2013-09-29, 11:32
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akesvideo
I Know My First Name Is Steven?

http://www.imdb.com/title/tt0097553/?ref_=fn_al_tt_1

jo det verkar vara den tack... ja så stor film är det ju inte därför man inte minns, jag frågade för jag tyckte lilla killen påminnde om Fredrik Vikingsson när han färgat sitt eh ja mörkt mörkt till nästan platina
Citera
2013-09-29, 12:18
Medlem
Letar efter en film som jag bara har vaga minnen av..

I alla fall det handlar om en tjej som söker efter sin försvunna far som vart ute på en expedition, sen kommer jag ihåg att de fick ett paket med ett öga och ett finger samt ett brev om att de skulle sluta leta efter dom?

Senare i filmen så hittar de dom och de äter middag med någon greve? Alla medlemmarna i expeditionen är där men de saknar ögon och fingrar, och fadern känner inte igen dottern och ber greven ta bort den skällande hunden.

I slutet så verkar greven ha vart en vampyr och de dödar honom genom att påla honom i en fyrvägskorsning.

Låter luddigt men de är de minnen jag har, tack på förhand
Citera
2013-09-29, 23:13
Medlem
arboratoruss avatar
Såg för ett tag sedan en bit av en film och skulle vilja se hela, men vad var det för film? Den verkade handla om två brittiska tjejer, varav den ena var duktig graffitimålare och sörjde över en nyss genomgången abort och den andra åkte till Amerika för att träffa en nätromans som visade sig vara en stor idiot. Ett paket med diamanter som söktes av skurkar var också på något oklart sätt inblandade. Någon som vet?
Citera
2013-09-30, 19:39
Medlem
Tjenare

Skulle vilja ha hjälp med följande beskrivning!

Det jag kommer ihåg är att filmen kretsar runt en man och en kvinna. Mannen sitter på något typ av IT jobb och kvinnan är botanist. Dock så är dom fast i någon byggnad likt The Island där alla tilldelas olika uppgifter. Har försökt söka men kan inte hitta namnet..

Tack på förhand
Citera
2013-10-01, 13:22
Medlem
Krigsfilm Söker efter en krigsfilm som jag sett för 6-8 år sedan. Kommer ihåg att mot slutet av filmen så var det två soldater som var i en djungel (utspelar sig därför troligast under Vietnamkriget) och djungelområdet där dom befann sig skulle bli bombat med napalm och den ena av dessa låg ner och var skadad och kunde inte gå. tacksam för svar!
Citera
2013-10-01, 14:18
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insua
Krigsfilm Söker efter en krigsfilm som jag sett för 6-8 år sedan. Kommer ihåg att mot slutet av filmen så var det två soldater som var i en djungel (utspelar sig därför troligast under Vietnamkriget) och djungelområdet där dom befann sig skulle bli bombat med napalm och den ena av dessa låg ner och var skadad och kunde inte gå. tacksam för svar!

forrest gump?

här är scenen.

http://www.youtube.com/watch?v=zWAVtoKOri8
Citera
2013-10-01, 18:49
Avslutad
Efterlyser en "human hunting" film som de kallas. Den utspelar sig i nordamerikansk/kanadensisk/alaska skogsmiljö och kan vara från 90 talet eller början av 2000 talet. Den handlar om att ett snubbe får fly för sitt liv eller för vinstpengar (minns inte riktigt) genom skogarna med ett gäng skjutgalna typer efter sig. Han gillrar olika fällor och "jägarna" dör på olika sätt en efter en. Minns speciellt en scen där en av jägarna får benen/benet bortsprängt eller bortskjutet när han sitter på något som kan vara en ATV (fyrhjuling) eller nån typ av scooter. Denna har gått en del gånger på tv genom åren och folk kan nog känna igen den. Och den stora frågan är, vad heter filmen!?
Citera
2013-10-01, 18:53
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldikan
Efterlyser en "human hunting" film som de kallas. Den utspelar sig i nordamerikansk/kanadensisk/alaska skogsmiljö och kan vara från 90 talet eller början av 2000 talet. Den handlar om att ett snubbe får fly för sitt liv eller för vinstpengar (minns inte riktigt) genom skogarna med ett gäng skjutgalna typer efter sig. Han gillrar olika fällor och "jägarna" dör på olika sätt en efter en. Minns speciellt en scen där en av jägarna får benen/benet bortsprängt eller bortskjutet när han sitter på något som kan vara en ATV (fyrhjuling) eller nån typ av scooter. Denna har gått en del gånger på tv genom åren och folk kan nog känna igen den. Och den stora frågan är, vad heter filmen!?

Surviving the Game?

Ice.
Citera
2013-10-01, 18:55
Medlem
arboratoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldikan
Efterlyser en "human hunting" film som de kallas. Den utspelar sig i nordamerikansk/kanadensisk/alaska skogsmiljö och kan vara från 90 talet eller början av 2000 talet.

First Blood (1982) utspelas i skogarna i delstaten Washington?
Citera
2013-10-01, 19:25
Medlem
Nån gamal film.. tidigt 90-tal såg jag den

Minns att det var nån amerikansk rulle där dem hällde nån typ av vätska på en tidning, där sedan
tjejen i tidningen blev levande
nån?
Senast redigerad av queengold 2013-10-01 kl. 19:28.
Citera
2013-10-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av queengold
Nån gamal film.. tidigt 90-tal såg jag den

Minns att det var nån amerikansk rulle där dem hällde nån typ av vätska på en tidning, där sedan
tjejen i tidningen blev levande
nån?

hittade den:
Miscalculations med jon Cryer
Citera
2013-10-01, 20:14
Medlem
Hej!

Såg för något år sedan en film som jag vill ha reda på namnet på.

Kom ihåg att den började med att en man får lift av en (konstig) barnfamilj, dom ska stanna och fika på en rastplats och då kommer pappan på manen medans han sätter på mamman. Pappan mördar då manen brutalt framför barnen medans frun hejar på.

Manen börjar leva kvar som spöke. Sedan fortsätter filmen att några ungdomar ska ta sig från punkt A till punkt B i bil men på vägen stöter dom på den här manen som lever kvar som spöke.

Minns att manen (spöket) körde runt i en gammal pickup eller liknande

Amrikansk film och är ingen "bra" film om ni förstår vad jag menar med det.

Är det någon som kan ha en aning om vad det är för film?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in