2013-09-25, 22:48
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurigen
en fundering!
hur är det med oxy och bilkörning? på bipacksedeln står det att man bör undvika att köra, men är det olagligt? man kan ju som bekant bli rätt väck på dom. om det inte är olagligt,var går gränsen liksom? man kan ju inte sitta och nodda vid varje rödlyse

Tänkt lite själv. Inget illa menat, men om farbror blå stoppar dig och du sitter med pepparkorns pupiller, glansiga och trötta ögon, så var beredd på att lappen ryker. Om du inte har recept förstås, men då kan du i värsta fall måste påvisa nyktert leverne, och det suger balle. Att lämna piss i 6 månader är inte sådär jätteroligt. Att pissa i 2 år för kortet är ingen höjdare heller. .
Citera
2013-09-27, 00:10
Medlem
Har ett litet dilemma var beroende av oxy för några årsen så där 1-2an på gymnasiet men tog mig ur det men har blivit så himla lätt tillgängligt och löningen har vart och tror ni jag kan klara av att bruka måttligt eller kommer jag bli lika hooked igen? :/ tänkte mest på helgerna men vet hur det kan bli ... Är så sugen varit det sen jag slutade
Citera
2013-09-27, 17:26
Medlem
Presentpappers avatar
Har 40 mg Oxycontin jag tänkte mysa på i kväll oralt. Har ingen som helst erfarenhet av sådana här substanser tidigare, är detta kanske en för stor dos? Kanske borde dela på tabletten och så ledes testa 20 mg först.

Hur lång tid varar ruset, kan jag uppträda normalt i morgon eftermiddag framför folk?
Senast redigerad av Presentpapper 2013-09-27 kl. 17:34.
Citera
2013-09-27, 17:42
Medlem
Lukasohais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Har 40 mg Oxycontin jag tänkte mysa på i kväll oralt. Har ingen som helst erfarenhet av sådana här substanser tidigare, är detta kanske en för stor dos? Kanske borde dela på tabletten och så ledes testa 20 mg först.

Hur lång tid varar ruset, kan jag uppträda normalt i morgon eftermiddag framför folk?
Nej det är en bra första dos enligt mig, ruset varar i c.a 4 timmar, och ja du kommer kunna uppträda normalt imorgon
Citera
2013-09-27, 17:48
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukasohai
Nej det är en bra första dos enligt mig, ruset varar i c.a 4 timmar, och ja du kommer kunna uppträda normalt imorgon

Okej, delade och svalde halva för en stund sedan. Droppar andra halvan också då.

Tack för svar förresten!
Senast redigerad av Presentpapper 2013-09-27 kl. 17:55.
Citera
2013-09-27, 19:04
Medlem
Presentpappers avatar
Kan ju säga att jag aldrig tidigare varit så här pass fysiskt och psykiskt avslappnad som detta, uppgången var lite märklig men nu seglar jag så fint så. Underbart.
Citera
2013-09-28, 00:00
Medlem
Ballaurigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDolving
Tänkt lite själv. Inget illa menat, men om farbror blå stoppar dig och du sitter med pepparkorns pupiller, glansiga och trötta ögon, så var beredd på att lappen ryker. Om du inte har recept förstås, men då kan du i värsta fall måste påvisa nyktert leverne, och det suger balle. Att lämna piss i 6 månader är inte sådär jätteroligt. Att pissa i 2 år för kortet är ingen höjdare heller. .
tack för ditt svar
jag äter ca:30-40 mg per da oftast på morgonen,och jag har recëpt,noddar inte på så liten dos,
jag har även recept på stess som jag äter till kvällen 20-30 mg,men blir inte beng på det lilla.
dock ser jag skum ut på oxyn,små puppiller,m.m,men som sagt har ju recept på dessa efter en operation nyligen, m,v,h,
Citera
2013-09-28, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurigen
tack för ditt svar
jag äter ca:30-40 mg per da oftast på morgonen,och jag har recëpt,noddar inte på så liten dos,
jag har även recept på stess som jag äter till kvällen 20-30 mg,men blir inte beng på det lilla.
dock ser jag skum ut på oxyn,små puppiller,m.m,men som sagt har ju recept på dessa efter en operation nyligen, m,v,h,

Såvida du inte är känd opiatist så tar dig inte. Jag har aldrig blivit tagen.
Citera
2013-09-28, 01:15
Medlem
Presentpappers avatar
Skulle behöva sova i natt och känner att Oxycontinet lär hålla mig vaken ett tag till. Tog 40 mg vid 18-tiden, skulle jag kunna droppa ett par Pyrazolam för att somna om ett par timmar eller är det rent livsfarligt?

Eller om jag petar i mig ett par pyrazolam vid 06-tiden, 12 timmar efter? Är även det en risk?
Senast redigerad av Presentpapper 2013-09-28 kl. 01:21.
Citera
2013-09-28, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag
Har ett litet dilemma var beroende av oxy för några årsen så där 1-2an på gymnasiet men tog mig ur det men har blivit så himla lätt tillgängligt och löningen har vart och tror ni jag kan klara av att bruka måttligt eller kommer jag bli lika hooked igen? :/ tänkte mest på helgerna men vet hur det kan bli ... Är så sugen varit det sen jag slutade

Tjenare.
Nej, jag känner igen mig mycket! Jag har krigat mig ner till tramadol idag från Oxy och t.om. Subutex. Detta har pågått i kanske 3-4 år nu, om inte 5? Jävla benzoo..

Allt du behöver göra är att byta livsstil lite. Då menar jag inte direkt direkt utan ta en dag i taget och tänk på att du ska trappa ner och bli starkare istället!

Flytta? Träffar dom du tar grejerna med lite mindre.
Fixa en hobby! Har du en?
Rör dig mer. Håll dig aktiv

Förvänta dig också att dina känslor kommer ändras. Du kommer bli positivare med tiden och (i mitt fall börja jag träna) kanske du försöka göra det med?
Vintern är påväg.. Deg dagar men ryck upp dig =)

Jag är med dig
Senast redigerad av llimaJ 2013-09-28 kl. 06:19.
Citera
2013-09-28, 10:19
Medlem
Har fått Fenatyl plåster mot min värk men sitter på ex antal hundra Oxycontin... Någon som vet om man kan, när det är som värst boosta med en oxy till plåstret? En annan fråga bada, har bäst före datumtiden på tabletterna någon större mening, ingen enligt mig i alla fall eller?
Citera
2013-09-28, 19:17
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikingpojken
Har fått Fenatyl plåster mot min värk men sitter på ex antal hundra Oxycontin... Någon som vet om man kan, när det är som värst boosta med en oxy till plåstret? En annan fråga bada, har bäst före datumtiden på tabletterna någon större mening, ingen enligt mig i alla fall eller?
Mediciner kan absolut brukas efter det att bäst före datumet passerat! Har personligen käkat Kodein som gått ut för över 10 år sedan, och de funkade precis lika bra som dagsfärska!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in