2013-10-01, 14:04
Medlem
Bylines avatar
Enligt Aftonbladet så blev Doktor Åsa utkastad – från rätten idag pga att hon störde ordningen och till slut tröttnade domaren. Tydligen så muttrade Åsa och stormade ut och drämde igen dörren till salen med en smäll... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17576316.ab

Citat:
Vid upprepade tillfällen blev hon ilsken och protesterade mot åklagarens bevisföring. Hon ska också ha använt mobiltelefonen.
Domaren varnade henne vid två tillfällen, enligt en uppgiftslämnare som befann sig i rättssalen.
Den tredje gången ställde domaren Wihlbeck inför ett ultimatum:
– Sitt tyst eller lämna salen.
Åsa Wihlbeck valde att resa sig.
– Hon sa något och reste sig. Sedan lämnade hon salen och drog igen dörren med en smäll, säger uppgiftslämnaren.
Citera
2013-10-01, 14:04
Medlem
Doktor Åsa tvingades lämna rättssalen

Citat:
Rättegången mot Magnus Lundberg fortsatte i dag.
Men Doktor Åsa uppges ha stört ordningen i rättssalen.
– Så här kan man inte analysera bevis! skrek hon och lämnade salen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17576316.ab
Citera
2013-10-01, 14:05
Medlem
Per Feckts avatar

Citat:
Rättegången mot Magnus Lundberg fortsatte i dag.
Men Doktor Åsa uppges ha stört ordningen i rättssalen.
– Så här kan man inte analysera bevis! skrek hon och lämnade salen.

Citat:
På Twitter skriver hon:
"Anekdotisk bevisföring, genom att låta våra hjärnor hitta mönster och samband – chockad av vad jag hört av svensk 'rätt' i dag".

Stackarn
Citera
2013-10-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Visst är det idag huvudförhandlingarna i skattemålet drar igång? Jag vill inte vara ogin men nog skulle det sitta skönt med en riktig käftsmäll för den lilla eldande doktorn(?).

Det verkar i alla fall som om det smällde om (ex)sambon, i alla fall om man skall tro kvällspressen.

Citera
2013-10-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Enligt Aftonbladet så blev Doktor Åsa utkastad – från rätten idag pga att hon störde ordningen och till slut tröttnade domaren. Tydligen så muttrade Åsa och stormade ut och drämde igen dörren till salen med en smäll... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17576316.ab

Vad tror ni är anledningen till att hon gör detta? Hennes man blir ju dömd oavsett?

Min teori är att hon gör detta för att markera hårt att hon supportar sin man för att han INTE skall tappa fattningen och bryta ihop. Skulle han bryta ihop skulle hon säkerligen råka ganska illa ut då Dr ÅSA i dagsläget inte är föremål för rättsfall. En lögnare är beroende av den andre lögnaren

Jag undrar vad som skulle komma fram om Dr Brasa öppnade käften
Citera
2013-10-01, 14:19
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Vad tror ni är anledningen till att hon gör detta? Hennes man blir ju dömd oavsett?

Min teori är att hon gör detta för att markera hårt att hon supportar sin man för att han INTE skall tappa fattningen och bryta ihop. Skulle han bryta ihop skulle hon säkerligen råka ganska illa ut då Dr ÅSA i dagsläget inte är föremål för rättsfall. En lögnare är beroende av den andre lögnaren

Jag undrar vad som skulle komma fram om Dr Brasa öppnade käften
Jag vet faktiskt inte. Det visar ju en synnerlig brist på självbehärskning i alla fall. Dessutom så är det ju en slags trots hon uppvisar - det som gäller för alla andra skall inte gälla för henne. Det var väl redan likadant i början av mordbrandsutredningen när polisen beslagtog bla mobiltelefon och laddare och hon gick till tidningarna och beklagade sig. Det stinker kverulansparanoia lång väg om det här eldfängda paret.
Citera
2013-10-01, 14:21
Medlem
Citat:

Underhållningen fortsätter ! Det är barta att konstatera. Kan en anledning till hennes uppträdande i rätten vara att hon har upptäckt att myndigheterna kommer allt närmare hennes egen sfär? Vad säger socialstyrelsen och IVO om ett sådant uppträdande hos en doktor?
Citera
2013-10-01, 14:22
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte. Det visar ju en synnerlig brist på självbehärskning i alla fall. Dessutom så är det ju en slags trots hon uppvisar - det som gäller för alla andra skall inte gälla för henne. Det var väl redan likadant i början av mordbrandsutredningen när polisen beslagtog bla mobiltelefon och laddare och hon gick till tidningarna och beklagade sig. Det stinker kverulansparanoia lång väg om det här eldfängda paret.

Är det början på en total brist av impulskontroll som vi ser??????????? Vilken fåtöljdiagnos bör/ska hon ha utgående från detta uppträdande?
Senast redigerad av Televerket2 2013-10-01 kl. 14:32.
Citera
2013-10-01, 14:49
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Det är inte brist på självbehärskning om agerandet är överlagt. T.ex. för att stärka dr Brasa i att hålla henne utanför. Genom att göra så här visar hon att hon står på hans sida. Han kan hålla käft. Hon kan då fortsätta gå ut i media och säga att hon själv är helt oskyldig, och att han förmodligen också är det eftersom han dömts på anekdotisk bevisföring.

Intressant nytt processuellt begrepp hon lanserar.
Citera
2013-10-01, 14:49
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Vilken fåtöljdiagnos bör/ska hon ha utgående från detta uppträdande?

Hennes beteende är ju väldigt utspelande. Hon känner det han känner, pissar man på honom pissar man på henne också. Hon står helt enkelt inte ut med att acceptera sakernas tillstånd. Det är faktiskt ganska ovanligt att folk blir utkastade ur rätten för ett skattemål. Om man tänker sig hur många rättegångar det har varit om betydligt viktigare saker som dom allra flesta inblandade har lyckats stå ut med utan att lyckas bli utkastade.

Jag tror fortfarande på folie a deux. En sorts delad psykos. Det är vi mot världen, typ...

Vad som är så förvånande är att hon uppenbarligen är så känslomässigt involverad. Och på ett sånt sätt att hon lyckas tappa fattningen, störa rättegången, och bli utkastad. Jag trodde hon hade insett vid det här laget vad DrBrasa är för en typ, och försökt göra sig av med honom. Det här visar ju att hon ingenting har lärt, och att ingen förändring har skett. DrBrasa pissar på vakterna, DrÅsa pissar på rättsystemet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Folie_%C3%A0_deux
Citera
2013-10-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Det är inte brist på självbehärskning om agerandet är överlagt. T.ex. för att stärka dr Brasa i att hålla henne utanför. Genom att göra så här visar hon att hon står på hans sida. Han kan hålla käft. Hon kan då fortsätta gå ut i media och säga att hon själv är helt oskyldig, och att han förmodligen också är det eftersom han dömts på anekdotisk bevisföring.

Intressant nytt processuellt begrepp hon lanserar.

Ännu intressantare är vilka konsekvenser det kan få för henne på kort respektive lång sikt.
Citera
2013-10-01, 15:03
Medlem
I denna länk från aftonbladet så har Brasa hotat en vakt på fängelset. Kan vi se fram emot en rättegång här också `???

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17027598.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in