2013-09-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Christine Schürrer är väl indikation på att kvinnor kan bli minst lika galna, dessutom efter en betydligt ytligare relation.

Sen undrar jag lite kring den luddiga aftonbladetformuleringen: "Enligt uppgifter till Aftonbladet ska mannen erkänt att han tänt eld på fritidshuset för att hämnas på sitt ex för separationen med mamman till barnen." Det låter ju som att mamman och exet är två olika personer och på vilket sätt hämnas han på sitt ex om hon inte är mor till barnen?
Troligen bara aftonbladet som uttryckt sig klumpigt, eller så är huvudspåret i tråden fel.

Vill även påpeka att såna här brott är vidrigare än pedofili, livstids stenhuggning i kiruna, för hand, kanske börjar likna straff som skulle räcka.

App app app! Hugga sten i Kiruna är inte det sämsta.

Jag har läst tråden och mannen var nyskild med mamman till barnen. Orsaken var att han fick ett nytt barn med en älskarinna för bara något år sedan. Han ville inte skiljas med det ville hon, och det blev som hon ville.
Citera
2013-09-30, 18:22
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Svinet L.W. fick först 2 barn med en kvinna. De barnen är i tonåren.

Sedan träffade han *exet*, C.D. och fick med henne dottern M i maj -06, sonen S i maj -08 (på samma datum som M, närmre bestämt) och sedan slutligen sonen E år 2009.

Någon gång började L.W. träffa sin älskarinna, Andersson och *exet* fick veta detta. Ansökan om skilsmässa våren 2012, men så försökte de trots allt att lappa ihop förhållandet under prövotiden.

Då går den dumme jäveln L.W. och fortsätter knulla med älskarinnan och hon blir gravid mot slutet av 2012. Skilsmässan går igenom och förhållandet med *exet* är över.

Under sommaren 2013 har svinet umgänge varannan helg med barnen M, S och E i stugan som han hyr.

Den 2 september föds yngste sonen, älskarinnans barn.

En knapp månad senare får svinet ett psykbryt och stänger inne sina 3 barn han har med *exet* och tänder eld på stugan. 7-åriga M lyckas ta sig ut, medan 5-årige S och 3-4-årige E dör i branden.
Citera
2013-09-30, 18:26
Medlem
Har fått höra ryktesvägen, vet inte hur väl källan känner de inblandade, så ta det med en näven salt.
Mamman till barnen är en vanlig, sund, kärleksfull mamma. Lämnade pappan när det uppdagades att han varit otrogen. Pappan blev besatt av att få henne tillbaka, hotade ta livet av sig mm, trots att älskarinnan väntade hans barn. Detta ska vara enda anledningen till att han så brutalt mördat sina barn. Hämnd! Slagit helt slint i huvudet på honom. Källan trodde han ville straffa mamman och få henne må lika dåligt av saknad efter barnen som han mådde av saknad efter henne.
Mamman har i alla fall aldrig förvägrat något umgänge eller velat ha någon vårdnadstvist. Tvärtom så ville hon att dessa 3barn skulle ha bra relation med sin pappa. Precis som hennes äldre här till sin.
Citera
2013-09-30, 18:26
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Svinet L.W. fick först 2 barn med en kvinna. De barnen är i tonåren.

Sedan träffade han *exet*, C.D. och fick med henne dottern M i maj -06, sonen S i maj -08 (på samma datum som M, närmre bestämt) och sedan slutligen sonen E år 2009.

Någon gång började L.W. träffa sin älskarinna, Andersson och *exet* fick veta detta. Ansökan om skilsmässa våren 2012, men så försökte de trots allt att lappa ihop förhållandet under prövotiden.

Då går den dumme jäveln L.W. och fortsätter knulla med älskarinnan och hon blir gravid mot slutet av 2012. Skilsmässan går igenom och förhållandet med *exet* är över.

Under sommaren 2013 har svinet umgänge varannan helg med barnen M, S och E i stugan som han hyr.

Den 2 september föds yngste sonen, älskarinnans barn.

En knapp månad senare får svinet ett psykbryt och stänger inne sina 3 barn han har med *exet* och tänder eld på stugan. 7-åriga M lyckas ta sig ut, medan 5-årige S och 3-4-årige E dör i branden.

Jag utgår då från att min fråga ang älskarinnan och barnet härmed bekräftades. Jag känner spontant att jag måste logga ut pga illamående och tanken på att svinet med största sannolikhet kommer att "ha rätt" att träffa barnet som överlevt framöver skrämmer mig ännu mer. Ett barn han önskade skulle ha omkommit. Jävla svin.
Citera
2013-09-30, 18:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Både och antagligen, kan någon se hur vårdnadstvisten förflöt? Det verkar som om barnen efter gm:s otrohet användes som tillhyggen av modern.

Känner ett par där maken gjorde vänsterprasslet gravid, men aldrig att de skulle komma på tanken att blanda in barnen i en tvist. Är så trött på par som utsätter sina barn för livsfara, man ska inte tända sådana här krutdurkar.

