2013-10-01, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Rättspsykiatrisk vård blir det bara om han anses lidit av en "allvarlig psykisk störning" vid brottstillfället. Bevisen pekar mot att han INTE led av detta. Han var beräknande och planerade mordet iskallt (reglade dörren och skickade sms till barnens mamma) vilket man inte är i stånd att göra när man lider av en "allvarlig psykisk störning".

Joodå, det kan man visst det, även om man är psykotisk kan man planera.
Citera
2013-10-01, 10:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Inget ont om mamman. Det jag inte tror på är att han inte skulle gett dåliga vibbar tidigare. Visst, en skilsmässa kan säkert få en och annan att tappa fotfästet men därifrån till att så utstuderat, så grymt mörda sina egna barn? Nej, det finns inte...
"Inget ont om mamman"???
Citat:
Då är det lite svårt för mig att tänka mig att en "sund och normal" kvinna skaffar inte bara ett utan 3 barn med honom.
Att tänka sig att någon är något annat än "sund och normal" kallar jag ont om personen.

Jag ser inget konstigt i att en kvinna kan skaffa sig tre barn med en man som efter skilsmässan helt tappar fattningen. Det har hänt vid flera tillfällen.
Citera
2013-10-01, 10:05
Medlem
Ok, så när han "blev sur kunde han bli väldigt sur"....Tippar på instabil emotionell personlighetsstörning med svart/vitt tänkande, empatistörning och extrem långsinthet som är vanligt hos folk med psykiska problem, kanske impulskontrollsproblem därtill eller så är han så pass korkad att han inte tänkt tanken att hans "ljuva hämd" också drabbar t ex hans egen mamma som lär skämmas som en hund och mår skit och att det samma gäller hans övriga barn...
Citera
2013-10-01, 10:06
Medlem
Angående att han har varit skriven på Huggarvägen 45, avser fastighetsbeteckningen våning 2? Någon som vet säkert?
Citera
2013-10-01, 10:07
Medlem
Citat:
Inget ont om mamman. Det jag inte tror på är att han inte skulle gett dåliga vibbar tidigare. Visst, en skilsmässa kan säkert få en och annan att tappa fotfästet men därifrån till att så utstuderat, så grymt mörda sina egna barn? Nej, det finns inte...

Hon har tydligen lämnat honom då det uppdagades att han var otrogen och att älskarinnan blev gravid. Men den händelsen var nog bara toppen på ett isberg tror jag, men det som fick bägar´n att rinna äver...
Citera
2013-10-01, 10:09
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Inget ont om mamman"???

Att tänka sig att någon är något annat än "sund och normal" kallar jag ont om personen.

Jag ser inget konstigt i att en kvinna kan skaffa sig tre barn med en man som efter skilsmässan helt tappar fattningen. Det har hänt vid flera tillfällen.

Och jag står för det jag skrivit till skillnad från dig. Ja tyvärr så tror jag att mamman grovt missbedömt Lars Jonas (så som en del på FB missbedömer dig och låter sig luras att du är helylle), och som hon nu har fått en oerhörd bestraffning för. Lider med henne och övrigt släkt givetvis.
Citera
2013-10-01, 10:10
Medlem
Citat:

Det är väl in ovanligt, finns många tjejer som är ihop med killar som är lite knepiga, dom älskar den goda sidan av killen. Varför försöker du få det att se ut som att BO skulle ha gjort något fel ? Är det rent allmänt hat du har mot kvinnor ?

Klart han har mördat sina barn, finns knappast någon tvekan om det förutom för vissa som alltid försvarar GM när dom hatar kvinnor!!

Brottsoffret har ingen skuld i det hela!
Citera
2013-10-01, 10:11
Medlem
Rebellion79s avatar
The riddle , ditt resonemang är helt tokigt.
Hur kan det på något sätt vara kvinnans fel att hon skaffade barn med den här mannen?
Det är ju inte som att det står i pannan på de här männen när kvinnorna träffar dem, att de är kommer en dag göra något helt vansinnigt sjukt....

Många människor, både kvinnor och män faller för fel partner.
Det är bara så det är.

Människor kommer inte med facit, eller med en varnings text alla gånger, och även om folk efter att saker har inträffat skriver eller säger att de borde förstått, inklusive mig, att det borde ha sett att det skulle ske, så kan man sällan förutse händelser eller människor ändå.
Särskilt inte sådana här händelser...

Människan är kapabel till att göra de mest hänsynslösa saker, det visar livet oss gång på gång, människan är också kapabel till fantastiskt fina saker, värt att komma ihåg även om det händer väldigt mycket tragiskt omkring oss.
Citera
2013-10-01, 10:11
Medlem
Citat:
Och jag står för det jag skrivit till skillnad från dig. Ja tyvärr så tror jag att mamman grovt missbedömt Lars Jonas (så som en del på FB missbedömer dig och låter sig luras att du är helylle), och som hon nu har fått en oerhörd bestraffning för. Lider med henne och övrigt släkt givetvis.

Uppenbarligen så trodde ju ingen att han skulle mörda sina barn, så vad är din poäng ? BO har ingen skuld i det hela!!
Citera
2013-10-01, 10:15
Medlem
Citat:
Som sagt, kräk finns det många av, helt riktigt. Men den här är nånting annat, mycket mycket värre. Som tur är är såna här väldigt ovanliga.

Ja men kräken kan gå det där steget längre bevisligen!! Men att som du hela tiden försöka få till att BO skulle ha skuld i det hela är bara patetiskt!
Citera
2013-10-01, 10:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är inte att stå för vad man skrivit när man ena stunden skriver "Då är det lite svårt för mig att tänka mig att en 'sund och normal' kvinna skaffar inte bara ett utan 3 barn med honom", och i nästa stund skriver "inget ont om mamman". Det är ingen som låter sig luras att du är helylle iaf.

Mamman är ett brottsoffer, utsatt för ett av de värsta brotten man kan utsättas för. Hon behöver stöd, inte dras i smutsen.
Citera
2013-10-01, 10:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Uppenbarligen så trodde ju ingen att han skulle mörda sina barn, så vad är din poäng ? BO har ingen skuld i det hela!!

Bry dig inte om TheRiddles svar till Q. Det handlar om att kasta skit på Q inte på BO. Vad Q nu än kommer skriva så kommer TheRiddle svara tvärtemot, samt slänga in något moget "Dum i huvudet" och antagligen en sån här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in