2013-10-01, 20:16
Medlem
AdVeritass avatar
Ett troligt scenario är ju givetvis att GM kommer att dömas till rättspsykiatrisk vård. Väl där kommer förmodligen psykiatriker, psykologer och övrig personal att testa sina teorier och metoder för att för att göra barnamördaren "frisk". Den sinnessjuke uppfattar nog snabbt vad som uppskattas och spelar snart med i spelet. Jämför med Quick-fallet där åklagare Kvast fortfarande tror på mytomanens fantasier.

Om Jonas Westerlund bevisligen är skyldig och om det är starka beslutsfattare så är det väl lämpligt med förvaring i fast paviljong, på livstid - för att skydda hederliga medborgare.
Citera
2013-10-01, 20:20
Medlem
Doftliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Har du sett att hon har gjort det ?
Hon har uppdaterat sidan och har svarat på kommentarer.
Citera
2013-10-01, 20:22
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftlilja
Hur faan kan man hänga på facebook när man precis förlorat två barn?? Tänker på mamman. Verkar inte helt 100.

Det är inte första gången här på Flashback som nån hänger på Facebook när man tror att de ska ligga i fosterställning på golvet och kvida efter att ha förlorat sitt barn.
Men de finns alltid de som går in och förklarar att man hanterar sorg olika. Kanske fyller vänner där nån viktig funktion som förr fylldes irl?
Jag vet bara att det känns konstigt för mej.
Citera
2013-10-01, 20:25
Medlem
Om telefonen är nedlusad med journalister så är väl facebook ett ypperligt sätt att kommunicera med nära o kära.
Och nej - hon kan inte ligga och kvida under ett täcke, hon är morsa till ett levande traumatiserat barn. Då biter man ihop.
Citera
2013-10-01, 20:27
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doftlilja
Hon har uppdaterat sidan och har svarat på kommentarer.

Hon har äldre barn som skriver öppet om sorgen på Facebook. De har förlorat sina småbröder. Hon kanske gör det för att det är viktigt för dem? Förutom sin egen sorg har mamman både den 7-åriga dottern och sina äldre barn att finnas till för.
Citera
2013-10-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdVeritas
Ett troligt scenario är ju givetvis att GM kommer att dömas till rättspsykiatrisk vård. Väl där kommer förmodligen psykiatriker, psykologer och övrig personal att testa sina teorier och metoder för att för att göra barnamördaren "frisk". Den sinnessjuke uppfattar nog snabbt vad som uppskattas och spelar snart med i spelet. Jämför med Quick-fallet där åklagare Kvast fortfarande tror på mytomanens fantasier.

Om Jonas Westerlund bevisligen är skyldig och om det är starka beslutsfattare så är det väl lämpligt med förvaring i fast paviljong, på livstid - för att skydda hederliga medborgare.

Ang det (av mig) fetade: Vilket lagrum skulle man stödja sig på då, menar du?
Citera
2013-10-01, 20:31
Medlem
loverlians avatar
Det här odjuret har troligen funderat länge på vad som är det värsta sättet att straffa modern på.Han tog det käraste hon hade. Att han förlorade allt själv spelade ingen roll då han troligen tyckte att han redan gjort det genom att hon vägrade ta tillbaka den otrogne knösen. Allt började säkert gnaga i honom och ju mer tiden gick desto mer desperat blev han. Tror nog han gick och tänkte länge på detta innan han gjorde slag i saken. Att han slutat tänka,känna normalt är ju uppenbart. I min vilda spekulation vill jag mena att denna person är säkert så sjuk att han resonerat som så att tar jag barnen ifrån henne har jag visat henne att om jag t.o.m kan offra dom måste hon förstå att jag älskar henne.
Att han inte tog livet av sej själv tycker jag också visar på att han fortfarande har hopp om att hon kanske kommer tillbaka. Han tycker han är offret!
Citera
2013-10-01, 20:41
Medlem
Cinnabars avatar
Jag tror faktiskt inte att ondska ligger bakom detta, utan sjukdom, psykos, efter långs tids känslomässig stress.

Jag tror (än så länge) inte heller att gm är en psykopat. Han och frugan var oense, tjafsade om att gå ut eller inte, han är otrogen yada, yada. Sådant händer i många, många familjer, däremot brinner barnen sällan upp. Han blev sjuk, tokig i skallen. Handlingen är inte försvarbar på något vis, för den som till äventyrs tror att jag tycker det. Tycker att de som ropar på hämnd och brinna i helvetet kan tagga ned lite tills man vet hur gm egentligen mår. Han har ju helt låtit säkringarna brinna av.

Ja visst kan det här ha varit för att hämnas på frun. Efter skilsmässan slog det slint för honom, totalt. Jag tror att han för resten av sitt liv kommer att lida något otroligt, och han är en solklar kandidat för självmord eller destruktivitet. Om det nu kan glädja några blodtörstiga härinne. Jag tycker mer synd om alla i denna otroliga tragedi, det är liksom för stort och omfattande när barn får sätta till livet, för att det ska finnas utrymme för hatiska känslor. Man blir ju helt slut som människa när oskyldiga barn dödas.

Jag tror att det är något helt annat när en person ger sig på sin partner, ger man sig på sina barn, då är man sjuk.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-01 kl. 20:47.
Citera
2013-10-01, 20:42
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Det är inte första gången här på Flashback som nån hänger på Facebook när man tror att de ska ligga i fosterställning på golvet och kvida efter att ha förlorat sitt barn.
Men de finns alltid de som går in och förklarar att man hanterar sorg olika. Kanske fyller vänner där nån viktig funktion som förr fylldes irl?

Du kan inte tänka dig att någon av hennes vänner upplyst henne om att bilder på hennes barn lagts upp här ifrån hennes facebook??? Det kan ju vara anledningen att hon ändrat sin sida och tagit bort bilder.

Känns det mindre konstigt för dig nu?
Citera
2013-10-01, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Det här odjuret har troligen funderat länge på vad som är det värsta sättet att straffa modern på.Han tog det käraste hon hade. Att han förlorade allt själv spelade ingen roll då han troligen tyckte att han redan gjort det genom att hon vägrade ta tillbaka den otrogne knösen. Allt började säkert gnaga i honom och ju mer tiden gick desto mer desperat blev han. Tror nog han gick och tänkte länge på detta innan han gjorde slag i saken. Att han slutat tänka,känna normalt är ju uppenbart. I min vilda spekulation vill jag mena att denna person är säkert så sjuk att han resonerat som så att tar jag barnen ifrån henne har jag visat henne att om jag t.o.m kan offra dom måste hon förstå att jag älskar henne.
Att han inte tog livet av sej själv tycker jag också visar på att han fortfarande har hopp om att hon kanske kommer tillbaka. Han tycker han är offret!

Tillbaka när han muckar om 25 år ?
Citera
2013-10-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
när man är riktigt chockad ,då kan man göra en massa konstiga saker som inte andra kan förstå,tro mig jag vet...
Citera
2013-10-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Hon har äldre barn som skriver öppet om sorgen på Facebook. De har förlorat sina småbröder. Hon kanske gör det för att det är viktigt för dem? Förutom sin egen sorg har mamman både den 7-åriga dottern och sina äldre barn att finnas till för.
vad heter dom äldre barnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in