Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-09-29, 21:12
  #11821
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det är jättebra att SvP nattvandrar och då blev det ju genast lättare om han håller sig i ett visst område.

Såna där kräk är ofta psykiskt sjuka och du undrade vad man kan göra åt problemet men jag har tyvärr inget bra svar på hur man stoppar dom innan dom börjar (det gäller helt enkelt att upptäcka dom innan dom börjar överfalla kvinnor) men däremot skulle ju SvP kunna sälja självförsvars material till kvinnor (typ Spray och överfallslarm) runt om i Umeå.

Menade att de som klagar har oftast mycket självrannsakning att göra då de oftast verkar inte göra själva för att lösa dylika problem när de uppstår.

Men det är en bra fråga att dra upp, vad man ska göra för att förhindra sådant här. De uppenbara svaren vet vi ju. Men självförsvarskurser börjar bli ett måste nu och alternativ att ta fram.
Citera
2013-09-29, 21:42
  #11822
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Bloggen Snapphanen tar nu upp det som radio Framåt/Realisten/SvP pratat om, nämligen "agendajournalisterna" runt DN:s/Bonniers hustomte Peter Wolodarsky

http://snaphanen.dk/2013/09/29/sondagskronika-agendajournalisterna/
Citera
2013-09-30, 05:49
  #11823
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det där med valfonden 2014, gäller samma sak där på Arminius att 150:- är minsta belopp man kan skicka in mot faktura eller hur funkar det där?
Citera
2013-09-30, 08:24
  #11824
Medlem
R.S.90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Menade att de som klagar har oftast mycket självrannsakning att göra då de oftast verkar inte göra själva för att lösa dylika problem när de uppstår.

Men det är en bra fråga att dra upp, vad man ska göra för att förhindra sådant här. De uppenbara svaren vet vi ju. Men självförsvarskurser börjar bli ett måste nu och alternativ att ta fram.

Det har under perioder hållits självförsvarskurser i olika avdelningar av och för medlemmar. Det har varit på initiativ av vissa medlemmar som själva gått diverse instruktörsutbildningar. Resursen finns i vissa delar men behövs kanske sättas in mer på "schemat". Så vet man att det hålls i sitt område så passa på att delta.

/Rebecka
Citera
2013-09-30, 09:35
  #11825
Medlem
tsews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Det där med valfonden 2014, gäller samma sak där på Arminius att 150:- är minsta belopp man kan skicka in mot faktura eller hur funkar det där?
Ser man till den löpande redovisningen verkar det vara möjligt att donera vilken summa man önskar, såväl liten som stor.

http://www.svenskarnasparti.se/bidrag-till-valfonden-2014/
Citera
2013-09-30, 10:18
  #11826
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.S.90
Det har under perioder hållits självförsvarskurser i olika avdelningar av och för medlemmar. Det har varit på initiativ av vissa medlemmar som själva gått diverse instruktörsutbildningar. Resursen finns i vissa delar men behövs kanske sättas in mer på "schemat". Så vet man att det hålls i sitt område så passa på att delta.

/Rebecka

Vad kul! Visste inte om det, får hålla utkik lite mer då
Citera
2013-09-30, 16:37
  #11827
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Idag genomförde Svenskarnas parti (SvP) en protest utanför den grekiska ambassaden i Stockholm till stöd för de fängslade medlemmarna i Gyllende Gryning.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=651009348263457&set=a.2778376289139 66.73621.277195872311475&type=1&relevant_count=1
Citera
2013-10-01, 14:15
  #11828
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Idag genomförde Svenskarnas parti (SvP) en protest utanför den grekiska ambassaden i Stockholm till stöd för de fängslade medlemmarna i Gyllende Gryning.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=651009348263457&set=a.2778376289139 66.73621.277195872311475&type=1&relevant_count=1
Mycket bra att visa solidaritet med våra grekiska kamrater.