Men modern lät ju GM träffa barnen iaf. Hon verkade inte "åka bort" och avboka dessa umgängen? Hon verkar faktiskt helt normal om du frågar mig. Nu ångrar hon nog att hon inte gjort det jag skrev. =(
Citera
2013-09-30, 18:30
Medlem
Herems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag utgår då från att min fråga ang älskarinnan och barnet härmed bekräftades. Jag känner spontant att jag måste logga ut pga illamående och tanken på att svinet med största sannolikhet kommer att "ha rätt" att träffa barnet som överlevt framöver skrämmer mig ännu mer. Ett barn han önskade skulle ha omkommit. Jävla svin.

Vad får dig att tro att han skulle få träffa barnet?
Citera
2013-09-30, 18:30
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Har fått höra ryktesvägen, vet inte hur väl källan känner de inblandade, så ta det med en näven salt.
Mamman till barnen är en vanlig, sund, kärleksfull mamma. Lämnade pappan när det uppdagades att han varit otrogen. Pappan blev besatt av att få henne tillbaka, hotade ta livet av sig mm, trots att älskarinnan väntade hans barn. Detta ska vara enda anledningen till att han så brutalt mördat sina barn. Hämnd! Slagit helt slint i huvudet på honom. Källan trodde han ville straffa mamman och få henne må lika dåligt av saknad efter barnen som han mådde av saknad efter henne.
Mamman har i alla fall aldrig förvägrat något umgänge eller velat ha någon vårdnadstvist. Tvärtom så ville hon att dessa 3barn skulle ha bra relation med sin pappa. Precis som hennes äldre här till sin.

Detta stämmer väldigt väl med all fakta som framkommit och allt man kan hitta via snokande, så jag skulle tro att detta rykte ligger nära sanningen.

En sak som talar för det är ju att han inte har något riktigt, vettigt, boende. Han vill tillbaka hem! Annars hade han ju gått vidare och skaffat sig ett ordentligt boende och kanske då med älskarinnan. Men det verkar ju mer som att det gick upp ett ljus för honom när frun tog ut skilsmässa och att han då droppade älskarinnan, trots att det redan var försent. Hur som haver så verkar det ju inte som att han hade ett förhållande med älskarinnan/mamman till den nyfödde sonen.
Citera
2013-09-30, 18:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herem
Vad får dig att tro att han skulle få träffa barnet?

Jag tror faktiskt det. Det har ju hänt att män som mördar barnens mor får vårdnaden om barnet trots att barnet bevittnat mordet... Sverige är sjukt. I mina ögon.
Citera
2013-09-30, 18:34
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jag tror faktiskt det. Det har ju hänt att män som mördar barnens mor får vårdnaden om barnet trots att barnet bevittnat mordet... Sverige är sjukt. I mina ögon.
Fast i det här fallet har han ju faktiskt försökt mörda detta barn också. Barnet lyckades undkomma och det var inte hans förtjänst.

Jag skulle tro att detta faktum kan göra att han nekas umgänge?
Citera
2013-09-30, 18:35
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:

Varför skulle han ha rätt till det? Föräldrar har aldrig RÄTT till sina barn. Det är inte så systemet är uppbyggt, utan tvärt om så bygger allt på BARNETS rätt till sina föräldrar, vilket i detta fall förmodligen inte kommer att vara aktuellt överhuvudtaget.

Mamman kommer få ensam vårdnad om M och har absolut varken anledning eller skyldighet att låta M besöka "pappa" i fängelset. När "pappa" väl blir frigiven så kommer M att vara myndig, vuxen.
Citera
2013-09-30, 18:36
Medlem
emma80s avatar
GW om det i Expressens TV nu: http://www.expressen.se/nyheter/live/primetime/1830-folj-primetime-live-pa-expressense-3/
Citera
2013-09-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Både och antagligen, kan någon se hur vårdnadstvisten förflöt? Det verkar som om barnen efter gm:s otrohet användes som tillhyggen av modern.

Känner ett par där maken gjorde vänsterprasslet gravid, men aldrig att de skulle komma på tanken att blanda in barnen i en tvist. Är så trött på par som utsätter sina barn för livsfara, man ska inte tända sådana här krutdurkar.

Hold your horses!

Det finns ingen vårdnadstvist har du svårt att fatta?

Varför försöker du dra in mamman i att pappan (ska han få kallas så?) valt att mörda deras barn?

Tända krutdurkar? Är du på riktigt? Vad har mamman för anledning att hålla käften för annars får hon sina barn uppbrända. Bara pappan har mördat sina barn. Bara pappan har skuld i sina val.

Vad är det för fjantande om vilka du känner och hur dom gjort. Ska det vara en fingervisning hur den här mamman borde ha gjort för att inte få sina barn mördade?

Förslagsvis kanske vi ska lägga skulden på pappan. Varken barnen, mamman eller älskarinnan har något ansvar för den här fullständiga katastrofen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in