Citat:
Ursprungligen postat av
nahojg
Denna realesen har varit katastrof för dom. har inte spelat en minut ens. Kommer fram till att den söker efter fler spelare till första racet antar jag.. inte kommit förbi den delen ännu. Kan förstå att de inte vill köpa servrar de får slänga sedan men kan ju lugnt säga att om jag inte kan spela normalt på online läget till helgen så har jag stark känsla av att de kommer bli av med en hel del spelare... och för min del kommer ju inte lägga några mer riktiga pengar som man ska kunna göra i spelet. verkar vara mycket sådant numera när det gäller spel.. de släpper ut spel för tidigt och ofärdiga.. trodde detta med att släppa onlineläget senare var något bra men tydligen var det inte det.. sämsta hitentills.. och deras character man kan göra.. lite av ett skämt tycker jag. gjorde några stycken i början när dom inte ville sparas, var inte så stor skillnad mellan dom mer än hudfärgen tycker jag... får känslan att de inte riktigt orkat eller hunnit med att göra färdigt online läget innan det släpptes. tyvärr..
Slutade de lära ut de studerande att använda punkt, kommatecken och radbrytning i skolan i början på 2000-talet eller vad är det frågan om?
Jag kan hålla med om lite i det du skriver, problemet med karaktären man skapar är att texturerna i ansiktet är så lågupplösta att man ser inte klok ut. Att skägget man sedan kan lägga till endast är "målat" på ansiktet drar ju även det ner på utseendet.
Förhoppningsvis kommer det finnas skägg som är likt det som finns i singleplayer så man iallafall kan gömma truten bakom den.
Problemen som har uppstått har ingenting med själva spelet att göra, förutom att det är detta folk använder för att logga in på Rockstars servrar, det kunde lika gärna ha vara relaterat till att alla som igår försökte logga in för att spela, istället loggar in på socialclub, även då hade servrarna mest troligt crashat.
Kom ihåg att Rockstar endast testat GTA Online i betydligt mindre skala och under mer kontrollerade former än den här.
Visst kan man säga att de borde ha förutspått detta, men det är alltid lätt att vara efterklok, det är i stort sett omöjligt att säga att klockan 11 när vi kör ut patchen för att få tillgång till online, så kommer så och så många miljoner att logga in.
Problemet, som jag ser det, är att vi spelare är alldeles för ivriga att sätta igång och vill in och spela direkt, således blir det ett clusterfuck för servrarna och en enda stor oreda som tar tid att fixa.
Såhär i efterhand tänker nog Rockstar och de flesta andra, att det nog hade varit bättre att öppna online när spelet släpptes då det hade underlättat mycket för servrarna.
De flesta eller iallafall väldigt många hade nog velat spela klart storyn innan man testar på online, vilket en av anledningarna borde vara att det ändå knappt går att spela online ändå.