Lite mer läsning:
https://www.realisten.se/2013/09/30/svenskarnas-parti-protesterade-mot-greklands-behandling-av-gyllene-gryning/
http://www.svenskarnasparti.se/2013/10/01/svenskarnas-parti-genomforde-solidaritetsaktion-for-gyllene-gryning/
Citera
2013-10-01, 15:20
  #11829
Medlem
QMs avatar
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/753795-natet-ar-nazisternas-basta-verktyg

Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
– SvP vill inte samarbeta med SMR men SMR stödjer SvP. Man kunde se att de gick längst bak i en egen klunga på demonstrationen i Stockholm, säger Quensel.

Kan någon förklara för mig som tydligen inte har fått info från det parti jag tillhör om det här.
Citat:
Ursprungligen postat av NYHETER24
Flera av de som nu är ledande i SvP har dock en bakgrund i SMR, som de numera tagit avstånd ifrån. En av dem är partiledaren Stefan Jacobsson.

O_o. Har Jacobsson och SvP tagit avstånd från SMR? Vafan SvP kan inte vara ett parti för mig längre känns det som, tack Nyheter24 för att ni förklarar.

Citat:
Ursprungligen postat av NYHETER24
2014 satsar partiet på att få minst tio kommunala mandat. De försöker aktivt locka över missnöjda sverigedemokrater. På hemsidan syns bland annat en banner med texten "läs varför du bör välja SvP i stället för SD".

Rätt men borde inte SvP ändra till 7 mandat istället? Expo har sagt att det är 7 vi kan uppnå.

Lustigt att det behövdes 5 personer för att skriva den artikeln. Det ska tydligen komma ut ett antal delar i den här serien.
Citera
2013-10-01, 15:58
  #11830
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QM
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/753795-natet-ar-nazisternas-basta-verktyg

Kan någon förklara för mig som tydligen inte har fått info från det parti jag tillhör om det här.

O_o. Har Jacobsson och SvP tagit avstånd från SMR? Vafan SvP kan inte vara ett parti för mig längre känns det som, tack Nyheter24 för att ni förklarar.

Rätt men borde inte SvP ändra till 7 mandat istället? Expo har sagt att det är 7 vi kan uppnå.

Lustigt att det behövdes 5 personer för att skriva den artikeln. Det ska tydligen komma ut ett antal delar i den här serien.
Gratisreklam är aldrig fel, dom hänvisar till Realisten och Nordfront där läsarna själva kan bilda sig en uppfattning.

Kul att 99 procent av kommentarerna till artikeln är kritiska och raljanta. Sådana här rödingsidor verkar existera endast för att nationalister går in och kollar läget annars hade dom konkat direkt.
Citera
2013-10-01, 16:02
  #11831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QM
O_o. Har Jacobsson och SvP tagit avstånd från SMR? Vafan SvP kan inte vara ett parti för mig längre känns det som, tack Nyheter24 för att ni förklarar.

Jag antar att du inte är seriös med det sistnämnda, jag har iaf aldrig hört talats om att SvP skulle tagit avstånd från SMR. Straybullet, MrPhonk eller Rickard-SvP som kan förtydliga detta? Vad är det som de möjligen kan syfta på? Varför skulle SvP ta avstånd från SMR när de inte tar avstånd från nationalsocialism? Finns ingen logik i det så jag antar att de bara snackar skit som vanligt?
Citera
2013-10-01, 16:17
  #11832
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QM
O_o. Har Jacobsson och SvP tagit avstånd från SMR?

Citat:
Ursprungligen postat av Feru
jag har iaf aldrig hört talats om att SvP skulle tagit avstånd från SMR. Straybullet, MrPhonk eller Rickard-SvP som kan förtydliga detta?
Nej. Svenskarnas parti har inte "tagit avstånd" från Svenska motståndsrörelsen eller någon annan nationalistisk organisation som arbetar för svenskarnas överlevnad och bevarande. Det finns det heller ingen anledning att göra.

Stefan har mig veterligen heller aldrig "tagit avstånd" från sin tid i Svenska motståndsrörelsen utan har tvärtom alltid varit öppen med sitt mångåriga engagemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in