Citat:
Ursprungligen postat av
Kickex
Jag oroar mig lite för att bara samma möjligheter till customisation finns i MP som i SP.
Skulle gilla ett betydligt större utbud så inte alla ser likadana ut. Hattar vore också fett.
Det finns ett mycket större utbud i Online, t ex har de i online lagt till mycket mer kläder, samt att man kan köpa smycken och även, om man är lagd åt det hållet, sminka sig.
När man rånar en butik så behöver man planera mycket mer än vad man behöver i singleplayer, att använda en mask är ett måste, samt en bra getawaycar för att kunna undkomma snuten.
När man gjort detta och är bortom deras synhåll så tar man av sig masken och man får minus en stjärna i wanted-level, förutom om man endast har 1 stjärna.
Rånar man sedan en butik nära inpå första rånet så får man ytterligare en stjärna i wanted-level.
T ex om man fick en första gången så får man två nästa osv, så det är inte bara att köra runt och råna butiker hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrWilson
För helvete vad jag kommer välja John Marston som förälder.
Så jävla taggad man är. Undrar utifall man kan ta sig an "kontrakt" från andra spelare att döda en viss spelare som förått dem och få pengar för det? Det här med att man lär kunna dela pengar mellan spelare pekar på att det bör kunna gå. Kanske inte som en kodad spelmekanik men som en grej man kunde göra från spelare till en annan spelare. Exempel:
Spelare 1: "Du där, Kan du döda (Nickname)? Han förådde oss under vårat senaste bankrån
och stack med bytet! Du får $20 000 för besväret om du dödar honom. Om han fortfarande har bytet från rånet på fickan och du återlämnar det till oss så får du vara med och dela på bytet."
Spelare 2: "Inga problem, Han är så gott som död redan."
Jag tänkte mig något i den stilen. Låter det som en bra idé?
Enligt GTA V o'clock kan man sätta bounty på andra spelare.