när spelarantalet sjunker. Det må vara tråkigt som spelare, men det är rent affärsmässigt och praktiskt sett bättre att det är överbelastat i början.

Det är visserligen min personliga åsikt, men detta är bra mycket mer förlåtligt än det Error 37 som Diablo 3 drogs med från början. Där är ett spel som är utvecklat för endast MP av ett företag som vet ungefär hur många trogna kunder de har runtom i världen.

Nåväl, jag har försökt logga in, det gick ej, jag ger mig och väntar någon dag. Det är ju ändå inte så fasligt hemskt när man väntat så pass länge på spelet ändå, och R* sitter knappast på sina arslen och rullar tummarna.
Detta är deras guldägg och de förtjänar lite mer kärlek och lite mindre hat för den energi de lagt ner

Sovdags. Vi kanske möts i San Andreas imorrn
Citera
2013-10-02, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Exakt så det ska vara ju, gillar då det är riktigt svårt och man behöver spela många timmar för att få det "Bästa"
Han kommer köpa grejer för riktigt pengar
Citera
2013-10-02, 07:33
Medlem
nahojgs avatar
Denna realesen har varit katastrof för dom. har inte spelat en minut ens. Kommer fram till att den söker efter fler spelare till första racet antar jag.. inte kommit förbi den delen ännu. Kan förstå att de inte vill köpa servrar de får slänga sedan men kan ju lugnt säga att om jag inte kan spela normalt på online läget till helgen så har jag stark känsla av att de kommer bli av med en hel del spelare... och för min del kommer ju inte lägga några mer riktiga pengar som man ska kunna göra i spelet. verkar vara mycket sådant numera när det gäller spel.. de släpper ut spel för tidigt och ofärdiga.. trodde detta med att släppa onlineläget senare var något bra men tydligen var det inte det.. sämsta hitentills.. och deras character man kan göra.. lite av ett skämt tycker jag. gjorde några stycken i början när dom inte ville sparas, var inte så stor skillnad mellan dom mer än hudfärgen tycker jag... får känslan att de inte riktigt orkat eller hunnit med att göra färdigt online läget innan det släpptes. tyvärr..
Citera
2013-10-02, 07:49
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nahojg
Denna realesen har varit katastrof för dom. har inte spelat en minut ens. Kommer fram till att den söker efter fler spelare till första racet antar jag.. inte kommit förbi den delen ännu. Kan förstå att de inte vill köpa servrar de får slänga sedan men kan ju lugnt säga att om jag inte kan spela normalt på online läget till helgen så har jag stark känsla av att de kommer bli av med en hel del spelare... och för min del kommer ju inte lägga några mer riktiga pengar som man ska kunna göra i spelet. verkar vara mycket sådant numera när det gäller spel.. de släpper ut spel för tidigt och ofärdiga.. trodde detta med att släppa onlineläget senare var något bra men tydligen var det inte det.. sämsta hitentills.. och deras character man kan göra.. lite av ett skämt tycker jag. gjorde några stycken i början när dom inte ville sparas, var inte så stor skillnad mellan dom mer än hudfärgen tycker jag... får känslan att de inte riktigt orkat eller hunnit med att göra färdigt online läget innan det släpptes. tyvärr..
Slutade de lära ut de studerande att använda punkt, kommatecken och radbrytning i skolan i början på 2000-talet eller vad är det frågan om?

Jag kan hålla med om lite i det du skriver, problemet med karaktären man skapar är att texturerna i ansiktet är så lågupplösta att man ser inte klok ut. Att skägget man sedan kan lägga till endast är "målat" på ansiktet drar ju även det ner på utseendet.
Förhoppningsvis kommer det finnas skägg som är likt det som finns i singleplayer så man iallafall kan gömma truten bakom den.

Problemen som har uppstått har ingenting med själva spelet att göra, förutom att det är detta folk använder för att logga in på Rockstars servrar, det kunde lika gärna ha vara relaterat till att alla som igår försökte logga in för att spela, istället loggar in på socialclub, även då hade servrarna mest troligt crashat.

Kom ihåg att Rockstar endast testat GTA Online i betydligt mindre skala och under mer kontrollerade former än den här.
Visst kan man säga att de borde ha förutspått detta, men det är alltid lätt att vara efterklok, det är i stort sett omöjligt att säga att klockan 11 när vi kör ut patchen för att få tillgång till online, så kommer så och så många miljoner att logga in.
Problemet, som jag ser det, är att vi spelare är alldeles för ivriga att sätta igång och vill in och spela direkt, således blir det ett clusterfuck för servrarna och en enda stor oreda som tar tid att fixa.

Såhär i efterhand tänker nog Rockstar och de flesta andra, att det nog hade varit bättre att öppna online när spelet släpptes då det hade underlättat mycket för servrarna.
De flesta eller iallafall väldigt många hade nog velat spela klart storyn innan man testar på online, vilket en av anledningarna borde vara att det ändå knappt går att spela online ändå.
Senast redigerad av Graver 2013-10-02 kl. 08:09.
Citera
2013-10-02, 08:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nahojg
Fy fan. Det där var riktigt jobbigt att plöja igenom.
Citera
2013-10-02, 08:11
Medlem
WalterSullivans avatar
Jag får inte säkerhets koden när jag ska verifiera mitt xbox konto, hur fan gör man?
Citera
2013-10-02, 08:13
Avslutad
En liten fråga som säkert ställts innan, sorry!
Behöver man ha spelat igenom singleplayer-delen av GTA V för att få ut max av spelet? Har bara kommit ca 25%. Spoilas man något?
Citera
2013-10-02, 08:23
Medlem
HestDrickaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
En liten fråga som säkert ställts innan, sorry!
Behöver man ha spelat igenom singleplayer-delen av GTA V för att få ut max av spelet? Har bara kommit ca 25%. Spoilas man något?
Nä, MP är före SM läste jag. Alltså spoilas ingenting.

Speedyw03, en känd YouTubare, kom in med sina kompisar som han gör hysteriskt roliga multiplayer-videos med. Om man sitter i ett Xbox Live Party (vet inte hur det funkar på PS3) och om jag pratar så rör min gubbe på munnen. Så onödigt, så jävla coolt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in