2013-09-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Du verkar vara naiv, såklart är det våldtäktsmannens fel men det är ingen anledning till att gå naken på stan.

Låt säga du ska gå över gatan på ett övergångsställe, med din logik behöver du inte se dig för eftersom det är bilistens fel om du blir påkörd?

aha så män som våldtar gör det för att de inte hinner bromsa? De är alltså helt hjälplösa? deras kroppar gå på som maskiner, hjärnorna kopplar ur?

Inte lite fördomsfullt om män.

Och om nu liten klädsel/ nakenhet varit den triggande anledningen till att mäns "automatiska" våldtäktsbeteende slår in, skulle inte då badstränder vara fullkomligen livsfarliga för kvinnor?

Nå? hur står det till med logiken?
Citera
2013-09-30, 17:20
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
aha så män som våldtar gör det för att de inte hinner bromsa? De är alltså helt hjälplösa? deras kroppar gå på som maskiner, hjärnorna kopplar ur?

Inte lite fördomsfullt om män.

Och om nu liten klädsel/ nakenhet varit den triggande anledningen till att mäns "automatiska" våldtäktsbeteende slår in, skulle inte då badstränder vara fullkomligen livsfarliga för kvinnor?

Nå? hur står det till med logiken?
ja vad ska jag svara på det självklart så finns det män som har dålig impulskontroll det är väl inga nyheter och att just våldtäktsmän saknar lite spärrar borde väl inte komma som en överraskning
Citera
2013-09-30, 17:27
Medlem
Citat:
ja vad ska jag svara på det självklart så finns det män som har dålig impulskontroll det är väl inga nyheter och att just våldtäktsmän saknar lite spärrar borde väl inte komma som en överraskning

Ok, tänk nu ett steg längre, vilka "spärrar" är det de saknar?
Citera
2013-09-30, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Alla barn som springer omkring nakna på somrarna ber också om att bli våldtagna i så fall. Föräldrarna får se till att ungarna har kläder på sig när de leker ute i 30 graders värme helt enkelt. Nakna barn i offentligheten skall i fortsättningen ses som "tillgängliga knull-objekt"

och sen hur du klarar dig från att våldta alla du ser på stranden övergår mitt förstånd. Alla nakna bröst och bikinis borde ju kortsluta din hjärna kan man tycka.
Citera
2013-09-30, 19:27
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ok, tänk nu ett steg längre, vilka "spärrar" är det de saknar?
Jag förstår inte vart du vill komma så förklara gärna

att en kvinna kan provocera sexuellt genom att gå med rumpan bar eller vad hon nu gör är däremot inte svårt att förstå, att hävda motsatsen verkar i bästa fall naivt men jag tror det finns djupare orsaker än så, "en kvinna ska kunna gå naken utan att bli våldtagen" verkar nästan vara en av feminismens grundprinciper det är kanske därför man väljer att blunda för att det inte riktigt är sant, dvs man sväljer hellre en lögn än att omvärdera sin syn på omvärlden
Citera
2013-09-30, 19:56
Medlem
Citat:

att en kvinna kan provocera sexuellt genom att gå med rumpan bar eller vad hon nu gör är däremot inte svårt att förstå, att hävda motsatsen verkar i bästa fall naivt men jag tror det finns djupare orsaker än så, "en kvinna ska kunna gå naken utan att bli våldtagen" verkar nästan vara en av feminismens grundprinciper det är kanske därför man väljer att blunda för att det inte riktigt är sant, dvs man sväljer hellre en lögn än att omvärdera sin syn på omvärlden

