2013-09-30, 22:21
Medlem
Jag "tror" att i en psykotiskt hjärna så har han redan bilden klar för sig - han lämnade barnen ensamma en stund när dom somnat efter nattsagostunden, tog en biltur och kom hem när huset stod i lågor. Han fick en traumatisk chock, kastade sig i bilen och bara for .... sedan när han insåg att barnen förmodligen tänt ett ljus som ramlat på golvet. Ville han inte leva längre ...
Citera
2013-09-30, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag "tror" att i en psykotiskt hjärna så har han redan bilden klar för sig - han lämnade barnen ensamma en stund när dom somnat efter nattsagostunden, tog en biltur och kom hem när huset stod i lågor. Han fick en traumatisk chock, kastade sig i bilen och bara for .... sedan när han insåg att barnen förmodligen tänt ett ljus som ramlat på golvet. Ville han inte leva längre ...
Han har erkänt mordbrand: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17567345.ab
Citera
2013-09-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Kvinnor gillar lite farliga och spännande killar. Det har jag hört från ett flera damer genom åren. Be careful what you wish for.

Sen tror jag inte GM kommer att ta livet av sig. En fullblodspsykopat (en sån som skickar SMS med Hämden är ljuv" medans hans barn brinner upp) tar väl inte livet av sig? Avsaknad av empati och den total fokusen på sig själv gör nog att han inte har nån ångest alls utan bara försöker klara sig i den nuvarande situationen så gott han kan. Sen hittar han några andra spänningssökande kvinnor medans han sitter inne och gör dom med barn. Slutligen kommer han ut igen om 10 år och kanske bränner han då upp dom nya barnen.

Benägen att hålla med. Han är ingen självmordskandidat - han är snarast en kameleont. Anpassningsbar typ. En fullblodsegoist.
Citera
2013-09-30, 22:31
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Expressen erfar att mannen kort innan branden skickade ett sms till sin exfru, barnens mamma, med texten:

"Hämnden är ljuv".

http://www.expressen.se/nyheter/pappan-smsade-exfrun-fore-branden/

Indirekt ett erkännande.

Det finns baske mig inga ord för vad han har gjort!!!
Citera
2013-09-30, 22:31
Medlem
Finns en del saker jag reagerar på.

Trots två avlidna barn så finns det ingen församling eller förskola/skola i hela Haninge kommun som annonserat om minnesstund.

Jag vet själv att det hållits minnesstunder för betydligt mindre saker i Haninges barnomsorg- och skolvärld.

Dalarö kyrka ligger nära brottsplatsen men tyst som i graven där. Liksom i Västerhaninge kyrka, där mamman skall bo, enligt denna tråd.

Om både den misstänkta mannen och mamman bodde i Västerhaninge tillsammans borde rimligen barnen finnas inom barnomsorgen där, men inte ett dyft om minnesstund på Haninge.se.

Kan mamman ha bott någonannanstans än i Haninge kommun och haft barnen på andra ställen än Haninge?
Citera
2013-09-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han har erkänt mordbrand: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17567345.ab

Finns det fler källor än aftonbladet som bekräftar detta?
Citera
2013-09-30, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philliam

Trots två avlidna barn så finns det ingen församling eller förskola/skola i hela Haninge kommun som annonserat om minnesstund.

Jag vet själv att det hållits minnesstunder för betydligt mindre saker i Haninges barnomsorg- och skolvärld.

Dalarö kyrka ligger nära brottsplatsen men tyst som i graven där. Liksom i Västerhaninge kyrka, där mamman skall bo, enligt denna tråd.

Om både den misstänkta mannen och mamman bodde i Västerhaninge tillsammans borde rimligen barnen finnas inom barnomsorgen där, men inte ett dyft om minnesstund på Haninge.se.

Kan mamman ha bott någonannanstans än i Haninge kommun och haft barnen på andra ställen än Haninge?
Lämna mamman utanför. Det är inte intressant var barnomsorgen fanns.
Citera
2013-09-30, 22:39
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Stockholm fastighetsfilm AB hade, enligt allabolag.se år 2012 en anställd. Tittar man på Stockholm fastighets hemsida finns det under referenser bilder på montering. En av bilderna där kommer också upp om man googlar J*nas W Stockholm fastighetsfilm.

https://www.google.se/search?client=ms-android-samsung&hl=sv-SE&biw=640&bih=134&tbm=isch&sa=1&ei=id9JUujPKYXZtQ bK8IEY&q=Jonaswesterlund+Stockholm+fastighetsfilm& oq=Jonaswesterlund+Stockholm+fastighetsfilm&gs_l=m obile-gws-serp.3..30i10.28222.37012.0.38533.5.5.0.0.0.0.325. 1231.2-4j1.5.0....0...1c.1.27.mobi le-gws-serp..0.5.1227.m5KXxp4Zzt4#biv=i%7C1%3Bd%7Caeu5pJD b54OmFM%3A
Citera
2013-09-30, 22:39
Medlem
Citat:

Ingen officiell minnestund i Dalarö kyrka, men folk kunde "tända ljus" om de ville.
De inblandade kommer ju inte ifrån Dalarö, och ingen vet vilka de är egentligen.

Vart hör barnen hemma egentligen? Haninge eller Västerhaninge? Jag får ingen ordning på alla kvinnor i GMs liv...
Citera
2013-09-30, 22:42
Medlem
Vad mamman och barnen behöver just nu är trygga förstående människor, kompetent omsorg och lugn och ro omkring sig.

Få bearbeta det svåra i sin takt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.T.N
Stockholm fastighetsfilm AB hade, enligt allabolag.se år 2012 en anställd. Tittar man på Stockholm fastighets hemsida finns det under referenser bilder på montering. En av bilderna där kommer också upp om man googlar J*nas W Stockholm fastighetsfilm.

https://www.google.se/search?client=ms-android-samsung&hl=sv-SE&biw=640&bih=134&tbm=isch&sa=1&ei=id9JUujPKYXZtQ bK8IEY&q=Jonaswesterlund+Stockholm+fastighetsfilm& oq=Jonaswesterlund+Stockholm+fastighetsfilm&gs_l=m obile-gws-serp.3..30i10.28222.37012.0.38533.5.5.0.0.0.0.325. 1231.2-4j1.5.0....0...1c.1.27.mobi le-gws-serp..0.5.1227.m5KXxp4Zzt4#biv=i%7C1%3Bd%7Caeu5pJD b54OmFM%3A

Fast det finns flera bilder med olika personer på firmans hemsida, samt att den där personen ser ut att vara 20-30. Sen har någon i tråden redan avfärdat dessa bilder som bild på GM.
Citera
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:

Barnen har knappt hunnit kallna ännu! Lugn! De mördades under natten till igår, mördaren greps så sent som idag. Det är ej officiellt vilka som är inblandade och kanske inte heller blir det. Det är inget konstigt att det inte ordnats minnesstunder odyl. Speciellt inte i ett så tidigt skede.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in