2013-08-30, 13:30
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shidev
Ja tror alla 3 va på plats från början..ja tror pt:s samtal utlöste bråk mellan killarna (svartsjuka) och att i*a råkade få sig några smällar....

Kan det vara så att AJ inte är ensam om att vara mördare?
Citera
2013-08-30, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shidev
Ja tror alla 3 va på plats från början..ja tror pt:s samtal utlöste bråk mellan killarna (svartsjuka) och att i*a råkade få sig några smällar....

Tror du att AJ alltid bjöd in sina polare när han ville spinna på en ung tjej?
Citera
2013-08-30, 13:35
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Den kanske inte är spräckt, jag har tagit del av ett intressant scenario via PM.
AJ/Ida har ett hetskt samtal där PT hotar med att ta livet av AJ ihop med sina polare.
Efter avslutat samtal ringer AJ till DB som hämtar FH och åker iväg för att möta upp.
Ida stämmer i bäcken mot fegisen AJ som drar när PT är på ingång och bråk uppstår.
AJ slår ihjäl Ida under tiden DB/FH kommer på plats, och paniken är ett faktum.

På så sätt behöver historien om hotbilden inte vara osann, utan fullt realistisk, men utan "happy ending", förutom för PT vars släktingar han är skyldig ett livstidsstraff för att di höll honom borta...

Alla tre är kanske på ett eller annat sätt delaktiga i mordet? Om DB och FH är i lägenheten när I*a mördas bör brottsrubriceringen kanske vara en annan? (Har inte tillgång till min juridiskt kunnige vän nu.)
Citera
2013-08-30, 13:40
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Tror du att AJ alltid bjöd in sina polare när han ville spinna på en ung tjej?

DB och FH kanske skulle lämna sprit när de råkade bli inblandade i ett mord.
Citera
2013-08-30, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Alla tre är kanske på ett eller annat sätt delaktiga i mordet? Om DB och FH är i lägenheten när I*a mördas bör brottsrubriceringen kanske vara en annan? (Har inte tillgång till min juridiskt kunnige vän nu.)

I det tänkta scenariot sker mordet innan DB/FH är på plats. Då stämmer brottsrubriceringen.
Citera
2013-08-30, 14:03
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
I det tänkta scenariot sker mordet innan DB/FH är på plats. Då stämmer brottsrubriceringen.

Skulle DB och/eller FH ha varit uppe i lägenheten? Jag tror att iallafall en av dem var det.
Citera
2013-08-30, 14:05
Bannlyst
Citat:
Skulle DB och FH ha varit uppe i lägenheten? Jag tror att iallafall en av dem var det.

Lämpligtvis.
Var det ett hot stannade nog en kvar där nere som vakt...och med telefonen påslagen.
Den andre hjälper till att bära ner Ida.

EDIT: Därav hade man bråttom iväg ifall PT+anhang ämnade dyka upp, och städade inte efter sig.
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-08-30 kl. 14:19.
Citera
2013-08-30, 14:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Eller om det var så att Id@ ville att AJ skulle åka hem för att hon "skulle lägga sig" så AJ ringde DB och FH för att hämta honom.
AJ ville inte sluta på detta viset så han och DB fortsatte att dricka i lägenheten. Han försökte få Ida att dricka mera. Hon ville inte utan gick ut i köket för att diska.

FH som inte var så berusad tyckte AJ och DB var så där tråkigt berusade så han gick ut i köket till Ida.
Man behöver knappt vara Einstein för att begripa att det inte krävdes sexuella aktiviteter vid diskbänken för att AJ skulle tappa fattningen när han kommer ut i köket.

Inte mig med att hon kränkt honom med att inte få efterrätt när han bjudit på middag. Hon ringde dessutom och flirtade med PT. Och allt släppte för AJ när hon hade ett mysigt, kanske förtroligt samtal med FH istället för riddaren själv.

Fritt tagit från luften som ett scenario, bland andra hundratals möjliga.
Citera
2013-08-30, 14:31
Medlem
Citat:

Tror du att AJ och Id@ började bråka för att det tog så lång tid innan SPRITEN kom?
Citera
2013-08-30, 15:33
Medlem
Ellan1305s avatar
Jag tror DB är mer inblandad än vad det uppenbarligen finns bevis för. Exakt vad som skett tänker jag inte försöka gissa, men jag är övertygad om att alla tre är mer inblandade än bara "kört AJ i sin bil" och liknande. Jag tror inte DB borde ha blivit frisläppt, därav min tanke att det inte finns tillräckligt med bevis.

Men, det finns så klart inga belägg för det, bara ren gissning från min sida.
Vem vet, han kanske bara hade otur den kvällen (att bilen blev stulen och övrigt som vi varit inne på).
Citera
2013-08-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA har uppdaterat.

Uppenbarligen brydde sig TR inte om försvarets invändning.
enligt säker källa kommer rättegång hållas senast 30/9, polisen har tydligen många ess i armen.
Citera
2013-08-30, 16:17
Medlem
Citat:
Den kanske inte är spräckt, jag har tagit del av ett intressant scenario via PM.
AJ/Ida har ett hetskt samtal där PT hotar med att ta livet av AJ ihop med sina polare.
Efter avslutat samtal ringer AJ till DB som hämtar FH och åker iväg för att möta upp.
Ida stämmer i bäcken mot fegisen AJ som drar när PT är på ingång och bråk uppstår.
AJ slår ihjäl Ida under tiden DB/FH kommer på plats, och paniken är ett faktum.

På så sätt behöver historien om hotbilden inte vara osann, utan fullt realistisk, men utan "happy ending", förutom för PT vars släktingar han är skyldig ett livstidsstraff för att di höll honom borta...
mycket intressant å trovärdigt scenario. att de redan vart på väg dit för att hjälpa AJ att fajtas mot PT å hans vänner. å istället för å slåss har de lycka bli inblandade i ett mord som skett när de vart på väg för att backa upp en fight.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in