Fast nu har jag, och andra i denna tråd, förklarat, och presenterat statistik och forskning som säger att kvinnor inte blir mer våldtagna för att de går med rumpan bar. Ok? Gå med rumpan bar är alltså ingen riskfaktor. Hade det varit en riskfaktor hade badstränder, uteställen, swimingpooler kort sagt alla ställen där kvinnor vanligen visar mer rumpa än vanligt varit i majoritet. Det är det inte.
Intervjuver med våldtäktsmän säger också att nej, de har inte brytt sig om vad kvinnor de våldtagit haft på sig.
kan du kanske börja fatta att denna åsikt du går runt med är en fördom. En fördom som ofta byggs upp av medier ( som bara skriver om typiska överfallsvåldtäkter, som alltså är rätt ovanliga aldrig om de vanligaste fallen) samt av fördomar kring "slampiga" kvinnor.
Riskfaktorer med våldtäkt: är fulla unga män, korkade attityder kring kvinnor hos män och
samhället attityder i stort, som anser att mäns sexualitet är ohejdbar och måste få utlopp och att det är kvinnors ansvar.
Citera
2013-09-30, 19:59
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
http://www.bra.se/bra/brott--statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
"Det är främst män som misstänks för sexualbrott; av de misstänkta är endast 2 procent kvinnor. Unga män dominerar bland gärningsmännen, medan unga kvinnor är överrepresenterade bland offren — något som framkommer både i Nationella trygghetsundersökningen (NTU) och kriminalstatistiken."

http://www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012829/2005_07_valdtakt_kartlaggning.pdf

"Av de 2 370 anmälda våldtäkter som ingår i kartläggningen kan 289 defi- nieras som överfallsvåldtäkter, vilket är 12 procent av samtliga anmälda våldtäkter51. Denna andel var nästan oförändrad mellan de två urvalsåren 1995 och 2000."

"Av samtliga våldtäktsfall som ingår i kartläggningen är 320 relaterade till nöjeslivet, vilket innebär en andel på 14 procent50. Denna andel är oföränd- rad mellan de två urvalsåren 1995 och 2000."

"Det finns inget samband mellan klädsel och våldtäkt. Vid intervjuer med våldtäktsmän visas att klädseln inte har betydelse vid val av offer."

Som du ser så är det endast 26% av antalet anmälda våldtäkter som är överfallsvåldtäkter (12%) eller relaterat till nöjesliv (14%). Det är alltså betydligt större risk bli våldtagen i hemmet och /eller av någon man känner, än ute kl 3 på natten klädd i kortkort.

Och vänligen klaga inte på hur jag skriver när du själv uppenbarligen inte kan korrekt svensk grammatik.

Du blandar ihop två uttryck: "Kvinnor som ses klä sig utmanade" med "Kvinnor som klär sig utmanande"

Det kan vara svårt att dra slutsatser utifrån anmälda våldtäkter eftersom anmälda våldtäkter inte är detsamma som faktiska våldtäkter. Dels finns det ett mörkertal, men det verkar även som en hel del av de anmälda våldtäkterna anmäls på rätt underliga grunder. Här är några exempel;

Pojkvän anmäler att flickvännens före detta pojkvän tvingat henne till oralsex. Den 20-åriga flickvännen vill inte medverka i utredningen. Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

53-årig kvinna hävdar att mannen tvingat till sig samlag två gånger i veckan under ett knappt års tid. De båda grälar ofta och hon kastar ofta saker på honom. Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

19-årig flicka anmäler att en kille hon känner våldtagit henne. Händelsen ska ha inträffat 2006 och 19-åringens syster ska ha pressat henne till att anmäla. 19-åringen vill inte medverka i utredningen. Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

Lundaparet skiljde sig men fortsatte bo ihop under 1,5 år. Den 41-åriga kvinnan anmäler att hennes före detta make tilltvingade sig sex två gånger i veckan under den tiden. Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

Förståndshandikappad 23-åring anmäler att en besökare tvingade till sig samlag. Föräldrarna misstror anmälan. Nedlagt.

