2013-10-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Ja fast hans tilltalsnamn är Jonas.

73*428-*477, Namn:W*sterlund, L*rs J*nas P*ntus. Adress: Villavägen 180, 137 38 VÄSTERHANINGE.
Senast redigerad av kuduro 2013-10-01 kl. 10:44. Anledning: glömde stjärnor
Citera
2013-10-01, 10:42
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Det är väl in ovanligt, finns många tjejer som är ihop med killar som är lite knepiga, dom älskar den goda sidan av killen. Varför försöker du få det att se ut som att BO skulle ha gjort något fel ? Är det rent allmänt hat du har mot kvinnor ?

Klart han har mördat sina barn, finns knappast någon tvekan om det förutom för vissa som alltid försvarar GM när dom hatar kvinnor!!

Brottsoffret har ingen skuld i det hela!
Jag tror inte det funnits några tecken på att GM var ett psykbryt till den kalibern han faktiskt visade sig vara. Visserligen smått kontrollerande att inte låta sin fru gå ut på krogen, men det är ju ett rätt långt steg till att kallblodigt mörda sina egna barn. Tråkigt att det finns tomtar som tar GMs sida och skuldbelägger brottsoffret, men det finns ju idioter av alla slag.
Citera
2013-10-01, 10:43
Medlem
"Flickan lyckades trots det ta sig ut och larma grannar om vad som hänt.
Men pojkarna brann inne.
– Flickan stod utanför *huset och skrek förtvivlat, det var fruktansvärt att se, sa grannen Marie, 37, till *Aftonbladet i går."

Inte bara två fruktansvärda mord pappan begått, han har oxå sett till att dottern fått bevittna hur hennes bröder brinner inne. Denna syn kommer hon få leva med resten av sitt liv...
Finner inga ord! Bland de värsta brott jag någonsin läst om!
Lider med hela familjen
Hoppas bra kort kommer på GM, han ska hängas ut!!
Citera
2013-10-01, 10:46
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaxMaja
Om pojkarna låg nere så svimmade de säkert av pga röken ganska fort men om hon låg uppe så höll hon sej vid medvetande längre...Kanske vaknade hon av att pappan spikade igen fönstren..

Har via min utbildning x antal år sedan lärt mig det är tvärtom, man ska krypa vid brand, för att få luft, vid rökigt utrymme/brand, har jag fel kanske? Blev osäker nu
Citera
2013-10-01, 10:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Har via min utbildning x antal år sedan lärt mig det är tvärtom, man ska krypa vid brand, för att få luft, vid rökigt utrymme/brand, har jag fel kanske? Blev osäker nu

Det är vad jag lärt mig med och vad ungarna fick lära sig i skolan.

Jag undrar ännu HUR flickan tog sig ut.
Citera
2013-10-01, 10:51
Medlem
Maloms avatar
Citat:
"Flickan lyckades trots det ta sig ut och larma grannar om vad som hänt.
Men pojkarna brann inne.
– Flickan stod utanför *huset och skrek förtvivlat, det var fruktansvärt att se, sa grannen Marie, 37, till *Aftonbladet i går."

Inte bara två fruktansvärda mord pappan begått, han har oxå sett till att dottern fått bevittna hur hennes bröder brinner inne. Denna syn kommer hon få leva med resten av sitt liv...
Finner inga ord! Bland de värsta brott jag någonsin läst om!
Lider med hela familjen
Det är ett synnerligen osmakligt brott och jag följer tråden med ett växande illamående.
Jag håller fullständigt med dig, men jag skulle kunna tänka mig att utelämna "ut" i din sista mening.
Citera
2013-10-01, 10:52
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:

Det har förekommit olika kort i tråden på GM, medans den ena bilden är en anställd på företaget som jag tror bär glasögon, OBS! det är inte GM! den andra bilden är GM,ståendes vid ett fönster med vit lampa bredvid sig, och svart-vit tröja, pm:a mig om ni vill ha bild på GM.

100% Säker källa här~men jag vill inte lägga det i tråden igen med risk för att bli bannad igen!
Citera
2013-10-01, 10:53
Medlem
Jag har en vän som varit tillsammans med en man som har nån slags psykisk diagnos men som kan vara normal i flera år innan det visar sej.
Hans föräldrar visste om det men sa aldrig något och hon hann skaffa två barn med honom innan hon upptäckte det.
Jag har träffat honom innan han blev "konstig" och man märkte inte nåt konstigt med honom.

Jag tror nog att det är svårt att förutse en sådan fruktansvärd händelse för jag kan inte ens förstå att en pappa kan göra nåt så vidrigt.

I vårt samhälle så sköt en man sin bebis på 2-3 mån, sin 2 åring samt mamman.
Han tuttade på huset och tog sitt liv. Hennes två barn sedan tidigare var på skolan så de överlevde.

Men att stänga in barnen och tända på och att fly från platsen är ju om möjligt än jävligare...
Citera
2013-10-01, 10:54
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Helt korrekt. Jag sommarjobbade på färja och vi hade regelbundna säkerhetsövningar och när det gällde brand så fick vi lära oss att krypa så nära golvet som möjligt för att undvika den giftiga röken så gott det går.

Fruktansvärt brott f.ö. och jag lider sannerligen med dottern som utsatts för ett enormt trauma.
Citera
2013-10-01, 10:56
Medlem
KuKluxKlans avatar
Allt annat än livstids fängelse är helt otänkbart i detta fall.
Citera
2013-10-01, 10:57
Medlem
Citat:
Det har förekommit olika kort i tråden på GM, medans den ena bilden är en anställd på företaget som jag tror bär glasögon, OBS! det är inte GM! den andra bilden är GM,ståendes vid ett fönster med vit lampa bredvid sig, och svart-vit tröja, pm:a mig om ni vill ha bild på GM.

100% Säker källa här~men jag vill inte lägga det i tråden igen med risk för att bli bannad igen!

Jag tycker att den bilden är lik hans bebis bild från FB och även de omkomna pojkarna så det kan nog stämma.
Citera
2013-10-01, 10:57
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuduro
73*428-*477, Namn:W*sterlund, L*rs J*nas P*ntus. Adress: Villavägen 180, 137 38 VÄSTERHANINGE.

På Villavägen 180 är han inte skriven längre. Gissningsvis deras gemensamma tidigare adress.

Vad jag undrar över är att om han (enligt Aftonbladet) startat ett nytt liv med kvinnan, som var han älskarinna, hur kommer det sig att han hyrde ett hus helgvis för att umgås med barnen?

Antingen var det inget seriös förhållande där han ville introducera barnen men dock hade han ju ett nytt barn med henne = barnens halvsyskon.

Han verkar ju vara skriven på sitt företags adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in