2013-10-01, 17:21
Medlem
sinfons avatar
Hahaha jag dör, det finns inte en chans att de listar ut vem jag är. Att jag är tjej, bor i närheten, går förbi hennes fönster ibland...vilket detektivarbete, allt det har jag ju skrivit själv här. Men jag hoppas att jag får en skylt på rutan igen snart!
Citera
2013-10-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Hahaha jag dör, det finns inte en chans att de listar ut vem jag är. Att jag är tjej, bor i närheten, går förbi hennes fönster ibland...vilket detektivarbete, allt det har jag ju skrivit själv här. Men jag hoppas att jag får en skylt på rutan igen snart!

När du fick den där skylten uppsatt så hade de ju till råga på allt satt upp den på UTSIDAN på fönstret. Jag slår vad om att de hoppades att du skulle bli så provocerad att du gick dit för att riva ner den, och då skulle de få se vem du var. De satt säkert och "vaktade" skylten hela dan.
Citera
2013-10-01, 18:46
Medlem
Gafflens avatar
Vart full i skratt när jag läste den kommentaren.

Det bevisar att våra Bernyaner gör allting för Berny.
Akta dig Sinfon så du inte får en arg 13 åring på dig, det skulle vara för hemskt

Läste även en kommentar på instagram från Elisa och hon gullar med Berny igen, när kommer nästa bråk?
Citera
2013-10-01, 22:34
Medlem
Citat:
Alla dessa diagnoser som jag fick fast jag aldrig utreddes ordentligt utan mest vistades inom slutenvården och träffade nya läkare nästan hela tiden. Jaha, så då var jag bipolär och fick börja med lithium, vilket jag minns det som ett helvete, och nästa läkare konstaterade att nejdå, du är inte bipolär, du är schizofren och har dissociativ problematik och så vidare.

Är det här ett erkännande att hon aldrig var schizofren jag läser?
Citera
2013-10-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Hej P, Jag vill bara Meddela att man kan ta otroligt mycket lån innan man blir avspärrad totalt.
Rekommenderar dig att kolla på t,ex lyxfällan där personerna har kronofogden efter sig men fortfarande tar en sju helevetes massa lån.

Alla dessa banker ( T.ex Sms lån/ Blue step osv ) går att låna hos även fast du har ett stort skuldberg på ryggen.
Alternativt kanske hon lånat pengar av t.ex Emma/ Hennes föräldrar eller någon.

Edit: Att Berny har slitit ihop alla pengar själv tror jag knappast på eftersom det rör sig om en ganska stor summa, så någonting fuffens är det.
Plus att hon tidigare nämnt att hon har väldigt mycket skulder och om hon faktiskt skulle betalat tillbaks dom skulle hon inte haft några pengar att köpa kläder för på ett bra tag.

men tjabba, gaffeln!

Jaså? Det har jag aldrig kunnat. Har man anmärkningar är man spärrad, möjligtvis teckna internetabonnemang men that's it enligt egen erfarenhet. Klarna -som är den vanligaste kreditgivaren på internetsidor- nekar direkt. Ge gärna exempel på vilka som godkänner trots anmärkningar? Interestin' to know..
Citera
2013-10-02, 07:40
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
men tjabba, gaffeln!

Jaså? Det har jag aldrig kunnat. Har man anmärkningar är man spärrad, möjligtvis teckna internetabonnemang men that's it enligt egen erfarenhet. Klarna -som är den vanligaste kreditgivaren på internetsidor- nekar direkt. Ge gärna exempel på vilka som godkänner trots anmärkningar? Interestin' to know..

Blue step ( t.ex ) kan du ta lån hos trots betalningsanmärkningar
Citera
2013-10-02, 08:39
Medlem
Gingyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
men tjabba, gaffeln!

Du finner svaret på din fråga i det inlägg du citerat. Nu har du även fått det två gånger av Gaffeln.
Det finns andra sätt att betala på än faktura och avbetalning (de tjänster som Klarna oftast erbjuder), kontokort kallas det. Mitt förstahandsval då jag shoppar över nätet.

Det är även på ditt konto som pengar sätts in då du får lån hos de banker som inte kräver upplysning ang. dina tillgångar/skulder/anmärkningar. En sådan bank är, för tredje gången, exempelvis blue step.

Och hej igen, jag har börjat titta in igen sedan nån vecka tillbaka.
Citera
2013-10-02, 08:45
Medlem
Gingyrs avatar
Ber om ursäkt för trötta och ouppmärksamma ögon.
Såg just att det ska vara Gafflen, inte "Gaffeln"
Citera
2013-10-02, 12:43
Medlem
shittingbrickss avatar
Snack om huruvida man kan handla på kredit eller ta lån trots betalningsanmärkningar kan ni väl ändå ta i PM om det är så sjukt viktigt att överbevisa varandra. Ni går sjukt OT.
Citera
2013-10-02, 17:03
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Blue step ( t.ex ) kan du ta lån hos trots betalningsanmärkningar

Problemet där är väl att man måste ha ganska hög inkomst för att få låna några större summor. Tror knappast man kvalar in med sjukersättning, det blir nog att hålla sig till sms-lån.
Citera
2013-10-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingyr
Du finner svaret på din fråga i det inlägg du citerat. Nu har du även fått det två gånger av Gaffeln.
Det finns andra sätt att betala på än faktura och avbetalning (de tjänster som Klarna oftast erbjuder), kontokort kallas det. Mitt förstahandsval då jag shoppar över nätet.

Det är även på ditt konto som pengar sätts in då du får lån hos de banker som inte kräver upplysning ang. dina tillgångar/skulder/anmärkningar. En sådan bank är, för tredje gången, exempelvis blue step.

Och hej igen, jag har börjat titta in igen sedan nån vecka tillbaka.
Du får inget kontokort om du har anmärkningar, det görs en automatisk kreditupplysning när man ansöker om dessa kort, det är exakt som med Klarna och diverse kreditbolag.
Citera
2013-10-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Snack om huruvida man kan handla på kredit eller ta lån trots betalningsanmärkningar kan ni väl ändå ta i PM om det är så sjukt viktigt att överbevisa varandra. Ni går sjukt OT.

Tycker jag inte vi gör då det rör bernys ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in