Grannar hör skrik från äldre pars bostad, tror att mannen försöker våldta frun och ringer polis. Kvinnan är 71 år och har psykisk ohälsa, mannen är 70 år och uppger att han är impotent. Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

Förståndshandikappad 33-årig kvinna har sex med man efter pubbesök. Hon vill inte ha sex men säger inget. Mannen hävdade att kvinnan aldrig följde med honom hem, han är dessutom impotent.
Nedlagt. Brott kan ej styrkas.

Par deltar i gruppsex. Den 22-åriga kvinnan har sex med två personer när en tredje person vill vara med. Kvinnan säger nej men pojkvännen säger att det var okej om den tredje mannen använde kondom. I förhör sa kvinnan att hon inte avbröt eftersom det var så skönt med de två andra. Nedlagt.

22-årig studentska dricker med korridorkompis och vaknar naken intill honom. Orolig för att de haft sex, men minns inte. Nedlagt. Brott kan ej styrkas

http://www.sydsvenskan.se/lund/41-anmalda-valdtakter--noll-atal/
Citera
2013-09-30, 20:03
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Men hur många gånger ska jag behöva sig att man kommit fram till att det inte finns något samband mellan våldtäkt och hur offret är klädd.

Efter intervjuer med dömda våldtäktsmän har man kunnat komma fram till detta.
Citera
2013-09-30, 20:25
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Det är alltså betydligt större risk bli våldtagen i hemmet och /eller av någon man känner, än ute kl 3 på natten klädd i kortkort.

Det beror helt på vem det gäller. Lever man tillsammans med någon som skulle kunna våldta är sannolikheten förmodligen större att man utsätts för en våldtäkt i hemmet än ute på stan, men lever man tillsammans med någon som inte skulle kunna våldta är man säkrare i hemmet än ute på stan kl 3.
Citera
2013-09-30, 20:34
Medlem
Genserics avatar
Citat:
Fast nu har jag, och andra i denna tråd, förklarat, och presenterat statistik och forskning som säger att kvinnor inte blir mer våldtagna för att de går med rumpan bar. Ok? Gå med rumpan bar är alltså ingen riskfaktor. Hade det varit en riskfaktor hade badstränder, uteställen, swimingpooler kort sagt alla ställen där kvinnor vanligen visar mer rumpa än vanligt varit i majoritet. Det är det inte.
Intervjuver med våldtäktsmän säger också att nej, de har inte brytt sig om vad kvinnor de våldtagit haft på sig.
kan du kanske börja fatta att denna åsikt du går runt med är en fördom. En fördom som ofta byggs upp av medier ( som bara skriver om typiska överfallsvåldtäkter, som alltså är rätt ovanliga aldrig om de vanligaste fallen) samt av fördomar kring "slampiga" kvinnor.
Riskfaktorer med våldtäkt: är fulla unga män, korkade attityder kring kvinnor hos män och
samhället attityder i stort, som anser att mäns sexualitet är ohejdbar och måste få utlopp och att det är kvinnors ansvar.

Du har inte visat någon statistik? Det enda du har visat är de förvrängda siffrorna från BRA, alla vet att det är rabiata vänsterfeminister som vinklar allt där
Citera
2013-09-30, 20:36
Medlem
Genserics avatar
Om jag går klockan 3 på natten och skulle vara en våldtäktsman, då tar man ju såklart hellre än tjej med lite kläder jmf. med en med mycket. Det går ju snabbare att slita av och är enklare.
Citera
2013-09-30, 21:04
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Men hur många gånger ska jag behöva sig att man kommit fram till att det inte finns något samband mellan våldtäkt och hur offret är klädd.

Efter intervjuer med dömda våldtäktsmän har man kunnat komma fram till detta.
Du och scott Walter är inte direkt trovärdiga i den här frågan eftersom i hela tiden försöker passa in svaret i den feministiska agendan, det är inte nån objektiv sanning ni presenterar precis så låt mig tvivla

Enligt mig så finns det inga tvivel om att det finns ett samband mellan kort kjol och våldtäkt, att ni väljer att inte se det är ert problem.
Senast redigerad av munsprut 2013-09-30 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in