Citat:
Ursprungligen postat av
munsprut
Jag förstår inte vart du vill komma så förklara gärna
att en kvinna kan provocera sexuellt genom att gå med rumpan bar eller vad hon nu gör är däremot inte svårt att förstå, att hävda motsatsen verkar i bästa fall naivt men jag tror det finns djupare orsaker än så, "en kvinna ska kunna gå naken utan att bli våldtagen" verkar nästan vara en av feminismens grundprinciper det är kanske därför man väljer att blunda för att det inte riktigt är sant, dvs man sväljer hellre en lögn än att omvärdera sin syn på omvärlden
Fast nu har jag, och andra i denna tråd, förklarat, och presenterat statistik och forskning som säger att kvinnor
inte blir mer våldtagna för att de går med rumpan bar. Ok? Gå med rumpan bar är alltså
ingen riskfaktor. Hade det varit en riskfaktor hade badstränder, uteställen, swimingpooler kort sagt alla ställen där kvinnor vanligen visar mer rumpa än vanligt varit i majoritet. Det är det inte.
Intervjuver med våldtäktsmän säger också att nej, de har inte brytt sig om vad kvinnor de våldtagit haft på sig.
kan du kanske börja fatta att denna åsikt du går runt med är en fördom. En fördom som ofta byggs upp av medier ( som bara skriver om typiska överfallsvåldtäkter, som alltså är rätt ovanliga aldrig om de vanligaste fallen) samt av fördomar kring "slampiga" kvinnor.
Riskfaktorer med våldtäkt: är fulla unga män, korkade attityder kring kvinnor hos män och
samhället attityder i stort, som anser att mäns sexualitet är ohejdbar och måste få utlopp och att det är kvinnors ansvar.