Citat:
Ursprungligen postat av
Magneticsystem
[/b]
Fetingen.. är det bara jag som inte fått den uppgiften/missat det inlägget? Har han alltså själv sagt att han använt mammans bil på natten? Varför har han då isf över huvudtaget ringt DB och FH?? då kunde han ju kört därifrån själv.. eller missförstår jag?
Det står i tråden att AJ åkt MC till Ida och senare tagit mammans bil under natten. En fågel har nu viskat till mig att denna uppgift kommer från AJs närmaste vänkrets. Det betyder givetvis inte att den är sann. Men varför ljuga om att man åkt bil om man haft MC? Jo, men MCn stod ju kvar kanske någon kontrar. Problemet är bara det att det är samma källa som säger att mc:n stod kvar som säger att AJ tog bilen. Så vitt vi vet har ingen annan sett MCn på plats och allt tyder på att AJ velat hålla sig borta, så varför lämna kvar MCn och gå hem till mamma för att ta hennes bil. Självklart har det blivit ett missförstånd här. MCn har varit hos mamma tills morgonen, eller nära mamman.
Lägg därtill att polisens intresse för MCn bara kan förklaras om de tror att det finns spår i den. Om AJ lämnat MCn kvar på BP och åkt med DB, varför skulle man då tro att han lagt något kontaminerat i MCn?
Om han nu åkt MC från BP, varför då ljuga om att han tagit bilen? Förmodligen för att bilen rent fysiskt saknades på Bangårdsgatan. Det kan till och med vara så att han ljuger för sin egen mamma och även därför undviker att ljuga om bilen.
Att han ringer efter DB kanske inte har så mycket med bilbehov att göra utan mer på att han har behov av allmän hjälp.
Jag är medveten om att jag spekulerar, men hypoteser är aldrig farliga om de går att motbevisa. Min hypotes om skon går till exempel att motbevisa om Ida inte haft en sådan sko. Min teori om stickskador i örngottet kan vem som helst pröva genom att använda kniv på ett hängande tygstycke. Min teori om att MCn använts verkar troligt att jag delar med polisen och att han använt mammans bil har jag än så länge morotstöd för.
Alla mina frågor ovan handlar ytterst om kniven. Jag funderar över var den finns och då behöver jag en uppfattning om hur kniven kan ha transporterats. Genom att skriva mina teorier här för jag dem i bästa fall prövade och kan jag lägga bort något alternativ så är jag bara glad för det.